Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Snoppan skrev 2010-09-09 12:42:10 följande:
    Happ! Då blir det väl till att köpa det då :)
    Det handlar nog en hel del om hur det ser ut där man bor och hur man rör sig. Rör du dig bara inne i stan och på välplogade vägar funkar det säkert toppenbra utan men här skulle vi inte komma någonstans.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 14:37:56 följande:
    Jag har haft en liten fundering på hur man skulle kunna få en åkpåse att sitta bra i vilken vagn som helst när det inte finns D-ringar i selen. Skulle man kunna sätta något, enligt påsklämmeprincipen, som hindrar åkpåsen från att glida? Jag skall banne mig uppfinna något bra
    Jag använder sådana där vanthållare (minihängslen). Har funkat bra.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.se
  • Asereht

F'n vi blir nog tvugna att byta till sittdel iaf trots att jag inte vill. Nöffeliten ställer sig på alla fyra och gungar fram och tillbaka när han vaknar. Hela vagnen rör ju på sig och det är ju skitläskigt. *rys*

Det har ju varit så himla smidigt att ha buggan i vardagsrummet som dagsovplats när vi är hemma på dagarna. *snyft*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Duefigli skrev 2010-09-09 20:51:27 följande:
    Angående ligg- och sittdel - när bytte ni till sittdelen?

Har förstått att det är mer okej att byta tidigt när man har en ergonomisk sits, men hur tidigt är okej? Är fyra månader rimligt? Har en liten som börjar tröttna på att ligga ner när han är vaken i vagnen. 

Min plutt är 7 månader, vi har provbytt under en helg men bytte tillbaka till liggdelen för han sov inte lika bra i sittdelen. Men nu känns det som det börjar bli dags att byta för gott pga hans ökade rörlighet.
  • Asereht
    mollan nu skrev 2010-09-09 22:51:29 följande:
    min 4åring på 1 meter får plats i vagnen men vi kan inte fälla upp sufletten utan att huvudet tar i. Benen är inga problem.
    Min fyraåring med (blir fem i nov).
  • Asereht
    Honey1982 skrev 2010-09-10 07:35:30 följande:
    Vad använder ni för att rengöra skumgummibågen? Upptäckte att den var lite dammig men vill inte få en ful fläck på den.
    Fuktig trasa/handduk.
  • Asereht
    lolo21 skrev 2010-09-11 15:26:01 följande:

Hej
    Har en bugga cam från 08, har bara använt den som sittvagn men köpte den ny komplett från kidzshop. Nu när vi väntar syskon så undrar jag hur det fungerar med liggdel, vad behövs egentligen för att man ska kunna använda den från nyfödd? 

Det är vagnen på bilden.

I denna annonsen tex så står det ju att det är allt som behövs för liggdelen, men hur sjutton funkar det? Jag är helt lost!

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_lig...
    (inte min annons)

Help plz!

Superenkelt. Du tar av själva sittdelstyget från ramen. Sätter fast liggdelstyget (med plattan i botten) med kardborrebanden på ramen. Plastpinnarna ska i fickor på vardera långsida. Seldelarna som kommer från ramen läggs i små fickor på sidorna. Voila! Klart med liggdel.
  • Asereht
    lolo21 skrev 2010-09-11 17:37:06 följande:
    Tusen tack. Nu är buggan skrubbad och ren, och vi har provat att sätta på liggdelen. Kan man köpa lösa liggdelslock och en såndär plastpinne? De verkar ha kommit bort i flytten, bara en pinne kvar. Klädseln till sufletten och varukorgen ligger i tvätten nu, sköönt att göra rent. Hjulen, hur gör man rent dom bäst? Och bågen är verkligen inte ren, hur göra den rent på bästa sätt?
    Liggdelsloch är dyra att köpa lösa nya men man kan alltid hitta på Tradera eller Blocket för en hyfsad peng. Du kan lika gärna använda en linjal eller sked som någon i tråden körde med istället för den saknade pinnen.

Hjulen tvättar man med borste under kran eller kör i diskmaskinen.*s*
  • Asereht
    ninmid skrev 2010-09-15 09:24:17 följande:
    Har ni sett Bugaboos nya syskonvagn!?

petitfashion.se/2010/09/15/go-donkey
    Lite besviken utifrån bilden faktiskt. Hade liksom förväntat mig något nytt och fantastiskt. Fast om båda sitsarna är vändbara oberoende av varandra så är det ju en bra grej, men ändå...
  • Asereht
    yrväder skrev 2010-09-15 09:59:01 följande:
    Ja, fast typ firstwheels city elite har ju haft en sån modell länge. Enda skillnanden är att det verkar gå att vända styret på denna, det går det inte på city elite.
    Fast First Wheels brukar ju vara halvt trasiga redan som demoex så en sån skulle jag aldrig vågat köra. Iaf så har de två jag kikat på varit det vilket fick mig att aldrig ens överväga en sån pga den kassa kvaliteten.

Jag är heller inte i behov av syskonvagn så för min del är det egalt men jag var ju beredd på snålvatten om man säger så.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21