Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar
    modestyclara skrev 2010-08-24 19:28:52 följande:
    buggabo urban jungle same same Men jag har alltid velat ha en rollerbug *dreggel*
    been there done that men jag gillade den, med liggdelen kändes den som min röda dockvagn som jag hade när jag var liten Hjärta
  • StaffenAssar

Gaah! Idag gick bromsvajern helt plötsligt av! Bara sådär! Jag hade inte hunnit maila bugaboo om det glidande chassit heller, men nu har jag iaf mailat dem om båda eftersom butiken där jag köpt den gått i konkurs. Det borde väl inte vara några problem? Tycker alltid att det känns jobbigt att behöva ta saker via mail och inte bara gå in i butiken ist
    Nu mailade jag på svenska till diana@bugaboo.com, visst var det henne man kunde maila på svenska?
    Vi är helt beroende av vagnen då den är ist för rullstol eller specialvagn, så det får verkligen inte bli strul nu  
    Snyft! 

• StaffenAssar
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-26 19:49:32 följande:
    stackare! har ni nån extra vagn att ha undertiden? kan ju ta tid ibland
    Nej, bara en maclaren Jag mitt dumma nöt sålde ju frogen som var extravagn i somras Och vagnen är ju istället för rullstol liksom, vi är helt beroende av den Maclaren kan han åka korta stunder, men det är ju inte som buggan direkt, han åker ju vänd mot mig fortfarande med buggan och han är fortfarande rätt ostadig så han orkar inte sitta i maclaren så länge, det är ju inte så bra stöd i den
  • StaffenAssar

Ville bara göra tummen upp för bugaboos service! Jag mailade i söndags om mitt glidande chassi plus att bromsvajern gått av, och fick svar redan i måndags att jag kunde skicka bild och att de behövde mitt kvitto samt adress och telnr. Svarade direkt på kvällen och frågade om jag skulle fota kvittot eller faxa, och om de ville ha film på glidande chassit också. Fick svar idag att de bara behöver foto på bromsvajern för bara den är anledning till nytt chassi, så ingen film behövs, och att foto på kvittot går bra. Så nu har jag mailat igen och hoppas på snabbt svar

Enda problemet är att kvittot blivit ganska blekt tyvärr, så jag vet inte om de vill att jag ska försöka ta bättre bilder. Tog först bild på hela kvittot, men då var det svårt att se, så då fotade jag det i delar också där man såg det som var längst ner på förra bilden överst på nästa bild och så bifogade jag alltihop. Hoppas det räcker.  

• StaffenAssar
    MiniM3 skrev 2010-09-29 14:22:01 följande:
    Vilken har du köpt?
    För i sittdelen så halkar elodien jätte mycket.. Skulle tyvärr aldrig rekommendera en sådan till en bugga tyvärr..
    Jag hade en black velvet i min sittdel, och den funkade alldeles utmärkt Inte som buggans egna såklart, men jag tyckte inte den halkade något vidare.
  • StaffenAssar
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 15:53:02 följande:
    Åh, vad skönt! Bugaboo brukar vara riktigt ruskigt bra att ha att göra med vid reklamationer, och det är såklart mycket det man betalar för vid inköpet. Kan du använda vagnen nu ändå eller hur löser du det med tanke på att din grabb har speciella behov?
    Jag använder den ändå, men det är först när bromsen inte funkar som man förstår hur mycket man egentligen använder den. Kan i princip inte släppa vagnen (för att tex rusa efter stora när han sticker), för marken sluttar ju nästan överallt. Men "tur i oturen" så är alla sjuka just nu utom jag, så jag behöver inte ta ut vagnen så mycket. Eftersom sambon är sjuk så kan jag lösa alla ärenden själv, och gå ut med hunden, och barnen är hemma med honom. Men några promenader blir det ändå, för lilleman måste ju få lite luft.
  • StaffenAssar

Tråkigt Fast skönt att vagnen är fixad iaf Men det är ju inte normalt slitage att bromsvajern går av... Normalt slitage är för mig tex repor på chassit och att framhjulen slits och behöver bytas...

Ska också tillägga att jag fick svar från bugaboo dagen efter och ett nytt chassi är på väg

• StaffenAssar
    linaenn skrev 2010-10-03 21:45:05 följande:
    Jag var och klämde på nya Bugga-åkpåsen idag och ärligt talat, jag tycker inte den känns särskilt mycket tjockare än den gamla... Eller är jag helt ute och cyklar??

