Inlägg från: HemmaHosSofi |Visa alla inlägg
  • HemmaHosSofi

Bugaboo-tråd nr 21

LillaG skrev 2010-05-17 22:20:34 följande:
    Det sitter väl fast med dragkedja? Bara att dra kedjan till mitten på underdelen och haka av.
    Hm, tyckte jag drog det åt alla möjlig håll utan att få av det. Nu sitter det på fint och ligger i tvättmaskinen Får kika på det när jag tagit ut det igen.
    Joline 080219 ♥ Love 100214 hemmahossofi.blogspot.com/
  • HemmaHosSofi
    Emeliten skrev 2010-05-17 23:41:35 följande:
    Jag har lekt lite med tanken på att köpa en Cameleon till vår lillkille, och nu har jag några frågor till er proffs. Är det lönt att köpa en begagnad som är 1-2 år gammal, eller kan man lika gärna köpa en helt ny? Jag tänker värdeminskningsmässigt nu... Om man skulle ge sig på att köpa en beg Cameleon från 08 eller 09, är det något speciellt jag bör se upp med, något som slits extra eller är det något annat typiskt "fel" på dessa?Supertacksam för era råd! ♥
    Jag har precis vågat mig på att köpa en beg. och valde en med vingmuttrar för att iaf slippa ett gildande chassi. Så får man ett bra pris på en sådan vagn tycker jag det är värt att slå till, men 6-7000 för en med "nya" handtaget hade jag aldrig gett.
  • HemmaHosSofi
    Xst skrev 2010-05-18 08:43:22 följande:
    Max 6000 för ett nyare med foamhjul som inte gliderMax 5000 för ett gammalt med lufthjul
    Men man kan väl ha foamhjul på ett äldre chassi, eller går inte det?
  • HemmaHosSofi
    Xst skrev 2010-05-18 11:13:52 följande:
    Jo visst men i orginalskick så är det ju lufthjul som medföljer gamla chassit Om man inte bytt ut.
    Tänkte väl det. Började leta febrilt efter ventil på mina hjul utan att hitta någon, och jag har ett "äldre" chassi
  • HemmaHosSofi
    Joddan skrev 2010-05-18 11:08:00 följande:
    Jag hade den gamla Bee men sålde den i februari och köpte en UJ swift för been var usel i snöovädret och vi behövde en teräng. Men den var inte lika ljuvlig som been så den fick flytta förra veckan... O nu vill ja ha bee+! Eller köpa en begagnad "gammal" igen...
    http://www.blocket.se/goteborg/NY_Bugaboo_Bee___Plus_27557457.htm?ca=16&w=3

(inte min)
  • HemmaHosSofi

Tänkte införskaffa ett parasoll imorgon, men har ingen aning vad jag vill ha för färg {#lang_emotions_undecided}
    Helst skall den passa ihop med röd, denim, sand och gärna rosa (men inget måste). Hm, jag behöver flera eller hur?

• HemmaHosSofi
    Ia 70 skrev 2010-05-19 22:11:04 följande:
    Jag har ett sandparasoll, tycker det passar till det mesta..men jag e ingen parasollmänniska har jag märkt så den åkte tillbaka in i hyllan.
    Jag hade ett i sand till förra buggan, och som du säger passar det flera färger.. men hade gärna haft typ rött, gult eller rosa nu {#lang_emotions_dreamer} Rött passar röd och denim suffla, men kanske inte den rosa. Någon som har gul/röd?? Rosa/gul är ju jättefint iaf.
  • HemmaHosSofi
    AngelicaS83 skrev 2010-05-25 08:48:56 följande:
    Fröken småland vilket chassi är att föredra?Näe hade ingen aning om att det satt fel;) hehe
    Jag har bild på både nya och gamla chassit i mitt galleri.
    Rent spontant hade jag nog inte gett det priset för ett nytt chassi med så få tillbehör. Hade hellre sparat ihop till en ny, eller köpt en äldre med säkert chassi.
  • HemmaHosSofi
    MrsNielsen skrev 2010-06-04 00:05:30 följande:
    Hej
    Köpte en begagnad basklädsel till min Cameleon på blocket för ett tag sedan.På liggdelen fanns det inga fickor på sidorna där man kunde gömma remmarna,så jag antar att det är en USA variant av basklädseln,rätta mig snälla om jag har fel.
    Men nu när jag ska trä på sittdelstyget så går det inte.Det tar stopp,dem svarta remmarna som ska in i hålen på sidorna kommer inte ner hela vägen.
    Blir så arg,att folk inte berättar sådant när dem säljer prylar.
    Är det någon som rädda mig??
    Har ringt runt överallt för att få tag på just denna färg på sittdelen,men dem har slutat tillverka just denna blåa färg.
    Tror ni att det går att rädda klädseln?

