Bugaboo-tråd nr 21
Jennie: både brios och tullsas till sittvagnar funkar.
Jennie: både brios och tullsas till sittvagnar funkar.
Någon som rest med sin Cam och hyrt en Airshell på flygplatsen?
Skyddade den bra eller skramlade vagnen omkring i den?
JennieLi: jag skulle aldrig lägga ner pengar på nya däck förrän jag fick problem med dem. Jag har en 07:a sedan 10 månader tillbaka och pumpat två gånger, använder den dagligen ute.
Luftdäcken har dessutom bättre skump och funkar bättre i snö.
Sötasarah: instabil och svår att fälla ihop? Håller verkligen inte med!
Fälla ihop gör du i två steg, ta bort sitt- eller liggdelen och sedan håller du in två spärrar och fäller ihop chassit i en enda rörelse.
Instabil på promenader, menar de då att den är så lättsvängd att man måste hålla i vagnen hela tiden eller att svirvelhjulen inte är optimala vid skogspromenader?
Någon som testat Airshells för att flyga med sin bugga (cam)?
Tycker att originalväskan är för dyr, även begagnade.
Om ingen kan tänka sig en liten uthyrning här i tråden förstås ;)
Kan tänka mig att betala samma pris som för airshellen, eller utbyte av lite tillbehör (terrängdäck, åkpåse, rödblommig sittdyna, mugghållare, regnskydd etc)
*hoppas att jag inte gör övertramp med en annonsering här i tråden*.
Jag bor i Stockholm, Norrort :)
Finns det något annat än Bugaboos parasoll som funkar till camen?
Är det någon som testat något annat parasoll än Bugaboos egna till camen?
Tack Pixic!
Om man inte vill lägga ut pengar på ett draperi kan man ta en vanlig lite tunnare filt och sätta fast den med duschdraperi-ringar.
Inte lika snyggt kanske, men filten blåser inte av.
Ziingo: tyvärr ingen bild. Tycker solskyddet är bra när det är varmt och bebis inte har några kläder och filtar på sig. Det är solskydd 50 så det är ingen risk att bränna benen i solen. Däremot bländar solen ff genom och har man solen i ryggen vill man gärna slänga över en filt för att blända av, om man inte vänder vagnen förstås.
Har dock bara använt mitt i somras till liggdelen och är ganska nyfiken om lite större barn är nöjda att sitta bakom det. Om en vecka vet jag, åker till Kanarieöarna. Vi får då se om jag ångrar att jag inte skaffat parasoll istället.
Vad gäller funktionen sim myggnät, tycker jag den är otillräcklig eftersom det är en glipa på någon cm vid ramen till chassit.