• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

systerJo skrev 2012-06-03 19:38:44 följande:
    Aha, då är jag med!
    Men enligt försäljaren skulle vagnen vara utplockad 2010.
    Det kan alltså inte stämma med detta topset?
    Har nämligen betalt ett högre pris pga att vagnen var så "nyligen" utplockad.
    Tack för din hjälp!
    2010 såldes Cameleons med topset i canvas. Men hon kan ju ha köpt ett topset i fleece, ibland vet jag att man fick med ett sådant på köpet.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg

Jag säger Moeders Mooiste i Holland, ungefär samma pris på själva vagnen men fraktfritt och du får med tillbehör på köpet, antingen en åkpåse eller andra tillbehör till samma värde.

Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    spigg skrev 2012-06-14 20:05:45 följande:
    Jag säger Moeders Mooiste i Holland, ungefär samma pris på själva vagnen men fraktfritt och du får med tillbehör på köpet, antingen en åkpåse eller andra tillbehör till samma värde.
     En åkpåse är om man köper en Donkey Duo, när jag köpte mitt Bee+ därifrån fick jag med en sittdyna.
  • spigg
    vit orkide skrev 2012-06-18 20:50:15 följande:
    Hej,
    har en fundering kring mjuklift för Cameleonen, nu när vi ska få syskon tycker jag att det vore smidigt med mjuklift när man hämtar och lämnar det större barnet på dagis. Kan inte hitta någon för Cameleon, någon som vet vilka som skulle funka?
    Tack!
    P&Ts lilla mjuklift funkar perfekt i liggdelen på Cameleon!
  • spigg
    Äntligen dax skrev 2012-07-02 18:58:12 följande:
    En liten fråga: den här ramen som man sätter fast liggdelen och sittdelen i, finns den i olika färger? Är på Liseberg idag och ser både svarta och sådana som är i aluminium precis som chassit.
    Nej, det är olika på olika Bugaboo-modeller. Cameleon och Frog har svart skumgummiram, Gecko och Donkey har ram i samma material som chassit.
  • spigg
    Bumpen1 skrev 2012-07-08 12:38:28 följande:
    Hej hej. Hur hittar man gruppen utan att gå via länken. Vad heter den? Kan man söka efter den där man kan söka efter personer?
    Det är min kära grupp, sök på "Barnvagnar!" så bör den komma upp! :)
  • spigg
    ziingo skrev 2012-07-10 11:50:46 följande:
    Min cam har gått sönder. Det är den här vita knappen, som det finns två av på chassit och som man trycker in när man tex vill flytta handtaget åt andra sidan. Jag har sagt till där jag köpte vagnen och jag skulle fota det trasiga och så ville de ha chassinumret. Vart hittar jag det? Någon som vet vad som händer sedan? Tror ni jag behöver skicka iväg vagnen? Jag använder den dagligen och skulle inte kunna va utan den..
    Chassinumret står på klisterlappen på chassit, alt att ni fick med olika lappar med serienr löst när ni köpte vagnen. Tror inte du behöver skicka vagnen, du har köpt utomlands alltså? Då lär du får ny reservdel hem.
    sandrus skrev 2012-07-10 17:07:41 följande:
    Hejsan alla! Hoppas någon här har svar på detta..

Jag och min sambo har köpt en ny Bugaboo Cameleon från Holland. Nu när vi har satt hop vagnen så glappar handtaget lite "fram och tillbaka" Alltså inte "upp och ner" om ni förstår vad jag menar?

Ska det vara så? Eller har vi satt ihop den fel på något sätt, känns som vi har gjort allt som står i bruksanvisingen nämligen. Kan det vara ett fabriksfel?

Mvh Sandra 
     Den ska vara så. Bugaboo Cameleon är konstruerade med det "glappet", det är en del av vagnens fjädring!
  • spigg
    Minnie7 skrev 2012-07-17 22:21:00 följande:
    Är. Semester och har inte instruktionsboken med mig. Hoppas någon kan hjälpa mig. Vilket hack ska man ha framhjulen i då barnet väger 11 kg?? Minns inte... Jag har det nu på andra inifrån räknat och har för mig att det var 5 kg för varje hack?!? Inifrån sett räknat? Då kanske andra funkar? Eller förresten- packningen också väl?
    5 kg per hack inkl varukorgen! Så innersta hacket är 5 kg belastning totalt, nästa 10 kg, nästan 15 kg och yttersta är 20 kg. Maxvikt för sittdel är ju 17 kg så då är det inräknat ca 3 kg för varukorg. Om jag vare du skulle jag ha på näst yttersta hacket, dvs tredje!
  • spigg
    jakthustru skrev 2012-07-24 22:46:00 följande:
    Någon som vet: passar camens liggdel på geckons ram?
    Nja, den blir nog för stor, tror inte det blir bra.
    sophiejennifer skrev 2012-07-28 20:15:30 följande:
    Hejsan, 

Tänkte på en grej. Medföljer det madrass till liggdelen eller måste man köpa till en sådan?  
     Madrass medföljer!
  • spigg

Anledning till att Cameleon nästan "reas" ut just nu är ju att Cameleon3 släpps den 1 september. Så det ska man nog ha i tankarna när det gäller andrahandsvärde då detta lär sjunka på de äldre modellerna när den nya kommer.

• spigg
    Annelie81 skrev 2012-08-11 18:39:42 följande:
    Finns det ingen bildtråd? Så man får se allas fina vagnar och olika färg kombinationer?
    Det finns en länk till bildtråden i den här trådstarten! :)
  • spigg

Eftersom att det är ny hjulupphängning så kommer inga gamla hjul att funka på Cameleon3. Nya vinterhjulen lär släppas samtidigt som vagnen, dvs 1 september.

Gamla topset kommer funka på Cam3 och vice versa enl Bugaboo. 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21