Inlägg från: VårtLillaMirakel |Visa alla inlägg
  • VårtLillaMirakel

Bugaboo-tråd nr 21

Jo men dom är mer slitna än de ser ut. ser man dem framifrån så ser man att gummit är riktigt slitet och håligt av småsten.

Köpte de nya på bugababy!

Tycker de ser likadana ut...Jämfört i evigheter :-/

• VårtLillaMirakel

Jag har tryck väldigt hårt, min sambo också, men det går inte. Det enda jag kan ana är en halv millimeters skillnad om ens det, mellan pluppen och fästet. De nya hjulen skulle vara lite lite för korta alltså, precis så mycket så att pluppen ej går upp över kanten...

Vad ska jag smörja de gamla hjulen med och hur?

• VårtLillaMirakel

Läget är samma med hjulen...Hade dock en fråga till. Hur vet man om det är cam eller frog suflett fästen man har? Hur ser man skillnad menar jag?

• VårtLillaMirakel
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 09:18:44 följande:
    Läget är samma med hjulen...Hade dock en fråga till. Hur vet man om det är cam eller frog suflett fästen man har? Hur ser man skillnad menar jag?
    Ingen som vet?
  • VårtLillaMirakel
    Noiis skrev 2011-11-13 18:33:06 följande:
    på fästena finns det små krokar där snodden från sidan av sufletten ska sitta. På frog finns det bara en sån krok medans cameleon har 2
    Aha...Men jag får inte min cam suflett slät och fin på froggen fast jag har cam-fästen och bågar...
  • VårtLillaMirakel
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 21:40:00 följande:
    Aha...Men jag får inte min cam suflett slät och fin på froggen fast jag har cam-fästen och bågar...
    Jag kanske gör någor fel?

Hjulen fick jag på nu i alla fall, om än med lite våld

Tänkte höra en sak till om froggen, ska det vara så att när man fäller upp den så låser den sig inte i rätt läge föräns sittdelen/Liggdelen klickats på?
  • VårtLillaMirakel
    Asereht skrev 2011-11-13 22:09:50 följande:
    Kolla så att du har rätt fäste på rätt sida. Om det inte är problemet så testa att vrida armarna på fästet ett helt varv för ibland kan de vara snurrade i konstigt läge. Hmmmm...jättebra förklaring, knappt så jag fattar själv.

Angående uppfällningen så, ja.
    Hmmm...Nej det blev lite svårt för mig nu ha ha! ang. rätt sida på fästena, ska höger vara på höger om jag står framör vagnen med sittdelen mot mig eller hur ska det vara? Om du förstod...He he...
  • VårtLillaMirakel
    Noiis skrev 2011-11-13 22:10:57 följande:
    ramen fungerar som lås mekanism. 

ang. sufletten vet jag inte. ska de vara camfästen? för de kan ju va så att dom frog fästena jag sett vart modell äldre med och att dom gjorts om. men de borde dom inte ha gjort :-/ jag vet iaf att det verkligen syns om man har fel fästen. är sufletten helt ny? för de kan ibland ta tid för att den ska sätta sig oxå och helt super slät blir sufletten aldrig. men den ska inte hänga heller.  
    Ja sufletten är ny...Den hänger alldeles för mycket så något fel gör jag :-/
  • VårtLillaMirakel
    Noiis skrev 2011-11-13 22:12:52 följande:
    *knaprar värktabletter så de blir lite osammanhängande ibland*
    Ramen funkar som lås mekanism på alla bugaboos vagnar (ej bee) mao. chassit låses aldrig om inte ramen e på. Så ta aldrig av ramen med en väska på chassit........ (fast de brukar man lyckas med sisådär hundra miljoner ggr) de smäller iaf ihop om man har väskan på  
    Ha ha Jag kanske ska ta en tablett så jag förstår dig?
  • VårtLillaMirakel
    annat82 skrev 2011-11-13 22:17:55 följande:
    Har haft 2 Cam och på båda har suflettfästena suttit uppochned, på rättsida fast felvända. Båda iofs beggade, men den ena bara ett par månader så de hade nog inte vänt dem själva heller. Sufletten satt ok med dem åt fel håll fast snäppet bättre efteråt.
    Tog lång tid innan jag insåg att de var felvända kan tilläggas
    Förlåt, men jag fattar inte...Upp och ner? Detta blir bara mer och mer komplicerat....Jag kan inte fixa mer med vagnen idag jag fick precis räkna till tio för att inte knäcka den j-a sufletten i två delar...
  • VårtLillaMirakel
    Noiis skrev 2011-11-13 22:26:02 följande:
    barnets höger!

*skickar en näve piller* 
    Suck...Skicka en stor burk lugnaden tack ....*Dåligt tålamod*
  • VårtLillaMirakel

Ha ha! Jag ska läsa igen allt imorgon...Jag måste ta mina piller nu....

• VårtLillaMirakel

igenom skulle det stå...Har tagit för lite piller....

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21