Inlägg från: Äntligen dax |Visa alla inlägg
  • Äntligen dax

Bugaboo-tråd nr 21

stierna21 skrev 2011-10-28 19:26:01 följande:
    Finns det ngn som beställt från Babytrader? Hur fick ni veta när vagnen skulle levereras hem till er, ringde transportföretaget, mailade dom el dök dom bara upp?
    Jag beställde från babytrader men missade att lämna mitt telefonnummer så en dag ringde det bara på dörren och där stod en snubbe från posten med vagnen. Som tur var jag ledig den dagen. Jag tror att det är posten som levererar sista sträckan och om du har lämnat telefonnummer så gissar jag att de ringer innan och kollar att man är hemma. Annars får man väl hämta den på deras utlämningscentral senare.
  • Äntligen dax

Var lite otydlig med min fråga upptäckte jag precis. Såg en tjej på stan med en cameleon med aluminiumchassi. På hennes vagn stod det bugaboo på utsidan av chassit. Det gör det inte på min. Någon som vet vad som skiljer? Har hon någon speciell version kanske? Blev lite nojig att jag köpt en kopia

• Äntligen dax

Finns det någon modell där det står bugaboo på chassit? Hon kanske har satt dit ett klistermärke själv då. Eller så är det en fejk.

• Äntligen dax

En liten fråga: den här ramen som man sätter fast liggdelen och sittdelen i, finns den i olika färger? Är på Liseberg idag och ser både svarta och sådana som är i aluminium precis som chassit.

• Äntligen dax

Ok, tack för svaret. Tyckte att jag såg flera cameleon med aluminiumram men då måste det ju vara någon annan modell. Passar ramarna mellan vagnarna förresten?

• Äntligen dax

Jag har precis bytt till sittdelen på min cameleon men det känns ju inte speciellt mysigt att ligga direkt på canvasen. Behöver man någon typ av dyna? Finns det att köpa eller syr någon egna?

• Äntligen dax

Lumikki: tack för svaret. Funderar också på fårskinn. Både mysigt och snyggt.

Någon som har en åsikt om bugaboos parasoll? Värt att köpa? Hade parasoll till teutonian och tyckte det var toppen. Det var en universal dock så den var jättebillig. Är betydligt dyrare till buggan så jag tvekar lite.

• Äntligen dax

Fortsätter att tjata om dynor till cam. Vilken rekommenderar ni? Är det frankofant som är vanligast eller har de flesta hemsydda? Kan ni tipsa om någon som syr upp dynor i så fall. Blir så sugen på att pimpa vagnen lite

• Äntligen dax

Hur är det med reservdelar till cam? Kan man köpa det? På vår vagn har den vita spärren som låser fast bygeln försvunnit. Bara ena sidan men det går inte att använda bygeln när den bara sitter fast på en sida. Dottern gillar att sitta och hålla i bygeln när hon åker upprätt så det vore bra att kunna fixa det.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21