Inlägg från: Katjan |Visa alla inlägg
  • Katjan

Bugaboo-tråd nr 21

SaraSelinda skrev 2010-03-09 19:29:40 följande:
    Ahaa! Nä jag har väl tänkt köra någon budgetvariant-väska =P någon som har förslag? Använder ofta väskan som övernattningsväska också så vill gärna ha en rymlig.
    Många lite större väskor går att använda utmärkt som skötväska även ifall de inte är ngn skötväska. Räcker att man köper till ett skötunderlägg till väskan och några väskkrokar till chassit.
  • Katjan
    lilyanna skrev 2010-03-14 09:51:23 följande:
    Har ni sett annonsen om en ny bugga på tradera för en väldigt billig peng?!
    Såg den precis... hmm lite väl billigt köpnu pris för en 10a.
  • Katjan
    lilyanna skrev 2010-03-14 09:59:35 följande:
    Mm, tyckte det med...men det kliar ändå i fingrarna
    Hehe... skulle inte våga köpa ngt sådant dyrt utav ngn ny på tradera. Inte sätta över så mkt pengar till ngns kontp iförskott iaf.

Bussgods efterkrav skulle jag hellre använt mig utav.. då betalar man för saken när man hämtar ut den och säljaren får pengarna utav bussgods.
  • Katjan
    lilyanna skrev 2010-03-14 10:07:45 följande:
    Ja, viss säkerhet skulle jag nog ändå vilja ha...o då funkar ju efterkrav på bussgods. Nä, lite lurt känns det eftersom priset var så otroligt bra!
    precis och det är det förmodligen oxå...
  • Katjan
    Ia 70 skrev 2010-03-14 21:46:47 följande:
    Ser att Ni pratade om "Traderabuggan som verkar vara för bra för att vara sann". Vart bara nyfiken o mejlade o frågade om chassinummer  o om de kunde fota den (tänkte att de borde ju ha en fungerande, laddad kamera nu när de fått en liten bäbis)   Men tydligen står den inte hemma hos dem utan hemma hos deras mamma i en anna stad?? Verkar lite skumt eller? Då kan man ju i så fall komma o klämma o känna på den hemma hos henne om de e så att man bor nära (vilket ju inte jag varken gör eller e intresserad av)
    Låter konstigt...

Om det är ngn som köper den så hoppas jag verkligen att de får vagnen och att det är en äkta vagn.
  • Katjan
    Pemman skrev 2010-03-15 09:38:49 följande:
    Hej. Jag har en Bugaboo Cameleon och min dotter är nästan 5 månader. Jag har ett tag funderat på att byta till sittdelen för när hon är i vagnen och är vaken blir hon skitsur över att inte få sitta. Hittills har jag lutat henne mot "ryggen" på liggdelen så att hon kan halvsitta och det gör henne överlycklig men det är ju inte ett så säkert sätt för henne att åka. Jag kan ändå känna att hon är ganska liten ännu (också liten till växten för att hon är för tidigt född) och i Buggans bruksanvisning står det att sittdelen är från 6 månader. Hur har ni gjort, hur tidigt bytte ni till sittdelen för era barn? Tacksam för alla svar!
    Om hon är 5mån är det absolut inga problem med att byta till sittdelen.. Jag bytte vid ungefär 5mån om jag inte minns helt fel nu. Finns andra här i tråden son har bytt mkt tidigare än 5mån.

Jag tycker att små barn får en bra sittställning i buggans sittdel.. de sitter inte så säckigt som t.ex. i en emmaljunga
  • Katjan
    Ia 70 skrev 2010-03-15 16:23:36 följande:
    De har inte nått upp till reservationspriset ännu
    hur långt är nummret? När jag köpte en vagn så skulle jag reklamera ett chassi och affären tyckte mitt chassi nr var för kort så de ringde till bugaboo o då skulle mitt nr vara så kort som det var
  • Katjan
    Mysan82 skrev 2010-03-15 16:57:53 följande:
    Tack för hjälpen. Har hittat basen i denim på bugaboostrollers.com så jag kanske tar det och något annat över
    topptyg till vagnen kanske =). De är ju inte samma hål för selen på de som säljs här som de amerikanska vagnarna
  • Katjan
    Kr4d10 skrev 2010-03-16 07:56:26 följande:
    Jag har sökt och sökt men inte hittat någon info, så jag hoppas det är OK att lägga in en fråga här. Jag har en ca 2 år gammal Cameleon som har fått fel på styret. När man ska köra "framlänges" klickar styret bara i på ena sidan och på den andra blir det ingen styrsel alls. (Om man svänger över styret för att köra med de stora hjulen framåt är det inga problem.) Jag antar att det är någon slags spärr inne i chassit som har släppt. Har någon annan haft samma problem? Kan man fixa det själv? Kan man lämna in den på reparation? Var gör man det i så fall (jag bor i Stockholm)? Tacksam för svar!
    Du har ingen tid kvar på garantin?

Bonti på odenplan har jag hört att vissa har lämnat in sina vagnar hos.. Testa att ring till dem.
    Du kan ju maila bugaboo oxå.
  • Katjan

Vad kommer nya been att kosta här?

Är 6400kr bra pris för nya bee plus, maxi cosi babyskydd, adaptrar och bee cocoon plus?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21