Inlägg från: Primrose |Visa alla inlägg
  • Primrose

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2010-07-27 10:29:19 följande:
    Skulle personligen ALDRIG bara bära min nyfödda i sele, nää en nyfödd måste ha en liggplats! Skulle inte funka med lämning o hämtning för oss, plus att det kan vara -20 i mars o hur fixar man det med jacka o nyfödd....

Vi kör våran bee året runt, jag fick min nyfödda i jan o jag körde den from då, det plogas där vi bor. Sen hade vi åxå en P& T som vi tog vid mkt snö.

Var o hur bor du ?
    Vi bor i Stockholm och jag tycker inte att det känns som ett alternativ att köra Been på vintern, om det är snö och slask. Den här vintern som var hade vi vinterhjulen på Cameleon fram till mars (vi hade inte kunnat ta oss fram utan dem). Det är därför vi tänkte köpa en Brio sittvagn nu till vintern om vi säljer Cameleon. Barnet väntas i slutet av mars, dock, så det kommer att vara barmark väldigt snart, tror jag. Jag menade inte att vi bara skulle bära babyn i sjalen (vi har även en Manducca bärsele, med babyinsats, som kan användas från födseln), utan om det var snö och slask fortfarande i någon vecka eller två efter födseln, om vi måste gå ut. Annars bar vi vår pojke mycket hemma i sjalen från att han var nyfördd och han trivdes toppen med det. Min man kommer att kunna lämna på dagis själv varje dag och ev. hämta ibland också . Sedan är han ju hemma i minst tio dagar från födseln (troligen litet längre)och då kan han definitivt både lämna och hämta själv.

Vad är en P&T?
  • Primrose
    paulinis skrev 2010-07-27 10:44:25 följande:
    inte svar på tråden men fl-oskuld som jag är så vet jag inte hur man skapar ett nytt inlägg.Slänger ut en fråga som jag hoppas någon har svar på. JAg köpte min cameleon i Malmö för drygt ett år sedan. Nu krånglar bromsen o när jag vill utnyttja min garanti så har butiken stängt. Någon som vet var jag kan vända mig. Har Bugaboo någon egen sajt eller likn för reklamationer? supertacksam för svar!
    Detsamma råkade vi ut för, dvs vi köpte vår Cameleon på GrowinLife som gick i konkurs månaden efter.... När sedan bromsen gick sönder efter ett halvår så undrade vi hur vi skulle göra. Man kan få chassit direkt utbytt av Bugaboo i Holland, men vi gick in i en Bonti-butik där vi redan hade handlat en del och de fixade det hela åt oss (fick dock vänta i 3 månader, eftersom det var trögt med leveranserna just då). Nu när bromsen gick sönder igen gick vi åter till Bonti, och de fixade det igen åt oss (to bara ett par veckor). Den här gången fick vi dock betala en administrativ avgift till dem på c:a 450:-.
  • Primrose

Tack för tidigare tips om hur vi ska göra med vagn om det blir ett syskon i mars.

Jag har också funderat på ståbräda till Cameleon (och alltså behålla den), men sonen kommer att vara 2,5 år då och jag undrar om han kommer att vilja stå där.

P&T har ni tipsat om och jag har varit inne och tittat på dem (Sport resp. VIbe). Det enda jag oroar mig litet över är att ett av barnen sitter nere så nära marken (är det vanligen spädbarnet som gör det?) och dels blir det väl en himla massa smuts och avgaser därnere (bor i Stockholms innerstad) och dels ser man inte barnet, eller? Jag skulle helst ha en vagn där barnen är i samma höjd, men om de flesta tycker att P&T är bäst, så får man kanske lita på det.

Jag har sett en syskonvagn (eller var det kanske tvillingvagn...) där barnen sitter/ligger på samma höjd men inte bredvid varandra utan på rad. Känner någon till den?

• Primrose

Vet någon vad ett nytt chassi (2010) kostar om ens garantitid har gått ut?

Jag har just läst om Bugaboo Donkey! Yieppeee" Det betyder att om vi får tillökning kan vi fortfarande ha en Bugga! Vet någon om Cameleontillbehör, såsom sommarsuflett, snöhjul, etc. passar till de sitsarna också?

• Primrose
    Stargirl skrev 2010-10-10 20:04:31 följande:
    Nej, nuvarande Cam tillbehör passar inte Donkeyn perfekt. Snöhjul behövs ju inte, Donkeyn har ju 4 stora svängbara hjul
    Ja, just det vad bra - med hjulen! Vad synd att tillbehören inte passar så bra. Eftersom bredden på Donkeyn (när den används för ett barn) är densamma som för Cam (60cm) så trodde jag det. De brukar ju vara så smarta på Bugaboo.
  • Primrose
    bohusbebis skrev 2010-10-11 12:49:59 följande:
    Aha! Men hur ändrar man det då?
    Då "flippar" man bara över handtaget till andra sidan, så att barnet just då är frånvänt när man kör. Annars tycker jag att det bästa är att ha vinterhjulen på när man ska vara i jobbigare terräng.
  • Primrose
    Fröken Småland skrev 2010-10-11 13:02:03 följande:
    Man kan ju vända på sitsen också om man skall gå lite längre - så får man behålla barnet på önskat håll
    Absolut. Men längre sträckor fungerar inte bra med de små hjulen bak, tycker jag.
  • Primrose
    straw2008 skrev 2010-10-12 09:52:19 följande:
    Förutsatt att du kan pruta lika mkt så tycker jag den andra för den har resväska i ett extra toppset i ow som är så galet fint med jeanset!! Men eftersom det är jeans så skulle jag kolla på båda o ta den so Är konst sliten för sufletterna blir så sjukt fula då de är slitna.
    Jag tror att den som har skrivit annonsen menar varukorgen när h*n skriver "bagageväska", jag ser ingen transportväska på bilden.

Det står inte i den senare annonsen hur gammal vagnen är.

I den första annonsen verkar personen vara ägare nummer två. Man kan undra hur mycket chassit varit med om, med två olika ägare redan.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21