• imsa

Bugaboo-tråd nr 21

Sjukhus Mamman skrev 2010-06-29 00:10:02 följande:
    humm.. den som e mer ljus åt det klarblåa är nyare än marin!
    Men då gäller det topklädsel. om de e bas du e ute efter så finns den inte längre!
    ojdå har jag fått det så fel om bakfoten ;)

när jag köpte vår vagn 08 så fanns det klarblått att köpa, strax därefter kom det mörkblåa? har jag verkligen förväxlat färgerna?
  • imsa
    Läängtar skrev 2010-07-04 21:38:06 följande:
    Hej alla experter :)

Vi har precis impulsbokat en resa till mallis, och nu måste jag veta vilken transportväska jag kan ha till min bee+. funkar den gamla bee väskan?? Vill inte investera i en helt ny, utan hitta en på blocket begagnad.. Annars kan vi lika gärna ta med våran Maclaren sulky som man inte behöver va rädd om. Men sonens favvo är ju been så det vore ju kanon o få med den.
    vi var på mallorca i början på juni och hade med oss vår bee. jag var för snål för att köpa en transportväska då de låg på runt 800 kr beggade. Och skulle vi känna ett framtida behov av just tillhörande transportväska köper vi den då men för en flygning bara nu så kändes det onödigt.

Vi hyrde ett airshell. airshell.dk tror jag. kostade 149 kr tror jag för en vecka. Lite stort var det men funktionsdugligt. Hämta på flygplatsen när man reser och lämnar det när man kommer hem. Perfekt.
  • imsa

tjohhooo vad glad jag är idag! har letat som en tok efter den gamla fräscha blå färgen på både topp och basset. Idag hittade jag hos vår lokala babybutik som dessutom sålde ut bb-prylarna för 30%. Dock hade de bara topset kvar.

finns den klarblå i liggdelsbas? någon som har en bild på blå/blå och blå/grå?

• imsa

jag fick som jag nämt lite tidigare tag i mitt efterlängtade klarblå toppset. Nu är jag på jakt efter liggdel och har hittat en men det sägs vara den gamla klarblå färgen?

på kartongen på den blå jag köpt står det bara "blue".
    hur vet jag om det är samma blå?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • imsa
    imsa skrev 2010-07-20 20:56:22 följande:
    jag fick som jag nämt lite tidigare tag i mitt efterlängtade klarblå toppset. Nu är jag på jakt efter liggdel och har hittat en men det sägs vara den gamla klarblå färgen?

på kartongen på den blå jag köpt står det bara "blue".
    hur vet jag om det är samma blå?
    ingen som vet om det blå? ingen som har bild på helblå cam?
  • imsa

finns bildtråden kvar?

någon som använder oioi messenger som skötväska?

• imsa

något nytt skvaller om sykon/tvillingvagn?

vad brukar en beg bee (den äldre modellen) gå loss på?

• imsa

oh idag såg jag en beige bugga (inte min favvofärg) men de som hade vagnen hade en sååå fin skötväska hängandes på. den var rätt stor, med cirklar som såg ut som timglas som gick ihop med varandra (om man nu kan förklara så dåligt) igrönt och någon annan färg.

Jag tror det var något känt skötväskamärke, någon som kanske vet vilken jag menar med den urbota korkade beskrivningen?

Påtal om vagnskrokar, ska jag nog beställa tinkafu, min svägerska har dom, dom är super!

• imsa
    Fröken Småland skrev 2010-08-04 21:52:50 följande:
    imsa: kan det ha varit en OiOi Hobo du såg?

www.oioi.com.au/index.php?s
    ja det kanske det var, hittar dock ingen modell som påminner om den. den var stor som en messengerbag och verkade inte ha något lock utan dragkedja. kan ju ha varit en äldre modell med ett utgånget mönster...färgerna var limegrön, beige kanske brunt, eller svart...

fasiken att man inte är på G när man ser ngt och tar sig modet och gå fram och fråga. dumt!
  • imsa
    Fröken Småland skrev 2010-08-04 22:06:31 följande:
    Jag är verkligen ingen skötväskeexpert men jag älskar att lösa problem Skip*Hop gjorde en väska för några år sen som hette Glam. Den fanns i tre utföranden; blått, rosa och oliv/beige och hade ett glansigt lite vaxat tyg. Mönstret var lite som lökar ungefär. Long shot kanske?
    ska googla och kolla om jag får nån träff, herregud vad ni kan!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21