Inlägg från: Primrose |Visa alla inlägg
  • Primrose

Bugaboo-tråd nr 21

lolo21 skrev 2010-10-12 09:55:30 följande:
    Kan ni övertyga mej om att jag _inte_ behöver ett bee? Jag har ju en cam, en brio race och snart en babytravel syskonvagn.. men bee är ju så sööt:) Ni kan väl säga att det är en ganska dålig, skranglig historia till vagn Flört så jag kan sluta spana...
    Jo, du behöver en Bee!

Vi var Cameleonägare och köpte en Bee, för resor, i mars. Samtidigt gick bromsen sönder på Cameleon (andra gången!) och medan vi väntade på ett nytt chassi använde vi Been. Och gillade den så mycket att vår Cam har fått stå sedan dess. Nu försöker vi i stället sälja Camvagnen och har köpt en Brio Spin för vintern (och för att nu är ett hjul på Been trasigt och vi väntar på leverans av ersättningshjul). När vädret blir mildare åker Been garanterat ute på gatorna igen, den är smidig, söt och lättkörd - vad mer kan man begära?!

Spana på.
  • Primrose
    Honey1982 skrev 2010-10-16 08:41:51 följande:
    Hur mycket kläder har barnet haft på sig då?
    Jag har ju en liten 5 veckors bebis och är livrädd för att hon skulle bli för varm.
    Jag började använda åkpåsen till min pojke så fort han var född (i slutet av oktober). Jag tyckte att det var bättre att variera lagren med kläder än att hoppa över åkpåsen. Den "kapslar" ju in den lille så det verkar litet mysigare. Jag brukade känna på nacken om han var varm eller inte. Nacken ska absolut inte vara svettig.
  • Primrose
    Bellbox skrev 2010-10-16 21:33:39 följande:
    Tack detsamma Solig Längesen!! Hoppas allt är bra!

Tack för era svar tjejer; då ska jag med spänning göra bytet imorgon och se hur han reagerar (om ens)
    Man blir ju nästan lite lätt nostalgisk nu med andra & troligen sista bebisen i huset; att sluta med liggdelen blir ju samtidigt som att markera slutet på en era   *i-lands-fundering!*
    Jag drog ut på det - var litet "sentimental". Han var  6 månader när jag började med sittdelen. Han gjorde inga ansatser att sätta sig upp i vagnen, så det var inga problem. Han verkade trivas.
  • Primrose

En fråga: Vår Cameleon, som vi köpte i oktober 2008, har inget sk "servicekit", jag trodde det berodde på att det inte behövdes till nyare modeller. För det "kitet" har väl med hjulen att göra? Ändå ser jag annonser på Blocket på vagnar som ska vara nyare än vår där "servicekitet" ingår. Hur kommer det sig?

• Primrose
    Hannah74 skrev 2010-11-06 20:42:31 följande:
    Fast halva priset väl? O större hjul. Vet inte hu lätt bee är i snö? :)
    Vi har haft vår Bee sedan i mars (köpte den gamla modellen några veckor innan den nya kom ut, eftersom vi behövde den för en resa) och gillade den så mycket att vi slutade använda vår Cameleon. Nu till vintern har vi köpt en Brio Spin - den bör klara snön mycket bättre än lilla Been (som vi tar fram till våren igen). Vi var inne på en Kronans sulky (den har dock inte svängbara framhjul), men de hade så lång leveranstid. I ärlighetens namn verkar sonen tycka att Brio-vagnen är bekvämare än Been. Men Been är ju så mycket snyggare - säger vi föräldrar!

Vår Cameleon har vi just sålt - litet sorgligt eftersom det var vår första vagn. Och den var så bra och fin! Men det var dags att gå vidare. Vi sålde med ett nytt chassi. Vår broms gick sönder två gånger på mindre än 1,5 år - otur säkert, men vi tyckte att det var lika bra att sälja med det oanvända chassit, nu när garantin har gått ut.
  • Primrose
    Liten Mjau skrev 2010-11-13 09:54:19 följande:
    Haft min bugaboo i snart två år. Har inte haft ett ända problem!! Ingen av mina vänner med bugaboo(Har 4 vänner med varsin Cam) Sen om det är tur eller att jag är galet aktsam med mina vagnar. De kostar ju en del
    Vår broms på Cameleon gick sönder två gånger på bara drygt ett års användande. Första gången den gick sönder fick vi vänta tre månader (!) på ett nytt chassi (det var sommar) och andra gången den gick sönder (i april i år) hade vi precis köpt en Bee, som resevagn, men bestämde oss för att ställa undan Cameleon, med det nya chassit. För någon månad sedan bestämde vi oss för att sälja den. Vår garanti hade gått ut och vi ville inte riskera att bromsen gick sönder igen. Så vi sålde med det oanvända chassit.

