Inlägg från: Surkatt |Visa alla inlägg
  • Surkatt

Bugaboo-tråd nr 21

Hörni ni som vet och har hängt i de här trådarna längre än vad jag har... Borde man inte kunna sy en egen varukorg? Känns inte som att det borde vara alltför avancerat.... Skulle ha en sån där platta bara... Eller en plastbit i samma storlek. Det här ska jag klura på lite.... 

Insåh ju att jag måste köpa en annan varukorg också om jag byter bas... Vill inte gärna ha brunt, rött och svart...  Svart varukorg däremot är ju gångbart till mycket... (allt?)

Fasen, nu kommer jag ligga vaken och tänka på det här ikväll...  

• Surkatt
    Kavat skrev 2011-08-23 23:58:12 följande:
    Surkatt, kolla Lindadjos galleri!
    Jag har klickat och klickat och letat och letat... Vet du närmare vart i detta till bredden fyllda galleri man kan hitta en hemsnickrad varukorg? 

(Lindadjo, du är en vääääldigt kreativ människa du! Imponerande! ) 
  • Surkatt

Är det olika chassin som säljs i england och sverige?  Hur skiljer de sig åt? 

• Surkatt
    Noiis skrev 2011-08-24 19:30:23 följande:
    chassina e de ingen skillnad på (jag som skriver slarvigt) men ramen har en extra säkerhets spärr på dom från UK
    Ursäkta att jag är trög, men jag har ju en cam från england och jag vet inte om att jag har nån spärr på den. Vart ska den sitta nånstans, vet du det? 

• Surkatt

Fröken småland: Jag såg i dett galleri (efter tips) att du sytt egen varukorg. Var det svårt? Skulle du ge dej på det igen (alltså rekommendera nån annan) eller är det bättre att köpa på en gång? 

• Surkatt
    Noiis skrev 2011-08-24 20:56:15 följande:
    det ska sitta en extra spärr vid knapparna man trycker av och på ramen med. Har iaf alltid funnits förr
    Nej det har inte jag...  Har precis samma anordning på camen som på min frog/cam...  

En annan fråga då till er rävar... Hur länge låter man en annons ligga på blocket innan man sänker priset?

• Surkatt
    Fröken Småland skrev 2011-08-24 20:46:42 följande:
    Det är jättelätt att sy en varukorg om man har en gammal som man kan stycka och återanvända botten på. Annars kan det nog vara lite lurigt.
    Hm... har ju inte för avsikt att ha sönder min fina bruna, men om man kan lösa problemet med vilket material man ska ha i botten så borde det inte vara nåt problem alltså? ooooh nu ska här kluras Tack för svar!
  • Surkatt
    AnPa skrev 2011-08-24 21:12:21 följande:
    Surkatt: beror på hur snabbt man vill bli av med något
    Bra svarat... Vill ju hellre ha vettigt betalt och ha den ute lite längre... men om man vet med sig *rodnar* att man satt lite väl högt pris så är det kanske bättre att ta bort och göra om? 

• Surkatt

Noiis: Vad märkligt, nej några såna pluppar har jag verkligen inte... 

Joddan: Åååh vet du, jag fick ju sån med när jag köpte camen. Och tänkte dels: shit vilket påkostat emballage, och dels: undrar om jag borde spara den här till nåt? Och sen slängde jag den. *muttrar och svär*  Jag skulle jättegärna testa den plattan och sy efter.... den såg ju faktsikt ut atta vara av samma mått och var böjlig och fin... 

Fasen då. Än en gång har jag fått bevisat att man ska lyssna på sig själv... Vet att jag tänkte flera gånger att jag skulle behålla den där plattan, men sen tänkte jag också att jag inte kan spara på allt. (jag sparar på mycket saker "som kan vara bra att ha".  Tydligen så sparar jag dock på fel saker...

• Surkatt

Är fräck här nu och undrar (eftersom jag ska åka bort ett par dagar) OM utifall att jag kanske skulle kunna få ärva den plattan av dig joddan, och du kanske eventuellt träffar AnPa i en park så kanske kanske kanske hon om hon skulle ha lust (är jag modig eller dum som frågar efter tidigare uttalanden om pms humör?) kunde låta den plattan få bo hemma hos henne ett par dar tills jag kan komma och överta vårdnaden? 

Bara en myyyyyyyyyyycket långsökt fundering här som jag inte alls tar det minsta illa upp om ni inte tycker att det låter lika genialiskt som jag själv tyckte att det var

*bugar och bockar och niger och backar långsamt bakåt* 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21