Bugaboo-tråd nr 21
Grodan77: jag byter däck hela tiden. Oftast sitter svivelhjulen på, men ska jag ut och gå långpromenad på grusvägar och skogsstigar sätter jag på vinterdäcken. Det är ju så enkelt att byta!
Grodan77: jag byter däck hela tiden. Oftast sitter svivelhjulen på, men ska jag ut och gå långpromenad på grusvägar och skogsstigar sätter jag på vinterdäcken. Det är ju så enkelt att byta!
Jag tycker det är synd att det inte finns någon fotsack eller varmare åkpåse till buggan. Originalpåsen känns mer som en höst- eller vårpåse. Blir lite avundsjuk på vagnarna där kidsen sitter nedbäddade med fårskinn, åkpåse och fotsack. Det ser ju så mysigt ut!
Jag köpte en åkpåse på Tradera förra året, en originalpåse. Nu funderar jag om inte det är en annan variant eller något för min är inte alls varm. Den är svart på utsidan och har grå fleece på insidan. Två dragsnoddar.
Någon beskrev tidigare en gecko eller frog påse, är de tunnare?
Jag kan ju iof gå och klämma i en butik, men jag får ju så snabba svar här ;)
Är de nya påsarna tjockare än de äldre modellerna?
En liten fundering... Varför är det knappar på ovansidan av åkpåsen?
Nu har jag blivit inspirerad av era reflexbilder och mörkerblingat min cam. Det var superenkelt! Jag sydde inte, utan körde reflextejp på kardborre, bara klipp och klistra. Hoppas det håller!
Frökenfräken: allt på syaffären. Jag köpte en meter av allt, men så mycket behövs inte.
Luscious: åkpåsen är ett måste till sittdelen sedan, så det är inte fel att köpa redan den här säsongen.
I är född 2/3-11 och då var det ff is, snö och flera minus. Den första månaden var vi inte ute med vagnen så mycket, men jag bäddade med Bugaboos åkpåse och tjockare overall samt fyllde ut vagnen lite extra med en filt.
Det ska bli intressant att höra hur syskonvagnen funkar i snö.
Jag plussade igår och dottern kommer vara 18 månader när de blir två. Det är för tidigt att kolla på vagn ännu, men buggan verkar så bra att båda kan sitta bakåtvända.
Är det någon som testat både regnskyddet från Brio och Tullsa till sittdelen?
Jag fick Brios i julklapp, men vet inte om jag ska byta det. Det är ganska stort, men ska vara till en sittvagn. Gillar att det tar så liten plats och den lilla tillhörande väskan att fästa på chassit.