Vi har tyckt jättemycket om vagnen, men bromsproblemet har verkligen inte varit bra, när man har lagt ut så mycket pengar.

Bonti har varit jättebussiga. Vi köpte vår vagn från Growin Life och hämtade den i oktober -08. De gick i konkurs i november samma år! Men Bonti ställde upp och fixade nytt chassi båda gångerna. Den andra gången fick vi betala en liten administrativ kostnad på 300kr bara.
  • Primrose
    OoSOLINoO skrev 2010-11-23 11:22:00 följande:
    Tack för svar! Vill helst köpa en ny då man får garanti etc. Eftersom bebis kommer i vår så kanske han/hon kan sitta i en sittvagn till vintern (har en brio race). Jag får helt enkelt väga fördelar/nackdelar med att köpa begagnat/nytt. Ny så blir det Bee+ och begagnat Cam. Men gillar Bee+...Fastnat för den. 
    Ja, h*n kan nog sitta i Brio:n till vintern. Men då gäller det att ni inte går ut vid sovtiderna, tycker jag. Vi bor i Stockholm, så inte jättemycket "terräng" att ta sig igenom. Men jag gick på långa promenader dagligen och han sov mycket i vagnen (är född i oktober) och därför passade Cam jättebra. När han var 1,5 år (i våras) fick det bli en Bee och vi var jättenöjda och använde inte Cam något mer (den är nu såld). Vi har dock köpt en Brio Spin nu till hösten/vinter, för jag skulle inte vilja köra Been på vintern (förra året var vinterhjulen en definitiv nödvändighet på Cam, även i stan).
  • Primrose
    Liten Mjau skrev 2010-11-23 18:10:42 följande:
    www.blocket.se/vi/30628328.htm Varför är denna inte såld?? Nått å ha?
    Den ser ju bra ut. Kanske inte så många köpare i Karlstad?Drömmer Men det kanske finns något "dolt" fel som säljaren upplyser om först i telefonen ("ok skick" kan ju tolkas negativt, om man vill).
  • Primrose

Hej! Har inte varit härinne på ett tag (vi har ju sålt vår Cameleon - men Been, som vi köpte i mars, står i källaren och väntar på våren Solig).

Två saker:

Vet någon när Donkeyn kommer till Sverige?

Min son fullkomligen ÄLSKAR Bee-DVD:n! Han är 2 år och gillar den jättemycket, vill se den igen och igen. Det är DVD:n till den gamla Bee-modellen.

• Primrose

Nu har vi blivit Bugaboo-lösa, tyvärr - men livet måste gå vidare. Sonen, född sent 2008, hade en ljuvlig Cameleon fram till förra våren, då vi köptel en Bee, som vi använde under sommaren, för att sedan köpa en BRIO Spin inför den tuffa vintern. Alla dessa vagnar är nu sålda. Been sålde vi idag, sonen väger 15kg och började bli för tung. Och nu ska det bli en "brukssulky", en BRIO Sitty. Nåväl, det finns fortfarande en gnutta hopp kvar att det kan bli ett syskon - och då kan det mycket väl bli en Bugga igen.

En fråga: Vi annonserar just nu vår transportväska till Been (dvs. inte till Bee+, som inte hade kommit ut ännu då vi köpte vår i mars förra året). Folk ringer och tror att de kan ha väskan till Cameleon, men det går ju inte, eller hur? Det har väl kommit en ny väska, som ska passa både Cameleon och Bee, men den måste ju ha en annan utformning?

• Primrose
    zasata skrev 2011-06-18 23:02:09 följande:
    min dotter är född maj 07 och är 106 lång och 16 kg och sitter i sitty, PT och bee+ utan problem..
    Nu förstår jag inte riktigt? Det är ju bra att din dotter sitter bra i era vagnar, men det var inte riktigt det min fråga gällde. Vi kände att sonen började bli för tung för Been och hade ändå tänkt att sälja den i augusti/september - och så har Babyproffsen ett erbjudande på Sitty just nu som vi tänkte utnyttja.

Min fråga här gällde om Bugaboo Bees (gamla) transportväska fungerar med Cameleon. Jag är mycket tveksam - men folk ringer på vår annons och påstår det. Någon som vet?
  • Primrose
    Lillla My skrev 2011-06-19 06:56:41 följande:
    Den gamla Beeväskan passar inte till Cameleon. Bara till Bee och Bee+.
    Tack för svaret, det var så jag trodde att det var.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21