Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

Lalalong skrev 2010-04-05 20:48:52 följande:
    När har ni bytt till sittdel på era buggor?Alva är bara dryga 2 månader, men vi har testat att byta lite. Hon tycker inte alls om att ligga i liggdelen så jag tänkte att det kunde vara värt att testa vad som hände om jag bytte. Hon tycker mycket mycket bättre om det!! Men jag blir osäker på om det är så bra för ryggen? Jag har den så klart liggandes ändå, men det blir ju lite skålat. Hon sitter ju lite som i babyskyddet...
    Jag tror att 2 månader är kanske lite tidigt. Kan du testa att bulla upp med en kudde under madrassen? Jag är ju ingen expert men skulle hålla mig till liggdelen i en månad till eller två. Liggdelen är ju så ombonad vilket sittdelen inte är....fast om du har en åkpåse i sittdelen så blir den genast mysigare jag tror inte det skadar barnet att byta till sittdelen dock.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Lalalong skrev 2010-04-06 09:37:52 följande:
    Ja, jag har en åkpåse i sittdelen Jag tycker nästa tvärtom, att sittdelen ser mer ombonad och "trång" ut med åkpåsen än vad liggdelen gör... Men jag tror jag ska varva lite ändå, hon kan ju ligga i sittdelen någon gång ibland och i liggdelen om man ska på längre turer (fast då vill hon ju helst inte ligga alls så..). Det löser sig på nåt sätt
    Ja visst, det löser sig. Min dotter accepterade liggdelen bättre när hon började hitta sina händer och kunna sysselsätta sig själv lite mer.
  • Stargirl
    Förstamaj79 skrev 2010-04-06 12:35:35 följande:
    Hej hej.Skapade en tråd men slänger in frågan här med.Vilken tycker ni är snyggast?Bugaboo cameleon all black limited edition VS Bugaboo cameleon mörkgrå bas och svart topp.Så svårt att välja!
    All Black...utan tvekan. Helt underbart snygg, jag som normalt inte gillar helsvart tycker att denna är fantastisk. Den skulle jag köpt om jag köpt en Cameleon idag. Men tips är att förboka redan nu. Jag tror de går åt snabbt.
  • Stargirl
    Tazze skrev 2010-04-07 09:49:50 följande:
    HejJag o också peoblem med glidande chassi, men när maken skulle rengöra vagnen så åkte lappen/märket bort där serienr står.hur gör jg nu??  för jag tror dock inte att han spara den....
    Serienumret står på ett klistermärke som inte lossnar om man inte avlägsnar den inte ens om man skrubbar och blötlägger kommer den loss. Om man har avlägsnat serinumret gäller inga garantier alls. Det står tydligt i manualen om att serienumret får alldrig tas bort från chassit. Var det verkligen serienummer klistermärket som lossnade?
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-04-07 10:00:08 följande:
    Fast det lossnar inte, lovar!
    Jag tror inte man får loss det hur man än skrubbar, river eller värmer. Det är en sådant galet klistermrke som sitter där för evigt....
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-04-07 10:29:30 följande:
    Någon som köpt lösa delar här o var o till slut haft en"hel" vagn ? Har det varit värt det?
    Nej det är inte värt det, annat än om man redan har en massa delar av ngn anledning.
  • Stargirl
    passau skrev 2010-04-07 12:03:08 följande:
    VAR SITTER Nummret på den gecko?
    Den sitter väl på ett klistermärke på ena handtaget, väldigt långt ner.
  • Stargirl
    Srandra skrev 2010-04-07 13:54:34 följande:
    hmm då kanske man ska vänta med att köpa tills efter mässan då.. fast då knaske det inte finns några kvar :/
    Köpa vadå?
  • Stargirl
    Srandra skrev 2010-04-07 17:47:01 följande:
    åkpåse :)
    hehhe Jaha...
  • Stargirl
    Noas mamma skrev 2010-04-09 16:18:04 följande:
    På facebook har bugaboo gått ut och sagt att det inte blir nån syskon vagn, att det bara är ett falskt rykte! Och de sa dom för nån månad sedan.Medans andra säger att det kommer att visas en sysnkon vagn på barnmässan i köhln i höst som sedan kommer levereras under början av nästa år.Men allt är som sagt bara rykten!
    Jo det blir en vagn för en eller flera barn med lansering i höst. Men vad det är för ngt får vi vänta på.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21