Tacksam för svar!
    Alltstå man får ta i rätt så bra för att få ringarna över dom små piggarna på sidorna. Ang liggdelen så vet jag faktiskt inte.. men det gör säkert någon annan här.
  • HemmaHosSofi
    Mymemlan skrev 2010-06-05 16:17:16 följande:
    Är det någon här som har typ en emmaljunga scooter elr nått som extravagn? Funderar på att skaffa ett komplement till min bugga. En sittvagn med typ liggläge som ändå är rätt ordentlig, ska ha när Melwin börjar dagis då jag inte vill lämna buggan där (börjar i januari dock) men är lite rädd om buggan och vill inte släpa med den till stugan och så... Men man är lite bortskämd med att buggan är så lätt så svårt att hitta ett bra "komplement".
    Jag hade en Teutonia Timmy som extravagn till dottern. Trevlig att köra och väldigt lätt framför allt (avskyr tunga vagnar).
  • HemmaHosSofi
    Joddan skrev 2010-06-07 23:53:54 följande:
    Jag fick 50% rabatt på Bee+!!!! frågan är om de verkligen stämmer????
    Silas 2009-03-03
    Du kan även passa på att fynda en Bugaboo Bee+ till 20% rabatt under den här perioden. I shopen ser det ut som de är slut,

men kontakta oss via mail för att boka upp en.
    Finns i alla färger. Gäller endast våra lagervagnar. Så först till kvarn
  • HemmaHosSofi
    liar skrev 2010-06-10 12:49:53 följande:
    Hej,

Har en Cameleon idag till vår son på snart 2 år. Han får ett syskon till vintern och jag kikar på lite olika lösningar för en syskonvagn.

Nån som vet om ståbräda med sittdel (bild nedan) funkar när man använder liggdelen?

Nåns som har erfarenhet av ståbräda och sittdel vintertid? Körde Buggan utan snöhjul i vintras och det gör jag inte om. Hur är lättkörd är ståbrädan i massor av snö?
    Vi har den lösningen, och har liggdel på nu utan problem. Hur det är med ståbräda och snö har jag ingen aning om, det märker vi Beror väl lite på vart du bor, hur plogat det är osv. I värsta fall blir det en billig syskonvagn över vintern men jag hoppas slippa.
  • HemmaHosSofi
    Emma Görander skrev 2010-06-10 19:10:34 följande:
    förutom att dom inte fått på sittsen ordentligt så Flört
    *se på vänstersida*
    Jo det var det jag syftade på. Att hans suflett sitter på sniskan är vi ju vana vid att se Cool
  • HemmaHosSofi
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-06-10 22:44:08 följande:
    Var har du köpt din "Tiny Tot"? Kan man ta av sitsen å använda den som "bara" ståbräda??
    Köpt min beg. på blocket. Om du googlar hittar du säkert en butik som säljer.
    Ja den går att ta av.
    http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_tillbehor__chassi__brada__pall__m_m_27957161.htm?ca=11&w=1 (ej min!)
  • HemmaHosSofi
    Joddan skrev 2010-06-10 23:26:58 följande:
    LR75 varje bild som han lägger ut på vagnen är felmobterad på något vis. Oavsett hur långa kommentarer jag lämnat så har han ändå så på bild. Men hans vagn i verkligheten live de gånger jag sett den har den varit korrekt så långt jag kunde se. Han vill nog bara provosera lite. Äääääälskar min Bee+!!!!!!!!!! Bara så ni vet liksom, fall ni missat
    Silas 2009-03-03
    Säkert är det så, men man börjar ju undra vad som kommer här näst..
  • HemmaHosSofi
    Hannal77 skrev 2010-06-16 11:12:37 följande:
    Hej alla bugaboo-experter,
    Jag ska nu äntligen köpa min första vagn (begagnat) och har en fråga om chassi-problemen. Är det bättre att köpa en vagn med det gamla chassit för att undvika problemet eller ska man satsa på en så ny modell som möjligt? Tycker att priserna inte skiljer speciellt mycket mellan årsmodellerna så det gör varken från eller till!

Tacksam för er hjälp!
    Jag valde ett äldre chassis för att slippa oroa mig. Har tidigare haft en vagn med det nya, och fick reklamera det.
    (Prutade dessutom ner det rätt fint, så jag var väldigt nöjd )
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21