Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

oOMayaOo skrev 2011-01-29 11:09:35 följande:
    Vad har man då bågen till?
    Småttingar som vill hålla i nåt och hänga på. Perfekt att hänga leksaker på för den delen.

Dottern sitter alltid med sele, men inte med banden över axlarna för då blir det ett väldans liv
  • annat82
    oOMayaOo skrev 2011-01-29 11:24:54 följande:
    Ok, så det är ingen säkerhetsgrej egentligen. Jag kan tänka mig att banden över axlarna kan irritera speciellt lite större barn.

Tack för (det trevliga) svaret! 

Nja, hon har vägrat axelremmarna sen hon var 5 månader, så det beror ju på vad man menar med större

Men som ovan, som lyfthandtag, används det som varje gång vi lastar vagnen i bilen. Man klarar sig ju utan, men underlättar. Leksakshängare är den toppen som. Alla leksaker sitter fast i vagnen, för annars är de inte kvar i vagnen

För större barn kanske det hjälper till så de sitter kvar i vagnen utan, men allt beror ju på barnet. Dottern skulle inte sitta kvar i vagnen utan sele, mest för att hon hellre skulle springa runt

• annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-01-31 08:43:08 följande:
    Hej alla proffs !
    Nu står det en cam 007 och väntar på kärlek i källarförrådet, hämtade hem pärlan igår.. and so far I love it! Meeeen så kom jag på nu att jag glömde fråga ´säljarn hur man fäller över/vänder styret... är det som om man ska fälla ihop den? vi har det gamla chassit....
    Precis som när man ska fälla ihop den. Man drar i plupparna på insidan och fäller handtaget över vagnen, iställer för nedåt, som när man fäller ihop
  • annat82
    Emmelinan skrev 2011-01-31 18:34:33 följande:
    Vilken farg har ni pa er vagn?

Vilken ar favoritfargen?

Har hemma star det en knallorange vagn och vantar pa lillans ankomst/nedkomst/utkomst...
    Favoriten är denim, har en RED. Och annars den klarblå basen. Gillar färg på topsetet och saknar nog mest ett rött till denimen men det kommer nog det också
  • annat82
    Nilam 84 skrev 2011-01-31 18:44:17 följande:
    dom färger jag har gillar ja supermkt. Denimbas med denim toppset, och denimbas med rosa canvas toppset. Klarblå bas har jag också, den är också superfin.

De färger ja skulle vilja ha är  all black och all white. ¨

Skulle annars kunna tänka mig svart chassit bara... till klarblå bas skulle det va skitsnyggt!
    Tycker faktiskt inte den klarblå är toppen till det svarta chassit men det är ju jag. Gillar ju den klarblå så ibland får det bli en kompromiss.
    I höstas hade jag klarblå bas, orange suflett och gula Clancy åkpåsen, till red-chassit. Härligt färgglad höstvagn
  • annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-01-31 19:23:27 följande:
    Och jag till skillnad från 95% av buggaägare är inte så förtjust i darkgreybasen, som känns som en riktig klassiker... All black tycker jag om, absolut! Skulle va najs med svart basklädsel ...
    Jag har en mörkgrå också och tänkte att den funkar ju till alla färger och om jag syr själv och så. Har nog redan tröttnat på den, så den är något jag faktiskt ångrar och inte tror jag kommer använda särskilt, så håller med dig där

Utmanade sambon en dag i stan att räkna buggor som va grå/svarta mot övriga färger. De grå/svarta vann
  • annat82
    Nilam 84 skrev 2011-01-31 19:26:01 följande:
    jag har inte sett ngn klarblå ihop med svart chassi, men trodde d sku va snyggt. Men ja kan ha fel
    Ska se om jag kan sno nån av sambons bilder, vet att han har någon från hösten iaf.

Snyggt tycker jag iofs det är, men denim-basen mot svarta chassit tycker jag är snäppet bättre ändå.
    Men jag gillar verkligen den blå färgen
  • annat82
    Armani skrev 2011-02-01 12:14:57 följande:

Är sugen på en ny sittdelsbas och sitter och kikar på Kidzshop men blir så fundersam på hur färgerna är Obestämd Tänkte att ni kanske vet!
    Är sugen på en grå eller en klarblå, men den grå som visas ser så mörk ut (den heter ju iofs mörkgrå, men finns det alltså två olika grå?), och den blå vet jag inte om det är just den blå jag tänker på (den benämns som den gamla blå)... Verkar som att dom inte har nån av dom färgerna jag vill ha va? Vet ni isf nåt annat ställe som säljer sittdelsbasen bara?

kidzshop.jetshop.se/sittdelskladsel-bas-till-...

Finns bara en grå och det är den man ser överallt. Så har du sett grå ute så ska det vara samma, om du itne sett någon solblekt Jag har en mörkgrå från Kidzshoppen, men använder den aldrig då jag gillar färg bättre.
    Klarblå trodde jag inte någon hade kvar i lager, men det står ju att den finns inne, men det går ju alltid att ringa dit och fråga.
  • annat82
    Armani skrev 2011-02-01 12:37:24 följande:
    Tack hörrni {#emotions_dlg.flower} I galleriet såg man ju MKT bättre hur färgerna ser ut!
    Men nu blev det nästan ännu svårare då bägge fanns ändå Blå eller grå, grå eller blå... Den blå är ju sååå fin! Samtidigt gillar jag den grå oxå och det kanske är lättare att välja färger med topset till den Drömmer Äsch va svårt!
    Jag tänkte så när jag köpte den grå, att det var lättare att matcha, men har hittills inte hittat nån färg som jag tycker går dåligt med den blå. Kanske beige eller så då, men det har jag inte.

La just upp en till bild med den blå basen i bildtråden Gillar verkligen den blå, den grå ligger mest och samlar damm, men där är ju min åsikt, väldigt många väljer ju ändå den grå och tröttnar man kan man ju byta igen om man vill
  • annat82
    Nilam 84 skrev 2011-01-31 19:50:59 följande:
    Har två chassin så funderade på om man skulle låta lackera det ena mattsvart, har 2 ramar också, så kan man ha en klarblå vagn och en denim så kan man byta emellan hur lätt som helst ju. bara att klicka i det man känner för på det chassit man vill ha för dagen...
    Har lagt upp en bild med den blå basen och svart chassi i bildtråden Jag menat jag tycker kombon är snygg, men jag tycker faktiskt Red-denimen passar ännu bättre till det svarta. Orkade tyvärr inte byta till den blå varukorgen, då hade det blivit ännu bättre. Gillar verkligen de klara färgerna på buggorna.

Har också 2 ramar, just nu funkar det toppen då vi bor 4 trappor utan hiss så när jag vill byta till andra färger tar jag upp ena delen, medan den andra står färdig i källaren, så riskerar man aldrig att få släpa extra om man inte är klar, men ändå vill ut med vagnen. Bara av lathet
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21