Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Asereht skrev 2011-01-21 21:10:26 följande:
    Det finns många färger på cambaser, min är klarblå men just den färgen har utgått. Men som sagt det finns många fina färger.
    Har också en klarblå, underbar

Och 2 till iofs
  • annat82
    Miniigirl skrev 2011-01-21 21:37:25 följande:
    men oj, varför har ni flera klarblåa basar var för?!:-P
    Dom är verkligen jättesnygga...vet att jag såg en på blocket förut, vart helt kär men eftersom ajg redan hade sålt min cameleon då så kunde jag ju itne köpa den:-S
    Kan man ha för många?

Lite svårare utan vagn, så jag var ju glad att jag fick en med vagnen
  • annat82

Hintade lite för sambon om att man kanske borde testa en Bee+ nån gång. Vill ju ha en 107, men då blir det ju inte nån Cam.

Så var han iväg och provkörde en dag när jag inte va hemma. Och nu är det nästan han som tjatar istället. Män är konstiga ibland

• annat82
    Miniigirl skrev 2011-01-21 21:53:42 följande:
    Tydligen inte
    Somsagt, den är ju himla fin...

hur svåra är dom att få tag på? jag menar, finns dom på blocket emellanåt eller? funderar på om ajg skulle satsa på dendär frogen, stå ut med färgen tills den komemr upp en sådandär fin blå(har precis suttit och kikat i bildtråden och blivit förälskad och glömt bort dom grejer jag inte gillade med buggan)

om man ska ha camens sufeltt på en frog, måste man ha camens bågar då? hur ser det ut annars om man har frogens bågar till camens suflett, ser det illa ut, eller passar det lika bra som camens basdelar passar på frogen?
    Har sett en omgång på blocket med den klarblå, men det var ett tag sedan så har ingen aning.

För att ha camens suflett är jag ganska säker på att det är suflettfästena du måste byta. Har jag fel så rätta mig.
    Och på Geckon man måste byta bågarna. Suflettfästen kostar inte särskilt mycket

Det enda jag inte gillar med camen är att dela den innan den fälls Har inte hittat nåt annat jag inte gillar, så jag tror inte det finns
  • annat82
    candlelight skrev 2011-01-21 21:55:46 följande:
    okej!

tack för svar!

jag har dock köpt en bugaboo bee. köpte den på blocket. den var köpt 2009 och knappt använd pga. de hade köpt den när barnet var 3 år och inte ville sitta i den.

jag hoppas att jag blir nöjd med den. :)

är det någon som har bugaboo bee här i tråden som är nöjd med den? inte bee plus alltså.
    Har hört de som gillar den bättre än bee+, men själv kan jag inte uttala mig. Så det finns. Och det finns många som är nöjda med den som inte provat +
  • annat82
    candlelight skrev 2011-01-21 22:11:00 följande:
    Jaa, det gjorde man!

Men det blir nog bra. :)
    Än så länge är min lille bara 6 månader o vill sitta emot mig fortfarande. :)
    Dottern sitter fortfarande gärna mot mig, och det är mycket roligare tycker jag så så länge det går utan protester så får hon göra det
    Vägrade åka framåt längre stunder innan hon var 10 månader
  • annat82
    straw2008 skrev 2011-01-22 20:34:10 följande:
    Ger upp o frågar, har försökt fälla bee + ett 20 tal gånger men den fastnar på halva. Hittar inget i instruktionsboken om hur man fäller när sitsen är mot föraren??
    Fällde en i butik på det sättet idag och det var inga problem så länge ryggstödet var i samma läge/vinkel som handtaget så att säga, man får fälla fram det en bit och sen funkar det.
    Hon gjorde fel i butiken först och försökte fälla den med sitsen i viloläge och fastnade
  • annat82
    thisissarah skrev 2011-01-27 18:34:51 följande:
    Nån som vet ungefär vad ett chassi till en cam kan kosta?
    2500:- nytt
  • annat82
    Asereht skrev 2011-01-27 08:50:18 följande:
    Jag tar absolut inte illa upp, det var ju du som inspirerade mig från början. Vi gör visserligen inte likadant men har samma vision.

Är man virkkunnig så är det inte alls speciellt svårt att göra själv.
    Jag tänker virka ett någon gång, ditt är bara sååå underbart
    Kul att du la upp mönster, tack!

Ska bara virka klart filten jag började på när dottern va i magen, alltså mer än 1,5 år sedan
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21