• MiaEd

Bugaboo-tråd nr 21

Läser vid flera tillfällen att de flesta vill ha något annat än buggans egna åkpåse, är den så dålig?

• MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-26 21:56:42 följande:
    En fråga gällande modellerna; Är en cameleon att föredra framför en frog?
    Jag har aldrig haft cameleon, utan en frog så känner inte till skillnaderna.. Men jag vet iaf att jag ska byta till en cam suflett för den ska vara längre.. Annars är jag helnöjd med frogen, den är lite billigare än camen också tror jag?
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-26 22:08:44 följande:
    Ja, den är ju lite billigare, men en del verkar vilja ha ganska så bra betalt även för sina frogs trots att dem har ganska många år på nacken, svårt det där med pris tycker jag.

Frog har fast handtag om jag minns rätt och man kan inte byta klädslar eller?
    Fast handtag och jo det kan man göra :) Eller så får man köpa ny "sittdel" med annan färg om man vill byta, men det kostar inte med än 1025 ca nytt hos Bonti :)
  • MiaEd
    Snoppan skrev 2010-07-26 22:21:52 följande:
    Jag puffar min fråga ang tvätt av sittdelen.. Känns som att de inte är så säkert att tvätta den när de där "pinnarna" är där bak i ryggen.. Kanske går ändå? :S
    Jag tvättar min frog i 30.. vet ej om den har några pinnar :P
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-26 22:27:42 följande:
    Men för att byta klädslar så måste man väl ha cameleons sittram eller hur menar du nu?
    Med byta klädsel, menar du cam's klädsel till frogen? Då kan du väl lika gärna köpa en cam? :P
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-26 22:36:45 följande:
    Mjo, visst skulle jag kunna göra det...kollar bara alla alternativ just nu

Är det bara hos Bonti som det finns klädslar till frog, för dessa säljs väl inte annars i sverige numera?
    Jag har bara sett klädseln, sufletter osv hos Bonti :) men går säkert att fdå tag på via andra återförsäljare också.. Men tror bara det är Bonti som har dom på lager osv
  • MiaEd
    Asereht skrev 2010-07-27 10:27:58 följande:
    Där ser man. Blev rätt dyrt för en komplett klädsel dock. Den jag köpte från Kidz kostade 1500:- totalt (bas, varukorg och sufflett). Men det är ju bra att det finns även om jag hellre kör camklädslar då det finns roligare färger.
    Ja jo, men det finns iallafall =)
  • MiaEd
    Armani skrev 2010-07-29 09:00:01 följande:
    Jag gav 2975:- inkl frakt. Då följer en åkpåse (ej org tror jag), ett parasoll, en extra suflett, liggdel och sittdel samt några sorts krokar med som man skulle ha på styret. Det är en 06:a. Låter det som en bra affär, eller lät det dyrt?
    Riktigt bra affär:)

Jag gav 2500 för en frog från 03.. Dock var liggdelen oanvänd och resten av vagnen typ i nyskick.. 
  • MiaEd
    lilyanna skrev 2010-07-29 10:08:45 följande:
    Jag gillar inte riktigt när annonserna ligger kvar men vagnen är såld, varför kan man inte ta bort dem om man inte har kvar objektet liksom?
    Låter iaf som om du har gjort ett bra köp...håll tummarna för mig, jag vill med ha en bugga ju men det är svårt att hitta till ett billigt pris känner jag...vet ju inte vad som är rimligt att ge tycker jag o runt 4000:- är min budget för annars stryper maken mig
    Då får du nog satsa på en frog och inte en cam :) har nog inte sett någon cam under 5000...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21