Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

Suri skrev 2010-11-04 19:01:44 följande:
    Fr småland (kan inte citera) min cameleon står parkerad i hallen hela veckorna då vi tar bilen till förskolan och på em går vi kanske ev till parken, då utan vagn. Han är ju två och vagnen används främst på helgerna. Fast jag gillar camens så och vill inte göra mig av med den egentligen, fast då kommer jag kanske aldrig att köpa en bee då? För efter 3 köper man väl knappast en ny vagn?
    Vi tckte Bee kompletterade Cameleon perfekt, men efter 3 års ålder köper man ju ingen ny vagn, så att köpa en Bee nu är det bästa
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Stargirl
    danosani skrev 2010-11-05 21:02:50 följande:
    Bugababy skriver att chassina de säljer passar 08 och framåt..
    Däremot finns det ju en Gecko på Blocket för 800, trasig varukorg, men det kanske vore nåt? (Kan tyvärr inte länka m telefonen)
    Nej, Gecko chassit har en annan mekanism på att fälla sitsen. Funkar ej på Cameleon.
  • Stargirl
    danosani skrev 2010-11-06 09:15:06 följande:
    Jo jag vet, jag menade att använda hela Geckon som tillfällig vagn på resan. :)
    Jaja, då så, det är ju en bra idè.
  • Stargirl
    Miniigirl skrev 2010-11-06 11:23:16 följande:
    Min sambo fixade vårat chassi med det felet på, var inte så svårt faktiskt, och tror faktiskt nästan att jag skulle fixa det tom
    om det är samma fel som vi hade på vårat, vilket det troligtvis är...så går det att fixa med lite meck. det är troligtvis en liten kil av något slag som gått av på mitten...
    Duktiga ni är, ja det mesta är ganska logisklt om man är lite händig.
  • Stargirl
    stjernan skrev 2010-11-06 12:40:14 följande:
    Paraflaxdrinken: annars sägs ju UJ vara en bra vintervagn, det är mitt alternativ om buggan inte kommer funka i vinter. Finns fina beg för runt tusenlappen
    Finns ännu billigare brio etc om man vill ha en riktig 4 hjuling som jag tycker är det bästa i snön, 3 hjulingar välter allt för lätt tycker jag.
  • Stargirl
    mollan nu skrev 2010-11-06 20:48:39 följande:
    vi har en bee oxå och den har så dåligt sittläge tycker jag. Jag vill ha honom fastspänd i den annars känns det som han ska åka ur.
    Men som sagt vad gör man inte för sina kidz.
    En duovagn från 70-talet vore lite kul men man får ont i ryggen av allt trycka på handtaget när man går med den....
    Oj vilka problem jag fick så här på lördagskvällen
    Då måste du ha den gamla Bee? Den nya har ett sittläge som är rakare.
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-11-08 08:58:04 följande:
    Går cameleon att fälla ihop med gamla ståbrädan på?
    Ja, den kan dock halka ur sina "skåror", den nya sitter ju med clips och sitter kvar oavsett.
  • Stargirl
    Miniigirl skrev 2010-11-08 18:53:28 följande:
    Nu kommer jag nog med en ganska dum fråga i en bugabootråd...MEN, såhär är det! Vi köpte oss en cameleon nyligen, med en ståbräda till...och jag är så missnöjd med hur svårt det är att köra vagnen när man har ståbrädan på(kanske för att jag varit bortskämt det en syskonvagn)
    Är det någon här som har ett bra tips på en vagn som är smidigare med ståbräda?
    Vagnar med ståbräda är alltid lite knepiga om jag ska vara ärlig.
  • Stargirl
    Djohnhugo skrev 2010-11-08 21:50:39 följande:
    En fråga, tänkte komplettera med ett annat regnskydd till cameleon. Förstått Tulsas ska passa, men vilken av deras ska man ha till sittdelen. Tack för input!
    Kanske den som är gjord för sittvagnar, med blixtlås.
  • Stargirl
    Emmelinan skrev 2010-11-10 18:08:12 följande:

Igar anlande min bugaboo! =) (det ar bara dryga 5 manader kvar tills vi far anvandning for den. Men den stinker ju plast och kemikalier sa det ar bra att vadra! ;o)

Ar bugaboon (frog) lagre an andra vagnar? Eller har jag fatt fel for mig?

Blev LITE forvanad over att man bygger ihop bassinett-delen via kardborre-band! Men jag antar att det ar slitstarka band sa bebisen inte bara ploppar ur ratt vad det ar!... =P

Jag skulle meddela butiken och låta den vädra i en vecka eller två. Annars agera. Produkten ska inte lukta ngt alls när man plockar upp den från kartongen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21