Bugaboo-tråd nr 21
Får man på ett ställe hoppar det av på det andra.... Tycker även regnskyddet är väldigt tight.
Gör jag ngt generalfel eller ÄR det så meckigt?
Funderar på allvar på att köpa ett vanligt regnskydd...
Fråga:
Någon som har bugaboos solskydd och kan tänka sig att fotgarfera alternativt berätta hur den är fäst i sufletten och hur den sitter kvar på ramen? Är den som myggnätet?
Har nämligen nyligen fått en breezy suflett av en underbar tjej i vår mammagrupp och är lite sugen att köpa till ett skydd med.
Tack på förhand!
Standby: Åh tack!!! Hur sitter den fast i sufletten? Hur fäster man den vid fotändan? Använder du den mycket? Många frågor, hoppas du orkar svara! ;)
Standby: så den är som myggnätet förutom att man inte kan dra den hela vägen upp på sufletten? Sitter den lika tight med?
Idag eller imorgon ska jag storstäda camen.
Jag har aldrig gjort en total städning så jag undrar om ni har tipps? Jag har servicekittet från bugaboo så jag har siliconspray och rengöringen tänkte jag göra med såpavatten.
Några tipps? Goda råd? Allt välkomnas! Tack på förhand!
Har en fråga till er:
Min snart 17 månaders tycker ibland att det är trågit att åka i vagnen så jag funderar på att köpa en ståbräda till honom. Någon som har provat ståbräda till en sån liten? Måste jag köpa buggans egna eller finns det andra märken som passar till Camen?
Tacksam för alla svar och åsikter angående detta!
Jag har en fråga till alla experter: jag har beställt en Dinkey nu och ska sälja min Cameleon från 2010. Den är i fint skick, beige bas, både sitt och liggdel medföljer och alla vanliga tillbehör. Vad kan jag begära för den? Ska tilläggas att jag bor i Blekinge och begagnade Buggor är svåra att få tag på.
Undrar även vad jag kan begära för följande tillbehör om jag säljer de separat:
Åkpåse från 2010
Parasoll
Paul Frank Skurvy topset
Orange solsuflett
Uv-skydd
Orange topset i canvas
Svart topset i fleece
Gah! Ovanstående inlägg åkte iväg för snabbt. :) vad tror ni att jag kan begära för sakerna? Tacksam för alla svar!
Ber om ursäkt, läser från iPhone och i TS står det inte att man inte får fråga begagnatpriser.
Tack för tipset om barnvagnagruppen!
Neosmamma: Min äldsta ville inte åka vagn när han var liten oavsett hur mycket vi försökte så det slutade med att vi bar honom i sjal istället. En i mammagruppen hade samma problem med sin son och bytte till sittdel när han var ca tre månader gammal och genast blev vagnen accepterad. Jag gjorde då samma sak och det fungerade för oss med. Sonen var med ca tre månader då.
Nu är min äldsta två år gammal och vi har en sexveckors bebis hemma med. Vi bär henne mycket (har beställt Donkey men väntar på leverans i slutet av september) men ibland får hon ligga i vagnen i sittdelen i fullt liggläge. Hemma lägger vi bara ett fårskinnsfäll i den och hon sover gott där i flera timmar. Ute är det ju mest storebror som åker vagn men när vi lämnat honom på förskola får hon ligga i vagnen på en filt och det går jättebra. Nu när jag beställde Donkeyn så beställde jag den utan liggdel. Sittdelen känns mycket mer ombonad för en sån liten. Mitt råd till dig är att prova. Om ni båda är nöjda med sittdelen så kör på det! :)
Nu har jag en fråga till er kunniga: ska sälja min CAM då jag beställt en Donkey och i onsdags upptäckte jag en stor reva i sittdelen. Den sitter under själva sittdelen och det är tyget vid sömmen som släppt. Garantin gick ut för över ett halvår sen men jag undrar om ni tror att det kan vara lönt att kontakta Bugaboo i alla fall?
Tror ni annars att jag kan få den såld utan sittdel/med söndrig sittdel ändå eller blir den värd så mycket mindre att jag borde köpa till en ny sittdel innan jag säljer? Tips? Råd?
Frusandberg: jag hänger rätt mycket i Bugaboo Donkeytråden och där är några som beställt från MM och varit nöjda. Själv beställde jag från Baby Plus och väntar på min Donkey.
Frusandberg: Kan inte komma på något du bör tänka på. Möjligtvis att beställa och betala snabbt innan Euron går upp igen ;) Jo, förresten: maila de att du vill beställa och en lista på vad du vill ha. De är rätt bra på att ge rabatt vid personlig kontakt!
Visst är de lätta att ha att göra med? :)
Frusandberg: Ja, betalningen är smidig med. Vi valde att betala direkt när valutan ändå var så bra :)
Acure: jag köpte en duo. Storebror är 27månader och lillasyster blir närmare 3 månader när vi får Donkeyn. Betalade 11239kr och 20 öre ;) Då köpte jag iofs ingen liggdel då vi bytte till sittdel på Camen med när storebror var tre månader gammal. Däremot så ingick det i det priset två sittdynor och en åkpåse. :)
Blue: jag beställde en Donkey från BP och har inte fått den än. Vet dock flera både härpå FL som har fått den och i olika grupper på Facebook.