Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Cinza skrev 2011-08-03 22:16:34 följande:
    Hej!

Köpte för ett par veckor sedan en begagnad cameleon och har nu några funderingar jag hoppas någon kan/vill besvara.
    Handtaget glider upp lite på höger sida när jag drar vagnen i vår barnvagnsramp. Garantin har gått ut så jag undrar om det finns något annat sätt att fixa det på än att byta hela chassit.

Sedan undrar jag om det finns några skötväskor (förutom bugaboos egna) som passar. Den jag har sitter inte alls bra.

Tack på förhand!
    Det finns en lagningssats. Fråga en ÅF av bb.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Surkatt skrev 2011-08-07 23:19:24 följande:
    Fast det har jag nästan förståelse för! Såg precis en annaons på blocket med bee+ i denim, och jag som inte ens gillar bee tyckte den var skitfin! 

För övrigt bara älskar jag den här tråden. det är så himla skönt att ni finns ni som "är värre än jag" för jag läser upp för min kille vad ni skriver ibland och långsamt långsamt har han börrjat tycka att jag är helt normal. Ibland när vi träffat vänner som himlar med ögonen över mina sex vagnar så säger han, men är det inte lite konstigt att bara ha två vagnar till två barn?  Och ibland säger han när vi är ute på stan... "stackars henne som har en så ful vagn"   Så tack damer!

HA HA sånna kommentarer fäller jag HELA TIDEN *skämms* tom fått med min man på noterna.
  • straw2008
    Vinxen skrev 2011-08-09 11:43:45 följande:
    GAAAAH Behöver hjälp!!!!

Har en Cameleon och har nu köpt en bugaboo skötväska av denna typ

Men HUR är det tänkt att den skall sitta fast på vagnen? Skall man bara hänga den över styret eller kan man på något vis hänga upp den med krokar? Känns inte som den hänger så bra när man bara hänger över styret. Snälla hjälp!

Meningen ÄR ju inte att man ska hänga den på styret, även om man KAN. Den ska väl ligga i varukorgen för att vara på säkra sidan gällande vippning osv.
  • straw2008
    Fru Hussain skrev 2011-08-10 08:52:30 följande:
    Ni som vet allt Jag ska köpa en beg cameleon har jag tänkt men på en del annonser står det att vagnen har det gamla chassit, som inte glider. Å på en del står det att vagnen har det nya chassit, som inte glider.. Vilket är det man vill ha? Det gamla eller det nya? Blir förvirrad. Sen, hur gammal vagn tycker ni är ok att köpa? Vill inte gärna att den börjar gå sönder efter att tag. Om man då utgår från att inget har blivit utbytt, annars är det ju skillnad.
    Finns ett servicekit som bugaboo tillhandahåller OM ditt styre börjar glida, det blir 100 % glidfritt så att köpa en vagn med gammla chassit ska du bara göra om du verkligen älskar hur det ser ut.

Gammla chassit är jobbigt att justera handtaget på, tar en halv sekund på nya.

O de som har gammla chassit på sina vagnar nu har väl rätt gammla vagnar.. alltså slitna ? Gammla chassit innebär OFTAST oxå gammla hjulen, dvs däck du måste pumpa. Det nya har pumpfria däck !
  • straw2008

Felix Herngren säljer sin denim på blocket.. frugan heter Klara har jag för mig :O) sök på sthlm o 8000 kr..

• straw2008

Borde finnas bromsar i alla färger så man kan byta :0)

• straw2008

Skulle de nya chassina börja glida finns en lagningssats så det blir 100% glidfritt, ingen anledning att välja gammla chassit ut glidsynpunkt längre alltså.

• straw2008

Man kan lämna in den vart som helst där de säljer bb vad jag vet, satsen kostar 150 kr o det synd inte utanpå o givetvis går det att justera höjden fortfarande. Jag öppnade mitt chassi på vinst o förlust o kolla imnuti o det är bara att sätta några varv med tejp under fästet där snappfästet klämma åt så blir det fullkommligt glidfritt :0) ni som inte vågar er på detta själva lämna till bb återförsäljare :0)

• straw2008

Personligen föredrar jag de tjockare nya åkpåsarna Skrattande  tycker det ser finare ut då de är lite stadigare o inte så slapp o öppen.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21