Inlägg från: Höghus |Visa alla inlägg
  • Höghus

Bugaboo-tråd nr 21

Es mamma: min sambo är över 1,90 och camen funkar jättebra för honom eftersom handtaget är utfällbart.

• Höghus

Jag hade önskat att handtaget på camen gått att vinkla som det gör på en del vagnar. Det hade varit bekvämare vid längre promenader.

• Höghus

Handtaget ska glappa upp och ned så som du beskriver. Detta för att vagnen inte ska vara helt stum. Det funktionsfel som var för några år sen innebar att "hasparna" som man använder för att förlänga styret släppte och det åkte ur sina gängor.

• Höghus

De som hade vagnar med funktionsfel (framförallt 08-09:or) fick f.ö. byta chassi utan kostnad.

• Höghus

Vi har inte använt sulky alls. Har använt Cameleon tills mina varit ca 3,5 och inte behövt vagn mer. Det är ju det som ät bra med camen att den funkar hela barnets vagntid.

• Höghus

Jag vände faktiskt aldrig mina barn. Någon enstaka gång åkte de framåt men eftersom vi alltid pratade när de åkte vagn satt de mot mig. Har förresten själv en fråga. När bytte ni till sittdel? Minns ej riktigt när jag gjorde det med mina stora och min 4-månaders vill inte ligga på rygg längre och ålar/hasar ned när jag stoppar en kudde bakom ryggen...så jag funderar på att byta snart.

• Höghus

Jag har ingen aning men tänker att du skulle kunna kolla med en cykelverkstad om de kan hjälpa. Har för mig att det finns de som fått hjälp på så sätt.

• Höghus

Lillefoot: det beror på vad man är ute efter. Vet många som gillar UJ pga att den är skön att köra men har valt bort den eftersom liggdelen är jättetrång och sittdelen bara kan köras med barnet vänt bort från föräldern vilket inte är så bra.

• Höghus

StaffenAssar: kolla tradera. Eller googla. Har sett flera som syr upp.

• Höghus

Dess: Denimklädsel till hela Bugaboon finns. Vet ej om man kan köpa nytt men det finns ju folk som säljer på tradera. Svart också skulle jag tro.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21