Inlägg från: apanssonsmamma |Visa alla inlägg
  • apanssonsmamma

Bugaboo-tråd nr 21

gavagai skrev 2011-04-27 10:53:08 följande:
    Vet inte var du bor, men kanske finns någon av oss Bugaboo-fantaster i närheten och kan hjälpa till?
    Bor i stockholm, sumpan.
    Flyttar snart till sjöstan dock. 
  • apanssonsmamma
    Snoppan skrev 2011-04-27 11:02:42 följande:
    Jag bor ju oxå i sumpan, men är dock inget proffs! :/
    Skulle va skönt om man kunde jämföra med nån bugga o se om det verkligen ska sitta så taskigt som mitt gör.
    Tvivlar ändå lite på det.
    Okej att den är trög men det här är omöjligt.
    I annat fall får man väl ringa den där tjejen ikväll som jag köpte den av så får hon visa hur man gör- 
  • apanssonsmamma
    annat82 skrev 2011-04-27 11:03:53 följande:
    Vilken del av selen. De från sidorna ska finnas som reservdel iaf. Krokarna finns inte, och jag har haft svårt att hitta till annat projekt, men har ett gäng nu. Däremot måste de i så fall sprättas och sys fast. Sittdelen är lättare att få på fuktig, sådär nytvättad. Går att dra mer då. Och jag glömmer alltid att ta bort bygeln först och då är det totalt omöjligt. Men den ser du ut att ha tagit bort.. Jag har en sitdel som inte fyller ut riktigt och har inte gjort sen den va ny heller, men blir bättre när den dras dit fuktig som sagt. Sen har jag nog inte fler tips
    Det är dom där pluttarna på sidorna av selen.
    Vet du vart man kan köpa det?
    Nätet?

Tänkte också på det om man ska försöka dra på den blöt o se om det funkar bättre. 
  • apanssonsmamma
    Snoppan skrev 2011-04-27 11:07:18 följande:
    Var det liggdelen som var på när du köpte den eller?
    Såklart att det va..
    Borde ju bett henne att sätta på sittdelen när jag va där.
    Men det är lätt o va efterklok :(

• apanssonsmamma
    Joddan skrev 2011-04-27 11:09:21 följande:
    Jag bor i Sickla! Så fort jag pluppar bebis (försenad en vecka) så kan jag hjälpa . Svettas lite sittdel var ett tag sedan då jag kört bee/bee+ sedan ett år...
    Vad snällt :)
    Vi flyttar om en månad till sjöstan så det är ju nära isf. 
  • apanssonsmamma
    annat82 skrev 2011-04-27 11:10:14 följande:
    De delar som sitter fast i ramen till selen ska gå att beställa som reservdel. Och då borde det gå hos vilken återförsäljare som helst. Vad jag förstått får man då nya band med spännen och så fästs de med kardborreband runt sittdelsramen Min grå sittdel beställde jag ny och körde en sköljning i maskin innan den gick på. Hade kanske gått innan men blv mycket lättare så och den fyller inte ut helt på längden men ser inte så gräsligt ut heller. Allt i tyg går att sträcka mer när det är blött
    Mhm kommer du ihåg vart du köpte sittdelen? :)
    I värsta fall får jag väl köpa en ny tids nog.

• apanssonsmamma
    apanssonsmamma skrev 2011-04-27 11:09:49 följande:
    Är det här en "ny sittdel"?
    Om jag har plattor osv som jag har i den lilla, skulle det funka att köpa en ny sån här då?

www.bugababy.se/cameleon-reservdelar/77-camel...

