-
Ah, det är där felet är.Snoppan skrev 2010-09-27 14:10:10 följande:Om jag ändå hade några att skylla på :)
-
Det är inte bara skruven som gängat ur då?Evajejje skrev 2010-09-27 16:38:21 följande:Suck! Älskar min cam men blir snart galen på den! Chassit har krånglat och nu har den gått sönder igen=( Denna gången är det plasten vid den runda vita knappen där man justerar sittdelen som släppt. Lite svårt att förklara men det är den svarta plasten som sitter runt den vita knappen som gått sönder. Först sitter det som en ring som sen sitter fast i mer svart plast och det är denna ring som släppt. Hoppas någon förstår hur jag menar! Är det någon som vet om detta går att göra något åt eller är det en ny ram som gäller? -
Hmmm, svårt att råda när jag inte riktigt vet hur det ser ut.Evajejje skrev 2010-09-27 19:27:30 följande:Jag fattar faktiskt inte vad det är som gått sönder egentligen men nåt är det. Något ska ha ramlat ur, var inte med själv när det hände, men de fick fast det igen på något sätt. Jag begriper dock inte vad som kan ha lossnat. Provade att skruva av hela delen men det syns inget och delen ser likadan ut som på den hela sidan förutom att det liksom glipar en halv cm när ramen sitter på chassit. Jaja jag får fortsätta skruva lite och klia mig i huvudet och se om jag blir något klokare. Tack för era svar!
Jag skruvade själv ut den vita runda knappen idag så jag vet ungefär hur det ska se ut.
Fråga hos en ÅF. De ska veta. -
*dregglar ymnigt*Fröken Småland skrev 2010-09-27 21:12:11 följande:Skickar in en bild för dem som inte sett Selfridges Bee denim Ltd edt (och så att Sjukhusmamman vet hur jag vill ha den
)
-
Ja, Ja (om det är Autobaby eller Logico)Machina skrev 2010-09-27 21:57:48 följande:Någon som vet om adaptern som finns till Acta graccos babyskydd fungerar på en Bugaboo frog? Dessutom fungerar adaptern på ett babyskydd som inte är nytt, mitt är från 07? -
Men har du inte bågar i befintliga suffletten?Fröken Småland skrev 2010-09-28 07:17:33 följande:S Mamman: Säg till om du hittar något smart att använda som båge i Beesuffletten, jag har eventuellt en denimBeesuffla på gång
-
Jag har gamla Bee-påsen och den har också hål för knapparna,H I L L A skrev 2010-09-30 15:05:16 följande:Ingen som har en buggapåse till sin Bee ?
Eller kanske är jag som är trög som inte fattar hur den ska sitta över ryggstödet.... -
Jag har gjort rent mitt skum och då blir det som nytt. *tipsar*straw2008 skrev 2010-09-30 22:37:38 följande:De med vita clips på sidorna kan glida men inte de senare och inte om man behandlar vagnen korrekt. De gamla som är glidfria har ett mkt fulare chassi o är vagnen från 2007 är den snart 4 år gammal o jag skulle aldrig köpa en gammal version om det finns en ny. Skummet på handtaget blir så himla äckligt efter ett tag åxå.... Skulle lätt köpa det nya så himla mkt finare :0)
-
Diskmedel och diskborste. Krama in diskmedlet och skölj sedan i omgångar.straw2008 skrev 2010-10-01 09:52:31 följande:Nja jag har oxå gjort rent mitt, varje gång jag tvättat vagnen faktiskt. Jag blöter det ordentligt med hett vatten o öote tvål o sköljer sen noga men det är ändå absoluuuut inte som nytt. Kör man vagnen varje dag i 4 år måste ju skummet bli slitet liksom (jag vill ha den känslan som är på nya styren, strävt liksom). Hur gör du rent? -
*nickar*Fröken Småland skrev 2010-10-02 08:26:06 följande:Angående chassin: det nya (numera faktiskt ganska gamla
) chassit med clips är en chansning. Punkt slut. De flesta glidande chassina borde egentligen vara borta men jag tror ändå det finns många kvar, i synnerhet som Bugaboo inte krävt tillbaka reklamationschassina vilket har skapat en marknad för försäljning av defekta chassin. Lite synd att Bugaboo gjort så tycker jag då det uppstår denna typ av tveksamhet när man skall handla begagnat. Samtidigt är det nog främst återförsäljarna som vi skall skälla på då de valt att hellre betala straffavgiften till Bugaboo för ej returnerat reklamationschassi, än att faktiskt begära hem det gamla chassit vilket blir dyrare i frakt än straffavgiften. Nog om det.
Det gamla chassit med vingmuttrarna är däremot helt hundra säkert ur glidaspekten. Att det skulle vara mycket fulare är snobberi en smaksak, men däremot börjar det faktiskt bli ganska gammalt och det skall man också väga in när man köper. Personligen köper jag hellre äldre och säkert än nytt, tjusigt och med eventuella problem.
Lycka till där ute i Buggadjungeln