Inlägg från: lissats |Visa alla inlägg
  • lissats

Bugaboo-tråd nr 21

Tänkte köpa åkpåse till buggan, deras egna. Hörde det fanns nya & gamla. Om man beställer från någon webshop, är man då säker på att få den nya?

Är det den nya som passar både till Cameleon & Bee?

Är detta den nya tex.?

www.babysmart.se/bugaboo/522-bugaboo-akpase.html 

• lissats

Ska man ändra någonting (vet ej vad) i vagnen allt eftersom barnet växer och blir tyngre? Tänkte mest på dom små hjulen. 
    Något annat man bör tänka på? Hur ofta ska man rengöra hjulen etc?

En annan sak, visst ska vagnen stå varmt? Min sambo envisas med att vilja ha den i bilen(?)  

• lissats

Jag får inte till min suflett på vagnen, den blir liksom inte spänd överallt, bubblig. Vad gör jag för fel?

Det var när jag la dit åkpåsen det började. Kämpade länge med att få dit sufletten o väl på plats ser det hemskt ut. Ska man ta bort sittdelstyget kanske? Det har jag nämligen kvar.
    Första ggn med åkpåsen. Tips tack :)

• lissats

Fröken Småland- ja det gjorde jag. Hmm..Skulle kunna skifta iof. Det står inget på dom så man vet vad som är rätt o fel? Men sen dom där skenorna. Kan man sätta dom på fel plats också?

• lissats

Anpa- det är en canvas. Den verkar sne för om jag håller i den på ena sidan bak så blir den slät o fin. Så fort jag släpper så "drar" den upp sig igen. Nått fel måste jag ha gjort :D

• lissats

Ang den personen som säljer flera bugaboo. Jag mailade o frågade hur många vagnar dom hade till salu. Han ringde mig nu och sa att dom var två familjer och att dom först köpt själva o sen fått ytterligare vagnar i present av släkten efteråt. Just nu hade dom två. Skumt värre!

Tänkte på om det är stöldgods. Vart får dom tag på både sitt o liggdel? Ofta har man bara den ena med sig. O vagnen är inte direkt ny?

• lissats
    Fröken Småland skrev 2010-12-23 12:48:32 följande:
    Nu måste jag ge mig in i diskussionen. Först och främst vill jag klargöra att jag inte har något alls att göra med annonserna som diskuteras, dvs jag har ingen aning om de är seriösa eller inte. Däremot vill jag säga att jag vid flera tillfällen haft både två och tre buggor här hemma och det kan man ju diskutera hur normalt det är. Men det är fullt möjligt och jag har aldrig idkat några skumma affärer.

God jul!
    Det var lite det jag syftade på. Eftersom det var någon här som hade anmält dem på blocket så undrade jag. Och om det är stöldgods så har man väl inte alla tillbehör till? Jag vet inte jag. 
    Jag är själv ute efter att "uppdatera" med en ny bugga och kommer då inte sälja min första innan jag fått hem den nya ;) Därför jag mailade dom. Det som var skumt var att dom först köpt egen vagn för att sen få en av släkten.  Sen var det så att båda i familjen hade samma "problem". Dvs, båda köpt egen och båda fick sen en extra. Det borde man väl fråga som släkting innan man ger bort en sådan dyr present? Tänker jag fel? :) 

• lissats

Någon som vet om man kan använda ett topset köpt i USA på Cameleonvagnarna i Sverige?

För visst finns dom vagnarna där? :)

• lissats

Sjukhus mamman - Tack! Jag är mest ute efter nya sufletter så man kanske ska nöja sig med det. Vet inte om jag är så händig ;)

Men hur är det om man vill köpa nytt bastyg/varukorg? Samma där? Då måste man kunna använda deras sittdelstyg? Tänker jag fel? •snurrig•

• lissats

Sjukhus mamman- jag är med :) Vi ska inte köpa en hel vagn utan bara tygerna. Så då slipper vi det problemet. Det där små grejorna skulle man kunna testa och se om man kan fixa. Tänkte köpa en uppsättning nu och Klarar man att fixa tygerna så tänkte vi köpa fler. Vi åker dit rätt ofta och det slog mig inte förrän nu att man även kan köpa tillbehör till buggan. (inte bara kläder) ;) Tack för dina svar!

• lissats

När jag ska ändra höjden på styret så dras inte båda sidorna med lika mycket. Även om jag drar rakt upp. Är det meningen att man ska stå och "mäta" varje gång? :) 

• lissats
    imaj skrev 2011-03-22 00:13:34 följande:
    lissats: Det är viktigt att styret är ungefär lika högt på båda sidorna, annars kommer chassit att upplevas snett. Jag tror (vet inte säkert) att det är så bra att ha chassit i ett tillgjort snett läge då det kan nöta på "navet" i chassit.

Så mäta behöver du kanske inte men kika då att det är ungefär lika hög på båda sidorna när du justerar styret...
    Tack! Jag får se till att kolla när jag drar upp det. Tycker bara att det borde bli lika mkt på båda sidorna när man drar rakt upp,  ena sidan verkar trögare :) 

Hur var det man gjorde ren hjulen nu igen? 5-56? 
  • lissats

Finns det nått mirakel man kan göra om skumgummit på handtaget blivit intryckt? Och nej, det var INTE jag som lastade in fulla Ica-kassar uppe på vagnen när den låg i bilen.. suck! 

• lissats
    Fröken Småland skrev 2011-03-28 19:32:54 följande:
    Om det bara är intryckt så testa med att väta det?
    Tack ska genast prova det =)
  • lissats

thj - Eran hemsida är väldigt mysko. Om jag klickar på tex bugaboo reservdelar så "klipper" sidan av artiklarna som ligger längst till höger. =/ 

Någon annan som kör med safari och ser allt?  

• lissats

Har för mig att jag såg en bild på hur man kunde fälla ihop vagnen på ett lättare sätt. Hittar den inte nu. Någon som kan förklara hur man gjorde?

• lissats

Hur långt upp ska skumgummit på handtagen egentligen vara? hur mkt av det silvriga ska synas på sidorna om hålet? Mina verkar glida..

• lissats

Någon som vet hur pramworld fungerar? Jag har tänkt beställa därifrån rätt länge nu men enligt deras lagerstatus har varan varit slut. När jag sen mailade dem så sa dom att en vara fanns kvar. Jag går in igen (var inne precis innan jag mailade) och ser att det nu fanns en vara att beställa.
    Brukar det alltid vara som så att man måste maila och att varorna egentligen finns fanns det står 0 på deras lagerstatus?
    Jag vill nämligen köpa fler saker och även dem har lagerstatus 0. Nån?

• lissats

Jag var och träffade en vän och hennes barn igår. (som jag inte träffat på länge)
    Hennes son på 4år står länge och tittar på min vagn när han tillslut utbrister: "Vilken HÄFTIG vagn du har!"
    Han fick provköra min dotter en bit och när han kört klart så säger han: "Mamma, lillasyster vill oxå ha en sån här vagn"
    Hahaha! Dom är för söta!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21