Inlägg från: Jossanjo |Visa alla inlägg
  • Jossanjo

Bugaboo-tråd nr 21

Mamma TN skrev 2010-09-12 19:15:03 följande:
    Har lånat ett babyskydd från Akta Graco, Logico S, och har förstått att man kan köpa ett underrede, adapter så man kan använda till vagnen. Någon som har erfarenhet. Är detta smidigt eller bara onödigt??? Har även funderat på att köpa babyskydd Besafe Izi sleep. Är det ett smidigare alternativ???

Jag är väldigt tacksam för svar. Är det några större skillnader på vagnen som jag har och Cameleon som man köper idag???
    Nu har vi inte haft samma märke men har haft adapter till vår Cam för Maxicosiskyddet. Så ang användningsområdet:
    En gudagåva är min åsikt, klick klick.
    Ibland har vi bara chassit med oss och bara haft bilstolen på, perfekt när man skall storhandla. Springa ärenden.
    Bebis sover och man vill inte flytta fram och tillbaks mellan stol och vagn.

Å jag kan inte tänka mig att det är svårare att klicka på den adaptern du pratar om mot dn jag har till min (dom ser inte likadana ut)
    allt som har med Bugga att göra anser jag (jag har bara haft barn i 3 mån.)har varit väldigt enkelt och logiskt i sin funktion.

Ang skydd så väger MaxiCosin så mycket mindre än andra skydd. var inne på Bsafe själv men ändrade mig då jag sett de olika stolarna. därför vart det mitt val. Så skall du köpa är mitt tips MaxiCosi.

Tror inte heller det är skillnad på en vagn från 07 från idag ang adapter ooch sådant men fråga proffsen om det.

det var mina tankar, lycka till..
  • Jossanjo
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:43:33 följande:
    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??
    Har svarat dig i inlägg 5147!
  • Jossanjo

Fråga, blir buggas egna åkpåsar för kalla när det är som kallast? Eller klarar man sig på dem?
    Har en bebis född i maj, hon vägrar liggdelen så vi kör redan på sittdelen och har nu satt på åkpåsen, än så länge kör jag inga ytterkläder alls i den mer än mössa å åkpåse. Sen har jag en fleeceoverall för hösten och en täckoverall för vintern men undrar om det blir tillräckligt. Har tänkt att hon skall ha en fäll hon ligger på i åkpåsen.Skall mann ha något vid benen? Skall man satsa på en varmare "snöåkpåse"
    Är förvirrad...

• Jossanjo
    Kajsan skrev 2010-09-13 22:02:26 följande:
    Vaddå? Ska du ha täckoverall OCH åkpåse och ändå undrar om du ska ha nåt mer? Nä... jag skulle svettas ihjäl  i så mycket kläder.
    Mina barn har kört åkpåse och vanliga innekläder hela vintern och vart ruggit varma. Fleeceoverall inuti åkpåsen om det är riktigt riktigt kallt möjligtvis....
    Som sagt frågade då jag inte har en susning. Mitt första barn. Är själv en person som fryser lätt så jag tänker ju att ett barn sitter ju still oxå. Sen är inte buggans åkpåsar så tjocka. Så jag vet inte vad man skall ha. Här hade vi 10 minus hela vintern. och enormt mycket snö. Bor på en ö så det är ganska ruggiga/fuktig kyla här.
  • Jossanjo
    lolo21 skrev 2010-09-13 22:05:22 följande:
    Hej
    Förra vintern tyckte jag buggapåsen blev för kall. Köpte en 7AM och ångrade mig inte en sekund, den sitter som gjutet och är helt otroligt varm o go=) Har massa smarta funktioner och gosig pälskant:)
    Ja, det var ju väldigt kallt förra vintern, vi bor på en ö oxå där det är en väldig fuktig kyla. Min man som är norr ifrnå säger det är kallare här fast tempen är lägre pga av att vi bor vid havet-
    tycker oxå uggans inte känns vintrig.
    Men om man har en riktigt varm åkpåse kanske man slipper massa kläder. Kanske kan köra på jacka mer än overall om man vet att de bara skall vaara i vagnen när man är ute.
    Svårt tycker jag, speciellt när man inte kan fråga en bebis om den är kall..
  • Jossanjo
    jean1 skrev 2010-09-13 23:15:39 följande:
    Jag tror inte Buggans egna åkpåse räcker när det är som kallast. men det beror väl på hur man vill klä sitt barn också. Jag tycker det verkar mysigare att ligga i en varm och gosig åkpåse med lite mindre kläder (typ fleece) än att ligga med en tjock overall och en massa lager i en tunnare åkpåse... Vi kommer köra på Buggans så långt det går och köpa en varmare när vi tycker det börjar bli dags, man vet ju aldrig hur vintern blir, om den blir mild eller kall. Ifjol hade vi över -20 många många gånger  .
    Är buggans åkpåsar vindtät?
    Håller med ang mindre kläder, men jag tänker om man behöver ta ur dem ur åkpåsen utomhus, då har dom inte tillräckligt med kläder.
    Det känns som en overall är enkelt att sätta på en bebis än en jacka och tjockare byxor. därav min tanke om overall. Men det kanske skall vara jacka när man har åkpåse...
  • Jossanjo

Sjukhusmamman, TACK! verkligen bra tips. Nu kommer min lilla vara 6 månader i jul så sittdelen blir det då hon inte gillar liggdelen.
    Någon får gärna komma på vad det där företaget heter som du pratar om.
    Men för att förstå dig rätt, man sätter den ÖVER en åkpåse?
    jag har bara buggas egna åkpåsar änså länge. har två stycken, samt en i manschester och lurv inuti från från när jag var bebis på 70talet.

• Jossanjo

Det där är väl nytänkande om något! Sen att den utseendemässigt ser ut som andra dubbelvagnar spelar ingen roll. Nog svårt att förändra. Dock undrar jag om man kan ha sittdelen mot sig när den är en dubbelvagn.
    Jag ogillar att det större barnet alltid måste vändas bort.

• Jossanjo
    Asereht skrev 2010-09-15 10:29:50 följande:
    Fast jag är fortfarande inte helt impad av syskonvagnen. Den går att trycka ihop en bit och ha med låda på sidan. Lådan, är den till för chiuauan eller designerväskan då eller? *hukar*
    Haha, jag tänkte lite samma sak. den hade jag oxå gärna skippat men man kan inte få allt här i v'ärlden.
    Jag är intresserad i centimeter hur myket smalare den blir. Känns som att  (har en Red edition) om vi fr behov av en sådan komemr jag använda Camen när det första barnet inte har behov av vagn längre. Den är ju snyggare än denna i "singlemode"...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21