Ursäkta men jag är sjukt kass på det här eftersom jag bara haft en bee innan ;) 
  • apanssonsmamma
    Snoppan skrev 2011-04-27 12:07:57 följande:
    Ge dig inte!
    Hahaha :D
    Ska se om min karl kan sätta dit den, tycker dock ändå den ser helt för liten o sne ut.
    O jag är en såndär petig jävel :D 
  • apanssonsmamma
    mammageno skrev 2011-04-27 12:07:47 följande:
    De basklädslarna finns väl allt med pinnar och sele! Tror det!
    Mmm såg ut som man får sele till.
  • apanssonsmamma
    mammageno skrev 2011-04-27 12:15:09 följande:
    Japps! Är nästan säker på det!
    Jag fick ju sele ned till min bee när min man köpte sits och det är den långa varianten , me happy!
    Inte samma sak men det går knappast få utan sele då den är fastsydd i tyget...
    Haha nä låter ju som det.
    Sen är det ju faktiskt ett sele på bilden :)
    Jaja, inte i supernöd av sittdel JUST NU i alla fall.
    Har en treåring hemma o hon åker inte vagn.

Vi kommer ju bara behöva liggdelen i början nu när Bebbo kommer :) 
  • apanssonsmamma
    Ögonsten till M skrev 2011-04-27 12:16:58 följande:
    Hej alla bugabooproffs :) Tänkte kolla med er nät ni bytte ut liggdelen till sittdelen. Jag har en cameleon. Har en dotter på 3,5 månader som hatar att ligga i vagnen nu o försöker hela tiden resa sig upp med överkroppen. Är det för tidigt att byta nu?
    Hade en sing förut (SKITVAGN!) hehe..
    Min dotter halvlåg liksom i sittdelen vid 3 månader.
    Hon blev GALEN av att ligga i liggdel ;)

Så länge bebisen inte sitter o påfrestar ryggen är det nog ingen fara. 
  • apanssonsmamma

JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!
    Plockade bort träplattan i sittdelen o då funkade det :)

Så ett tips om nån annan som glider in på denna tråd brottas med en jävla cameleon-sittdel :D hahha 

• apanssonsmamma
    Snoppan skrev 2011-04-27 13:14:19 följande:
    apanssonsmamma: Told you
    Haha ingen sa nåt om sittplattan :)
    Då gick det ju med lite lagom våld o sätta dit skiten, innan va det omöjligt. 
  • apanssonsmamma
    Snoppan skrev 2011-04-27 13:22:09 följande:
    apanssonsmamma: Haha Nää, den kunde sitta i när jag satte på min :) dom är väl lite skevt konstruerade en del :P
    Tur iaf att jag testade :)
    Nu är jag supernöjd ;) haha..
    Vet nån förresten nån bra sida där man kan köpa lite custom made-sufletter? 
  • apanssonsmamma

Hade en bee förra året o tyckte den va alldeles för ranglig. Kanske skillnad med plusmodellen? :) Sen funkade aldrig bromsen. Fick dock chassit bytt pga det.

• apanssonsmamma
    the baby skrev 2011-04-27 22:56:40 följande:
    annat82 skrev 2011-04-27 22:49:17 följande:
    Kan man inte?
    Haha, jo, kanske man kan, men det känns lite sådär att ha en Bee som "sommarvagn" när ens "vintervagn" inte ens är en bra vintervagn. Jag gillar ju verkligen våran Cam, men den kändes ju inte direkt lätt och smidig efter att jag provat Bee.. Kan barn sitta längre i Bee? Kanske bättre att byta till Bee och köpa en sunk-vinter-vagn? Nästa vår kanske min tjej ändå är för stor för Camen? Hon är rätt stor. Äh, jag vet inte.. nu försöker jag bara motivera ett byte för mig själv. Måste nog fundera lite. Glad Och jag gillar ju att gå promenader på grusvägar också, funkar det ens med en Bee?
    Min dotter kunde inte ens ha den till straxt efter 2.. kändes som hon hängde utanför.
    Observera att detta är gamla bee:n o inte plusvarianten.
    Kändes som hon satt dubbelvikt för o få plats :/ 
  • apanssonsmamma

Jag fick ett annat myggnät i svart eftersom hon som sålde sin bugga tyckte det va snyggare :)
    Tycker också det är snyggare med svart än vitt till en svartgrå vagn. 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21