Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

Karo Lina skrev 2011-02-04 11:47:36 följande:
    Nu ääääääntligen är jag också gravid! Köpte en bugaboo all black redan för ett halvår sedan Längtar sååå efter att få använda den!
    grattis, när kommer den lill*? och grattis till all balck *avis*
  • Tant Pruselius
    Swenglish skrev 2011-02-04 19:58:43 följande:
    Oj, vad många som tycker att barnen växt ut Cameleon! Sonen fyller fyra i mars och är väl ca en meter lång, och han åker bekvämt Cam varje dag till dagis (vi har lååång promenad till dagis...). Tycker inte det ser konstigt ut, men jag kanske har vant mig?
    kan du inte visa bild?
    Jag tror att mkt är en vane sak...
  • Tant Pruselius
    imaj skrev 2011-02-04 21:12:28 följande:
    Swenglish: Att min dotter växt ur den beror nog mest på att hon är låång, hon fyller tre i slutet av april och är 1meter. Så om din fyraåring är detsamma så beror det nog på det för oss . När vi sålde den i somras var just det att huvudet buktade ut i liggläget, precis som FruAhlander också sa.

Nu buktar huvudet även ut på Swiften när hon ligger så gissar att hon växt ur de flesta vagnarna nu!

Tur att sambon lovade att jag skulle få köpa en helt ny till nästa bebis, så i maj kommer nästa cameleon till våran familj! Och denna gång den underbara All Black ...
    är inte swiften kortare en en uj?
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-02-05 14:52:50 följande:
    Har för mig att rygglängden bara skiljer nån cm. Men tror sits och benutrymmet är sämre i Swiften och bredden då så klart. Har ingen UJ att jämföra med
    okej, fick för mig att hela swiften var som en uj man kört i 60grader sugen på en till denna kotte som kommer i mars men det får bli istället för suky då ... vill ju inte ha bortvänt förrän mkt senare...
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-02-05 15:08:11 följande:
    Trodde jag också tills jag blev upplyst om fakta Lite därför vi har både buga och swift, swiften funkade inte bra efter liggvagn förrän dottern var drygt 10 månader och hon föredrar fortfarande oftast buggan
    Men jag ger inte upp swiften och tror den kommer funka ännu bättre när hon blir ännu äldre.

Ibland är det ganska praktiskt att ha en liten skrutt, för i hennes växttakt kan jag inte se henne växa ur varken swiften eller buggan innan hon kommer vägra vagn (och det gör hon antagligen alldeles för tidigt)
     chilli? lime ? eller flint?
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-02-06 18:39:38 följande:
    Frågan är om det inte bara är en väldigt dålig motljusbild.

Har sett flera bilder på mörkgrå vagnar som ser svarta ut i visst ljus.

Med tanke på att det är ett chassi med vingmuttrar så tror jag det är ännu mindre troligt att den skulle vara falsk
    men, det står i annonsen att den är helsvart ju... nej jag tror inte heller att den är fejk men svart bas går väll inte att få tag i löst? utan bara som ocean eller all black, eller red- varianten? Thj!?
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-02-06 18:55:57 följande:
    Missade det lite snabbt, men har sett oändligt många bugaboo-annonser där grå/svart kallas svart rakt av bara. Kanske för att helsvart inte funnits tidigare och gråsvart varit det närmsta svart man kunnat komma. Har ingen aning, men brukar stör mig lite att de inte kan skriva mörkgrå bas när det är det

Bara ocean och allblack som är helsvarta

Red har mörkdenimklädsel till det svarta chassit
    tycker dock onekligen att det ser välldigt svart ut fast det kan ju vara som du säger en dålig bild...
    men då är det även ett darkgreytopset då eftersom det är precis samma nyanser.... klurigt!
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-08 09:35:10 följande:
    650 kronor kostar tyg, platta och pinnar. Sen tillkommer madrassen.
    Nif fyndade rejält med andra ord
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21