• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

MissR skrev 2010-10-02 08:33:45 följande:
    NI som har bugaboo cameleon vad har ni för skötväska?
    Går det absolut inte att hänga den på handtaget?

Någon som har en jujube all??
    Kanske med sånna connected eller vad dom nu heter=)
    Jag har haft Skip Hop Expo (utan clips - gick utmärkt)
    Petunia Pickle Bottom - har clips
    Oioi Hobo

Alla har fungerat utmärkt.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Senap
    Tant Malin skrev 2010-10-03 16:07:43 följande:
    Hej jag har en fråga ang ståbrädan (den gamla modellen) till cameleonen.
    Min käre sambo har av misstag slängt ena fästet till brädan och jag undrar om man kan köpa endast fästena eller om jag ska köpa en ny bräda?

Tacksam för svar :)
    Vilken tönt! Dumpa!
  • Senap

Idag gjorde jag slag i saken och skar till ett (korthårigt) lammskinn  efter Bugaboos sittdyna.
    Det blev väldigt bra! Hjärta

• Senap
    Fröken Småland skrev 2010-10-03 18:03:29 följande:
    Till Bee eller Swift?
    Jag måttade efter Bugaboosynan och den passar i båda.
    Eller menar du att jag bara ska använda en vagn?
  • Senap
    linaenn skrev 2010-10-03 21:45:05 följande:
    Jag var och klämde på nya Bugga-åkpåsen idag och ärligt talat, jag tycker inte den känns särskilt mycket tjockare än den gamla... Eller är jag helt ute och cyklar??

Provade även en 7AM-åkpåse i Camen men blev besviken på den gröna färgen som jag förälskat mig i på nätet. Så om jag nu ska köpa en sån åkpåse, vad tusan ska jag välja för färg då? Jag har brun bas och brun + PF Skurvy top som jag vill att påsen ska passa till... Är man supertrist om man väljer en svart eller ska man vara lite vågad och satsa på en silvermetallic? Hur skulle ni valt?
    Har du kollat på de nya fiiina färgerna som kommit?
    Jag ska inte köpa ännu en åkpåse. jag ska inte köpa ännu en åkpåse.jag ska inte köpa ännu en åkpåse. *mantrar* Tungan ute
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2010-10-03 18:18:46 följande:
    Vad tror du om mig?
    *avbokar akutbilen*
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2010-10-04 07:15:02 följande:

Den stackars ungen har ju bara fyra klädslar att alternera mellan Oskyldig

Pinsamt faktiskt.
  • Senap
    lolo21 skrev 2010-10-04 09:00:01 följande:
    Åh stor gillar jag Flört alltså stor som med mycket plats i, men känns den klumpig att hänga på cam menar du?
    Jag föredrar Hobon men det är nog en smaksak. Och jag gillar inte att ha för klumpigt och stort med mig.
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 09:44:14 följande:
    Det går inte att se med blotta ögat tyvärr. Men min gissning är att det är en Frogram. Det grundar jag på att jag utan tvivel kan konstatera att det är en Frog-sufflett. Och då borde även klädseln vara en Frogklädsel (vem köper en ny Cameleonklädsel till en gammal sunkig Frog-sufflett?) och är den det så är det en Frogram. En Frogklädsel passar inte på en Cameleonram utan skulle bli för kort och inte räcka hela vägen ned. Däremot så funderar jag på om inte chassit kan vara ett Cameleonchassi och att det är det säljaren menar? Svårt att se vad som gömmer sig under skötväska och tillbehör.
    Fast jag tycker sittdelsklädseln ser så mörk ut att det kan vara en mörkblå Cam-klädsel. MEn det står ju på klädseln så det är lätt att kolla vid ett ev. köp.
  • Senap
    Asereht skrev 2010-10-07 11:50:29 följande:
    Det kan ju vara så enkelt att varukorg och sufflett är lite blekta för att de är använda mkt med tex liggdel.

Och som du skrev, vem sjutton köper en ny fin cambas och kompletterar med solblekt froggsuffla och frogvarukorg?
    Well... av alla fula solblekta suffletter jag sett ute på stan så verkar en hel del inte bry sig.

Jag berättade för köparen att min Denimklädsel är lite solblekt på sufflan. Det syns inte om den sitter på men håller man tyget vid bågarna och mot tyget på sidan ser man en liten skillnad. Och jag vill inte att hon (köparen) skulle bli besviken eller känna sig lurad.
    Några dagar efter mötte jag en Cam där denimtyget var helt vitt vid bågarna. Då hade jag inte så dåligt samvete längre.
  • Senap
    annat82 skrev 2010-10-08 10:44:50 följande:
    Dottern föddes i december förra året och även om vi bor i Stockholm så var det ju rejält kallt. Hade iofs inte buggan, men i liggdelen hela vintern låg hon på en lammfäll och sedan vanliga kläder i overall och tjock mössa.
    Hon blev aldrig kall, inte ens när det var nedåt -20, men då va vi aldrig ute så länge de dagarna. Hade alltid med en tjock filt om det skulle behövs och använde den kanske någon gång
    Liggdelen är ju dessutom mycket mer skyddad från väder och vind än sittdelen. Dessutom har det tidigare i tråden tipsats om att använda regnskyddet för att bevara värmen, omd et behövs.
    Så låg vår son också i vagnen.
  • Senap
    stinamaria skrev 2010-11-17 10:45:03 följande:
    Hur var det nu, finns det någon affär som kan ta in de runda vita knapparna som sitter på ramen? En av mina krånglar lite när man fäller sitsen och hade varit skönt att få det fixat innan det är dags för sittdelen. Det verkar ju väldigt lätt att byta knapp(bara att skruva loss den och skruva fast en ny) så det borde ju gå att köpa?
    Jag pratade med Bugaboo och alla återförsäljare kan beställa sådana som reservdel.
    Jag beställde mina från Bonti och det fungerade jättebra. Nu är vagnen som ny igen. *glad*
  • Senap

Vaaaarför har jag inte vagnbarn?
    Limited Ocean är ju apsnygg! *våt fläck*

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21