Provade även en 7AM-åkpåse i Camen men blev besviken på den gröna färgen som jag förälskat mig i på nätet. Så om jag nu ska köpa en sån åkpåse, vad tusan ska jag välja för färg då? Jag har brun bas och brun + PF Skurvy top som jag vill att påsen ska passa till... Är man supertrist om man väljer en svart eller ska man vara lite vågad och satsa på en silvermetallic? Hur skulle ni valt?
    Guuuuld tycker jag, inte silver
  • StaffenAssar

Vem det nu var som hade tappat bort ett fäste till ståbrädan så tror jag att jag har ett att skänka, inboxa mig vid intresse isf

• StaffenAssar
    LR75 skrev 2010-10-04 20:35:09 följande:
    Fröken Småland skrev 2010-10-04 16:57:30 följande:Va, är det sant? nu kan jag ju inte använda dig som referens längre ju när nåt nytt till buggan skall inhandlas...
    typ, "men fröken småland honhar minsan si och så många..."

men jag måste erkänna en sak....jag har grymma cravings efter en uj...
    men jag är alldeles för lat för att sälja buggan och så skulle jag sakna den så sjukt mycket (det är ju min bebis)...men det känns som om vi behöver en vagn som passar de andra i vår familj bättre (de vårdslösa)...för jag får inte en vagn till.
    Ska erkänna att jag "råkade" impulsshoppa en uj i fredags... Behövde en vagn som sambon kan jogga med, och först tänkte vi köpa någon billig variant, men sedan kände jag att nää jag kan inte köpa något billigt fult med kasst andrahandsvärde... Så nu är hallen proppfull med vagnar. Sambon blev väl inte riktigt så glad som jag ville att han skulle bli, men men... Och O kan bara sitta i den kortare stunder, men 40 minuters joggingpass går ju bra Och jag tycker den är snygg. Fast hjälp vad stor den kändes jämfört med buggan Förvånad
  • StaffenAssar
    LR75 skrev 2010-10-04 22:58:07 följande:
    mmm eller hur att du "råkade"
    jag har funderat på den också, tyop ops jag råkade och så ska maken bara rycka på axlarna...men jag tror inte jag kommer undan med den....
    men jag vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
    men jag har ju haft en förut och jag tycker nog inte den är så stor. den uppfyller våra behov bättre än en bugga just nu...eller alla andras behov. för jag tcker det är jobbigt att va på jobbet och veta att mormor är hemma och håller på med vagnen...hon är inte vän med bromsen så jag är rädd att hon ska bryta av den osv...
    men jag måste bara få det feta arslet ur vagnen och kränga buggan först. funderade på ett change men fick inga napp.
    men jag vill inte köpa den nya uj...vill ha den gamla (alltså den som inte är så p&t-ifierad) vilken har du köpt?
    Jag köpte den nya, den vanliga singeln alltså, men jag tycker inte den var så p&t-ifierad, hade den varit det hade jag inte velat ha den... p&t är säkert praktiska, men snygga är de INTE
    Har också haft uj tidigare, fast en duo och så en rollerbug, så jag trodde inte jag skulle tycka att den var stor, men efter ett år med bara bugga så kändes den ändå jättestor

Fröken småland - jo, jag var riktigt sugen på nya terrain, men de hade inte fått in den än och jag ville ha vagnen så fort som möjligt ju
  • StaffenAssar
    BeautifulFlower skrev 2010-10-12 15:06:53 följande:
    är det bara jag som tvivlar på att buggan funkar en vinter, även om man har vinterhjulen på?
      jag testade igår att köra med dom stora hjulen först en sväng, och låsa dom små.. det gick ju knappt att lyfta vagnen när man skulle svänga när dottern min satt i. kändes som hela chassit skulle böja sig. Det är min första vinter men buggan och har nu börjat fundera på att skaffa en annan vagn som "vinter/extra vagn"

Hur gör ni?
    Jag hade min förra vintern med vinterhjulen, och då var det myyyycket snö. Det funkade kan jag säga, men bra vete f-n. Det finns vagnar som fungerar bättre i snö, fast iofs funkar ingen vagn toppen i snö... Så, du behöver inte skaffa en ny vagn för att ha i vinter, men om du letar ursäkt för att få inhandla en ny vagn så går det att argumentera för
    Jag gillar inte vinterhjulen, men tycker inte att det funkar utan tyvärr I år kommer vi att varva buggan med uj, men eftersom sonen inte sitter lika bra (kan helt enkelt inte åka längre stunder) i uj så blir det nog en hel del bugga iaf. 
  • StaffenAssar
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-19 15:02:03 följande:
    toppen! då har jag lärt mig det jag va ju osäker men är inte frog och cam lika breda?
    Har sålt frogen, så kan inte mäta tyvärr... Tror det? Ramen är något kortare på längden iaf, men jag hade cam-klädsel ett tag på min och det funkade ok, det var det där med längden bara, tänkte inte på något ang bredden iaf.
  • StaffenAssar
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-19 21:21:04 följande:
    men dom sa ju att den inte passade! Hur ska ni ha det?????
    Men jag skrev ju att det VAR samma Tungan ute
  • StaffenAssar

Sweetheartno1- min reklamation gick direkt via Bugaboo eftersom butiken där jag köpte vagnen gått i konkurs. Jag fick skicka tillbaka det trasiga chassit, i samma kartong som jag fick det nya och fraktbolaget kom och hämtade här hemma.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21