Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

Kajsan skrev 2011-01-16 19:24:22 följande:
    Sand är ju mest smutståligt.
    Tänk vägsalt, banan, mjölk, glass, sand....
    vet inte om jag köper det argumentet
    En kompis hade sand och jag tyckte då min gråa var betydligt schysstare sett ur fläck-och smutssynpunkt/tålighet
    -men såklart tycker man olika Solig
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Joddan skrev 2011-01-18 21:19:42 följande:
    Yes!

De kanske inte vil sälja Drömmer .

När jag lägger ut saker på blocket brukar jag vara anträffbar Flört 
    De kanske bara vill skryta "ha ha titta vad jag haaaar! Trodde ni ni skulle få köpa?!"
    Drömmer
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2011-01-21 08:29:35 följande:
    Det är mer som en åkpåse SKA vara, den gammla är ju mest som en sladdrig fleecefilt.

Älskar nya åkpåsen.
    Håller jag INTE med om... älskade den "gamla" Fullkomligt fantastiskt bra jämfört med andra märken!
    Dock säger jag inget om att den NYA inte är bra; den är säkert bättre
    men man behöver inte total-dissa den gamla bara för det
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-22 18:39:50 följande:
    Det är det många som har haft.
    "många" beror på vem man frågar
    Några är det ju såklart tyvärr... men långt ifrån alla
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-22 19:44:21 följande:
    Men allvarligt talat.... bläddrar man tillbaka ett år eller två så skulle jag tro att man kan hitta minst hundra personer som har haft problem. Varav kanske hälften av dem haft problem med två eller flera chassin. Jag älskar Bugaboo över alla vagnar men face it: de har haft helt oacceptabla problem med sina glidande chassin.

Om man däremot köper nytt behöver man aldrig oroa sig. Bugaboo är helt outstanding när det gäller att behandla reklamationer.
    ..."men allvarligt talat"; (för att använda dina egna ord) du lär ju inte höra i en sån här tråd från alla NÖJDA heller, eller hur
    Någon måste ju representera dem också...
  • Bellbox
    Katjan skrev 2011-01-23 01:42:07 följande:
    Fröken Småland har tyvärr rätt ang. chassi problemet o jag ser inget fel alls med hennes formulering utav sitt svar. Givetvist ska man skriva om man är nöjd med sin vagn , men att skriva på ett sätt som får ett problem till att vara mkt mindre än vad det i verkligheten är, tycker jag är helt fel. Det är inte några utan många som har haft problem med sina vagnar. Jag tycker om mina Bugaboo vagnar, men kan utan problem erkänna att det finns problem med dem oxå. Bugaboos service är toppen ifall man har köpt en ny vagn. Att konsumenter klagar gör så att produkter utvecklas och blir bättre och att nya produkter skapas.
    Jag vänder mig mot hur hon svarade MITT inlägg med en ganska barnslig ton... Jag har väl rätt att hävda att jag själv, många jag känner samt många andra med mig haft komplikationsfria chassin?
    det står väl även i FAQ:en i trådstarten att "långtifrån alla" (men naturligtvis en del!) eller hur?
  • Bellbox
    thj skrev 2011-01-23 11:13:12 följande:

Det var väldigt mycket reklamationer på gladande chassin en period,de första chassi som tillverkades bytes plastringen ut till en med bättre komponenter för att bli mer elastisk.

Men tyvärr kom också i samband med detta instruktioner ( vet ej var de kom från,men inte bugaboo allafall )

Att man skulle test dra sin vagn,det vill säga ta ett fast tag runt handtaget sätta foten på staget mellan framhjulen och dra för kung och fosterland!

"det klarar nog inga teleskophandtag" man kan jämföra plastringen med en hårsnodd ( fast tusen gången starkare,så när vagnan testdrogs på det viset belastades vagnen med minst 60-100kg tryck och et håller den inte för (lite skillnad på 17kg + 5 ) och dessutom kom all kraft på just ringen.
    Så de vagnar som inte började glida då,gjorde det efter ett tag då den lilla plastringen fick mycket stryck vid testdragningen..

Vi hörde till och med butiker som kollade sin chassin s

Glidande chassin har minskat med säkert 89% sista åren..

Lite onödig fakta kanske Skäms

Kramelikram

Nej väldigt intressant
    Då stämmer det jag också hört; att det minskat drastiskt senaste åren... tur det! För såklart blir man besviken, arg & irriterad om man tillhör de som drabbas (utan att ha gjort något handhavandefel). Precis som man kan drabbas av en bil som krånglar, andra barnvagnsmärken som krånglar o.s.v
    man behöver ju då inte totalsåga "alla" nya chassin som finns
  • Bellbox
    sofie och laura skrev 2011-01-23 12:11:28 följande:

Jag köpte ju min Bugaboo i andra hand och märker att handtaget glider en aning!!!

Vart kan man laga detta och hur mycket för!
    Ser en massa prat på cyckelverkstan i sthlm är det ngt att Lita på eller ska jag direkt till bonti??
    Känner mig verkligen arg efter att jag kastat 7500 På en sitt del cameleon och att handtget börjar glida
    det var inte uppskattande!!!

Du har den med lufthjul då förstod jag från dina andra inlägg?
    Är det då det chassit med skruv? (min nya med popnit hade skumfyllda däck)
    7500 låter dyrt & vad ledsen man blir om det blir problem med glidning då förstår jag
  • Bellbox
    sofie och laura skrev 2011-01-23 12:16:03 följande:
    Jag är helt ny med att förstå sig på en bugaboo=)
    Men jag har såna här vita spännen på chassit som man öppnar på sidorna och sedan drar upp handtaget???
    Ser ut om vingar?
    Ja även de första "nya" chassina har dessa vingar... men det är (nu har jag ju sålt min vagn så kan inte se den framför mig) men tror det är på insidan av dessa spännen på ramen/handtaget som du kan se om det är en liten skruv?
    (rätta mig gärna någon om jag skriver fel)
    sofie och laura skrev 2011-01-23 12:17:21 följande:
    Ja och det är lufthjul  suck ?
    Ska jag inhandla ett nytt chassi och slänga mer pengar på vagnen som jag fan inte vikll använda känner mig så osäker Handtaget vickar ju en aning och sittdelen med vickar lite
    Att handtaget vickar lite är så det ska vara (om det inte är extremt) för någon lärde mig här att det är del av fjädringen.
    *hoppas jag säger rätt*
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-23 14:45:05 följande:
    Om det är stora vingmuttrar för höjdjustering på chassits utsida så är det gamla chassit. Om det höjdjusteras med snäppfästen så är det nya.
    Ja men det hon undrade var som svar på MIN fråga; om det sitter en skruv eller en popnit på insidan av snapfästena.... (d.v.s om det är den första versionen av det nya chassit som hade skruv & som sen ersattes av popnit)
    Hon svarade skruv; så=
    Sofie och laura:  jag gissar tyvärr på att det då är det FÖRSTA av de "nya" chassina; d.v.s de som haft lite fler inrapporterade problem.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21