Inlägg från: Emmelinan |Visa alla inlägg
  • Emmelinan

Bugaboo-tråd nr 21

Ok, sa nu nar jag packat upp allt och ska lagga det i forvaring i nagra manader sa kan jag inte bli klok pa vad tva av sakerna ar for nagot. Eller ja, det sar samma sak egentligen men dar ar tva av dem. Det ar en platt svart bojbar platta, kanske 24cm * 45 cm? nagot at det hallet. Alltsa tva likadana... men som sagt, fattar inte vad de ska vara till...

• Emmelinan
    danosani skrev 2010-11-12 18:42:33 följande:
    Det lät först som bottenplattan till varukorgen, men de ska ju inte vara två..
    Det ar samma material som bottenplattan i varukorgen, men den ar redan pa plats (den kom sa i paketet). De har plattorna som ar likadana (varav en ar trasig) ar mojligen lite langre an bottenplattan i korgen, men annars typ samma.
  • Emmelinan
    Katjan skrev 2010-11-12 18:51:27 följande:
    De är transportskydd som skyddar vagnen när den ligger i kartongen...
    Jag ringde faktiskt dem och fragade. :) Och de sa att det var extra till botten i varukorgen om man ville gora den extra stadig. Sa det funkar ju oavsett, eftersom jag nu isf har TRE stycken bottnar till varukorgen. Det ar ett litet hal i den ena, men kanns som att det kan kvitta, om det "bara" ar till forstarkning.
  • Emmelinan

Lillkorpen: vi är oxå ute supertidigt! Tidigare än er, vår lilla kommer inte förrän april!! :) men vi beställde en frog vilket ska utgå i slutet av året och de har bara begränsat antal kvar så vi ville inte riskera bli utan! ;)

• Emmelinan

Jag kan vara lite hispig med nya saker, speciellt nu med graviditetshormoner som spokar.

Vad bor tvattas innan anvandning? Sjalva liggpasen till bassinetten, va? Men resterande tygdelar??.... Hur har ni gjort?

• Emmelinan

Miss R: Ok. På tal om bäddning, den dör lilla påsen som kommer med liggdelen känns så fjuttig... Hur bäddar/har ni bäddat? Va har ni bäddat med? *planneringen är i full gång*

• Emmelinan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-12-10 20:46:30 följande:
    Påsen ingår bara till Frog jag har kört åkpåse eller vanliga täcken/kudde till spjälsäng i eller filt beroende på väder
    Aha. Oops! Trodde den ingick till Cameleon oxa. Nagon med Frog-erfarenhet och som har asikter om baddningen? :) Som sagt, tycker pasen ar lite fjuttig och samtidigt stramar at nar man drar upp dragkedjan... Kanske bara anvanda som madrass? Det lar nog bli sa i sommar oavsett for somrarna har ar HETA!!!...
  • Emmelinan
    annat82 skrev 2010-12-20 09:03:06 följande:
    Tycker det är så lågt att luras och förstår faktiskt inte hur man kan göra så heller Rynkar på näsan

Hittade den här på blocket idag däremot www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Frankofantsu...  Antar att det var den som följde med vagnen som Bonti sålde från Solsidan inspelningen
    Oj! Tyckte den var jattefin!!! HELT min smak!!!
  • Emmelinan

Vilka bilbarnstolar gar att fasta pa bugaboos vagnar. Vi har tankt oss att kopa en graco-bilstol och en graco-adapter (vi har en frog), men hur begransat ar det? Pa hemsidan star det att adaptern pasar till: Graco SnugRide® Infant Car Seats, men spelar det nagon roll om det ar snugride 22, 32 eller 35? Nagon som vet?

• Emmelinan

Ska handtaget på frogen gå att "jucksa" lite lätt fram och tillbaka medan det är i ett fast kör-läge så att säga? Upplever det lite rangligt, men det kanske ska va så?

• Emmelinan

Vilken farg har ni pa er vagn?

Vilken ar favoritfargen?

Har hemma star det en knallorange vagn och vantar pa lillans ankomst/nedkomst/utkomst...

• Emmelinan

Vad rekommenderar ni for skotvaska som ar lamplig att hanga pa bugaboon? Det kanns som att manga gar ratt langt ner och kommer vara ivagen for benen nar man gar?...

Nagra tips?

• Emmelinan

Har Bugaboo Frog. Vid vilken ålder rekommenderar ni att man byter ut liggdelen mot sittdelen? (min Louisa fyller 2 mån idag! Så än är det inte dags men...)

• Emmelinan

Hjulen på vår frog känns som att de är helt platta när man trycker in dem. Dum fråga kanske, men ska det va så? De har varit så sen vi fick hem vagnen...

• Emmelinan

Vi har pumpat luft i hjulen nu. Det låter nog som en urbota korkad fråga men eftersom hjulen (bakhjulen alltså) bara är "platta" när man trycker in dem så tänkte jag att det kanske ska va så. Men så är det alltså inte, så vi har pumpat upp dem idag. Tack för hjälpen!

• Emmelinan

Så, jag har Bugaboo Frog till vår dotter och har precis fått veta att vi väntar nr. 2. Funderar på Donkey eftersom jag är så förtjust i min Frog. Det är inte så smart planerat att man kan använda Frog-sitsen till Donkeyn och därmed bara köpa Mono istället för Duo, någon som vet?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21