Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

AnPa: vi gjorde ett byte från en riktigt gammal bugga till ett med svart chassi när vi kom fram till hur mycket vi gillade vagnen och det var ju den enda där dottern va helnäjd Har inte ångrat mig en sekund. Tycker bara det ska komma bee med svart chassi också

• annat82

Håller med bohus. Borde gåb att skicka som skrymmande brev upp till 2 kg och då 84:- Däremot kostar minstapaketet 150:- med posten. Så beror på vikten, för storleken kan gå som brev

• annat82
    AnPa skrev 2011-05-23 14:04:22 följande:
    Du har redan fått svar men jag tänkte bara tipsa om att hjulen slits väldigt fort!
    Oj, det måste bero på var och hur man kör i så fall. Tycker knappt mina på Camen slitits alls på ett år minus vintern, då vi använde terränghjulen.
  • annat82
    AnPa skrev 2011-05-23 14:11:40 följande:
    Vi bor väldigt centralt och går mest på trottoarer, köpte nya hjul för ca 1 mån sen och de har slitits en del. Märkte verkligen skillnaden när jag köpte helt nya nu till frogen i jämförelse med hur de såg ut på camen, hade säkert slitits 1/2 cm på 8 mån på camen. Har/har haft flera vagnar ska tilläggas.
    Tycker mest det låter intressant på sitt sätt. Har absolut inte upplevt det så. Vi hade en cam från 07 först och det v ar ju ganska rejält slitna framhjul, men de funkade. Men nästa cam som köptes i juni förra året är den vagn som använts mest här, swiften växlades med under vintern framförallt och när det gällde terräng. Så den nya camen har ju mest gått på gator och grusvägar under då ca 8månader här också med swivelhjulen och så mycket har våra absolut inte slitits.
    Du kanske bara promenerar flitigare än jag Kortare sträckor blir det i princip alltid bärselen eller som nu då hon fått börja gå allt kortare själv
  • annat82
    MissR skrev 2011-05-24 09:11:01 följande:
    Ni som beställt från Kidzshop hur lång tid har det tagit?
    Har paketet kommit hem eller till posten?
    Det står 1-2 dagar, beställde i torsdags, men i fredags var det stängt och dom skickade inget, borde det inte komma idag då?
    *hoppas*
    Har du beställt vagn finns väl möjlighet att den kommer hela vägen hem. Det gjorde iaf min, men Schenker. Har nog bara fått med Schenker från Kidzshoppen. En vagn nyss som då kom hem och tidigare, en sittdel och varukorg som kom till närmaste schenker-utlämningsställe
    Tror vagnen tog ganska precis en vecka på sig, men tänkte inte heller på vad det stod angående leveranstid
  • annat82
    Ben10 skrev 2011-05-28 21:52:43 följande:

Lindadjo - såg din vagn i bildtråden o blev alldeles alldeles förälskad i din denim klädsel.

Måste bara få veta mer om den från vilket år är den? Något speciellt namn på just denna denim klädsel den som finns nu heter väl typ 007 men det heter kanske alla?!?

Finns den att köpa ny någonstans el du har fyndat den begagnad isf tips på var/vad man ska söka efter?

En sån MÅSTE jag ha.

Har bestämt att ge buggan en andra chans ska se om jag kan fynda ett par terränghjul kanske det kan va en ide när man har den här hemma o swivel när man går i stan.

Är ganska säker på att det är 007 hon har. Den är äldre och finns i så fall begagnad. Väldigt fin.
    De andra som finns är RED och den som kommit nu 107. RED finns också bara begagnad numera och 107 köps som hel vagn och säljs inte separat.
  • annat82

Var många som var till Barnbutiken i Heron city vid öppning idag. Fanns inte så mycket bugga-tilbehör som tidigare skrivits, 2 sommarsufletter och ett par parasol. Blev ett parasol, tänkte testa vad jag tycker, har inte använt parasol tidigare
    Sen blev det iofs mycket annat istället. Brukar bli det när sambon är med och shoppar

• annat82
    Ben10 skrev 2011-05-28 22:17:23 följande:

Aha o den funkar såklart inte att sätta på en cameleon då såklart?!

Finns det någon av cameleon denimerna som liknar denna tycker dom e så mörka vill ha en sån här som ser ut som riktiga jeans ju

Tjurar lite då det verkligen var den första klädseln som jag fått en woooowwww känsla på,

Typiskt.

Lindadjo - om du tröttnar o den mot förmodan skulle gå att sätta på ett cameleon chassi så bara hojta till.

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_Denim_Edition___Paul_Frank_34137882.htm&w=2
    Bara som exempel på en 007 klädsel. Den är ljusast av de till Cameleon

Annars får du hitta en riktigt solblekt *ironisk*

RED och 107 är mörkare ja. Bild på RED kan jag nog fixa imorrn om jag kommer ihåg
  • annat82
    AnPa skrev 2011-05-28 22:11:56 följande:
    En fågel viskade i mitt öra att det var ett gäng tjejer där härom kvällen och handlade en hel del Då fanns det en hel del sommarsuffletter (alla färger i princip), 6-7 parasoll, rött topset, vit skinnväska, uv-kokong och några dynor som visst tog slut och ett blått topset.
    Jo, jag skulle nog kunna tro det och sett lite uppdateringar i tråden. Tänkte att jag skulle åkt dit i fredags när bilen var hemma, men knäckte till ryggen i torsdags så fick vänta tills sambon kunde köra. Och var nog egentligen inte ute efter så mycket bugga-tillbehör, dessvärre. Vill ha ett rött topset, men förra utförsäljningen hade de bara i fleece och det ville jag inte ha så hoppades inte på så mycket.
    Skinnväskan fanns iofs kvar fortfarande, men för många väskor har jag ju redan. Det är ju så svårt när man inte vet vad man ska shoppa
  • annat82
    AnPa skrev 2011-05-28 22:30:52 följande:
    Men det röda som satt på vagnen i butiken, var det sålt?
    Det kanske det inte va iofs, men frågade inte om de sålde de som satt på vagnarna, tänkte nog inte så långt. Får sy mig ett istället, så får jag det som jag vill ha och har ännu mer att göra
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21