Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Bugaboo-tråd nr 21

livet från ljusa sidan skrev 2010-08-02 10:41:41 följande:
    Någon som har viktgränserna till cameleon och gamla bee möjligtvis i huvudet?? Allstå vad barnet får väga :)
    Har för mig att det är 18 kg på camen iaf...
  • StaffenAssar
    greeneyes skrev 2010-08-04 18:58:23 följande:

Det är den här, alltså axelbandets spänne. Ser precis ut på samma sätt, dock har jag lånat bilden från en blocket-annons... Och axelbanden är ju fast sydda i själva sittdelen

Tror ni att det sänker priset mycket om jag struntar i att byta den och försöker sälja ändå?
    Det där är ju min bild Du får gärna låna den och skicka vart du vill
    Jag fick inget prut på min vagn, och fick den såld efter 2 dagar, fast jag hade ju ett ganska bra pris också
  • StaffenAssar
    greeneyes skrev 2010-08-04 22:08:46 följande:
    Haha, sorry! Svårt att fråga om lov när det är en bild i en blocket-annons Men jag skrev i a f att jag lånat den

Ah, tack för ditt svar
    Ingen fara  
  • StaffenAssar

Någon som har koll på vad det kostar att skicka en sittdelsbas med posten, klarar det sig med 72 kr kanske? Eller vilken stl på dhl-paket man kan få ner den i? Funderar på att lägga ut en på tradera, men orkar inte packa och väga just nu...

• StaffenAssar
    Fröken Småland skrev 2010-08-19 13:57:30 följande:
    Det klarar sig med 84 kr helt säkert, dvs max två kilo och skrymmande. Då får man plats även med en varukorg
    Tack snälla Solig
  • StaffenAssar

Mitt chassi har börjat glida (vagnen är drygt ett år) och affären där jag köpte den har gått i konkurs, hur gör jag? Kan man maila bugaboo? Och kan man skriva på svenska? Svårt att förklara på engelska att det glider när jag måste gå upp/ner för barnvagnsramp i trappor...

• StaffenAssar
    MiniM3 skrev 2010-08-23 15:40:25 följande:
    Ja det ska finnas en mail till en svensk tjej så man kan skriva på svenska men kan tyvärr inte den :(
    Ja och man får ju inte gå i trappor med vagnen egentligen ..
    Har du gjort det med barn i vagnen?
    Så vitt jag kan läsa mig till står det ingenstans i instruktionsboken att man inte får dra i barnvagnsramp? Anledningen till att rampen finns är väl just för att man inte ska behöva gå i trappor? Självklart sitter han i vagnen när jag drar den i rampen, var ska han annars vara? Han kan inte gå och han ålar sig som en orm om jag försöker bära honom med en hand, så då tappar jag honom. 
  • StaffenAssar
    MiniM3 skrev 2010-08-23 16:24:10 följande:
    Det var jag som läste fel :) Förlåt så hemskt mycket ! :)
    Ingen fara
  • StaffenAssar
    Kajsan skrev 2010-08-23 16:07:15 följande:
    Du borde kunna reklamera hos en annan butik, men då får du stå för en hanteringskostnad för att de hjälper dig.
    Ring runt och hör efter!
    Okej, då ska jag ringa runt Men det känns ju trist att behöva betala för något som ska ingå i bugaboos garanti, bara för att butiken gått i konkurs Var därför jag tänkte att bugaboo kanske kunde hjälpa...
  • StaffenAssar
    Katjan skrev 2010-08-23 21:24:26 följande:
    Maila till bugaboo och beskriv problemet. De går bra att skriva på svenska till dem. Köpte oxå en vagn ifrån en butik som gick i konkurs.

Senast mitt chassi gick sönder ville de ha kopia på kvittot samt en filmsnutt där filmade problemet.
    De skickade sedan ut ett nytt chassi och hämtade upp mitt gamla trasiga chassi.
    Vad bra! Är det typ customerservice@bugaboo.com eller så? Jag hittar inte adressen på hemsidan, men jag kanske är blind
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21