Inlägg från: TinkyWinky |Visa alla inlägg
  • TinkyWinky

Bugaboo-tråd nr 21

frågar här med. är dte dumt o köpa en bugaboo cameleon till en tvååring ? Han är ca 84 cm lång o 10 kilo.. 

٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • TinkyWinky

Vad är skillnaderna op en cameleon o gecko o frog? Finns ju ute alla trte  frog o gecko e äldre, men är det stor skillnad på storleken för barnet att sitta?

• TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-06-02 09:21:44 följande:
    Inte särskilt stor skillnad. Kolla i FAQ-bloggen (adress i TS) så får du svar på de flesta av dina frågor.
    Tack :)) Blir troligtvis en cam då den verkar va större :)
  • TinkyWinky

Har varit o kollat på en cameleon, den va snygg o sonen satt och han har ca  en10 cm kvar vid huvudte uppåt o mkt kvar både på bredden med rumpan o ner mot fötterna.. MEN tycker den va trögstyrd, ?! Är alla det eller kanske det bara va denna? 
    Och då jämnför jag med ex, en baby jogger city min 4 wheel som jag har nu och el nitro o ozone som jag haft.. de svänger ju hur lätt som helst men det gjorde inte denna plus jag tycker att styret glappade lite när man skulle svänga..

de sa ändå att de bytte hela chassit i december förra året..

• TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 18:26:54 följande:
    Nej det är ingen Bugaboo men suffletten är det.
    ok :)
    Sjukhus Mamman skrev 2011-06-03 18:27:04 följande:
    Trögstryd ska den inte vara, de har iaf ingen av mina vagnar vart. 
    Chassit ska "glappa" det är en del av fjädringen 
     hmm ja ok då förstår jag med (glappningen) Men att det är trögstyrd, då e dte kanske bara den ?! 
    Men e ju så jäkla sugen på en men blev lite besviken när ja körde den.. men ska fundera vidare. o hittar ja ngt för hyfsat billigt så kanske ja slår till :)) 
  • TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 18:28:54 följande:
    Svårt att säga om det var fel på just den du provade eller om du skulle tycka att alla är trögstyrda. Personligen gillar jag ju Frog och Geckos chassin mycket bättre eftersom de är mer lättstyrda än Cameleons men inte tycker jag att Cameleons är trögstyrt. Du måste nog prova fler för att bilda dig en uppfattning om vad just du tycker.
    inte så lätt o prova då detta va den enda som säljs just nu här runtomkring halmstad.. men ska vänta o se om dte kommer in ngt mer annars får man åka te gbg för o prov köra en helt ny.,.. kanske får fjäska med sambon ;) :)
  • TinkyWinky
    Sjukhus Mamman skrev 2011-06-03 18:31:30 följande:
    Det kan inte vara så att bromsen låg emot då?
    jag vet inte.. tror ej det.. men ska prova fler så får vänta ett tag innan ja köper en vagn.. :)

Tack för svaren :)) 
  • TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 18:44:39 följande:
    Återförsäljare alltså
    jo helsingborg va närmre :)  så va ja hitta så va det ejj ställe där som ska ha den.. vet ej riktigt hur man hittar återförsäljare, sökte på google men fick ej fram ngn lista på alla i sv..
  • TinkyWinky
    imaj skrev 2011-06-03 19:42:54 följande:
    TinkyWinky: Hade du den framåtvänd när du provkörde? Den upplevs som mer trögstyrd framåtvänd när barnet är större till man vant sig iaf enligt mig. Vet dock inte hur stor din son är men det kanske är det?
    ja han satt framåtvänd , han är snart 2 år, ca 85 cm lång, vet ej då han ej e mätt på några månader, ca 10 kilo
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21