Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Vi har bee som "hela tiden vagn" o har nästan haft det sen nyfödd. Personligen kan jag inte förstå hur man kan ha en så perfekt vagn endast som reservagn. Det dåliga är som sagts tidigare att den inte har någon hävstångseffekt, känns som hela vagnen ska braka ihop då man ska upp för en trottoarkant. Plus att den fastnar i alla de där små stuprännorna som är i asfalten, alltså det blir fullkommligt tvärstop o om barnet inte sitter fast i selen O sitter frammåt kan det bli livsfarliga olyckor (barnet fullkommligt flyger ju ur vagnen då det blir tvärstop). En bra grej är att det är lätt att tvätta tyget så den ser alltid ren ut en dålig grej är givetvis stöldrisken, vi lämnar aldrig vagnen någonstanns.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    Duefigli skrev 2012-08-17 10:31:10 följande:
    Hej igen,nu har jag följt ert råd att lägga ut alla mina tillbehör på tradera. Även ståbrädan ligger ute och jag kom just på att det ju ingår "fästen" som sitter fast på vagnen. Tittade snabbt på dem men fattar ite hur man får loss dem!Kan någon förklara?? Tack! 

tar bort de med kniv eller liknande.
  • straw2008
    MrsL skrev 2012-10-08 18:10:45 följande:
    Hej!Är intresserad av att köpa en Bee men undrar vad som skiljer den "gamla" bee:n och bee+. Är inne på att köpa en begagnad att ha som extra vagn till minstingen först och främst .Vilka är nackdelarna med den gamla modellen? Vad är det som är bättre med den nya som motiverar prisskillnaden på begagnade? Lutar mot en bee+ men vill veta att den är bättre än den gamla då den blir dyrare!  
    Elliot 4/9-09 Edvin 20/3-12

Vi har haft både nya o gamla, jag gillar gamla bättre !! Visserligen kan man höja o sänka ryggen på nya, men gamla vagnens längd är som nya vagnens då den är på max utfälld (man kan alltså bara göra vagnen mindre inte större). Det satt vingar på gamla beens sittdel, på själva tyget alltså. De saknar jag då vi alltid tappade saker på nya been, de liksom föll igenom. Tygerna är lättare att ta bort på nya, samt att det finns massa färger som inte fins på gamla!! På gamla kunde man stoppa in en liggkorg o ha vagnen från start, det kan man förvisso på nya oxå men den ä rså vid att liggkorgen bara fladdrar omkring, samt att ryggstödet inte har helt plant läge så liggkorgen ligger inte bra. Lättare att fälla ihop nya !!
  • straw2008
    AnitaAndersson skrev 2013-01-06 09:22:16 följande:
    Hur många kilo tar ståbrädorna? Hur länge brukar syskon använda ståbrädan?

Deras egna är galet stabil ! Den sitter ju tight runt mittstången o flyttas inte en millimeter. De flesta syskon kanske åker bräda tills de är 4 ? Den tar nog säkert 17 kg i alla fall sen tycker jag att det blir tungkört. Det kan dock bli jobbigt om barnet i vagnen är väldigt lätt o den på brädan är väldigt stor, men så är det med alla bräd/vagnkominationer.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    finalinaa skrev 2013-01-16 13:38:16 följande:
    Hoppar in i denna tråd med en liten fråga, jag köpte en bugaboo frog i lördags som jag nu väntar på att få hem, har ni erfarenhet av frog? Hur är dem? Hoppas på bra svar nu så jag inte gjort en flopp!! ;P // Lina

Sorry men små o trögstyrda ha ha äsh har bara ägt en frog, kan ju va ett måndagsexemplar. Hur stort är ditt barn ? Fram till 1 år borde den funka.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    tilde72 skrev 2013-01-17 06:41:43 följande:
    Har varit så nöjd med Bugaboo Cameleon. Nu håller lilltjejen på att växa ur den och är snart i desperat behov av ny vagn. Vad rekommenderar ni? Jag har varit så bortskämd med Camen så tvivlar helt på att något annat är bättre! Ni andra, vad har ni skaffat efter första Bugaboon?

En bugaboo bee såklart.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    S och T Kärleksbarn skrev 2013-01-16 19:52:50 följande:
    Hej! Jag har precis köpt en begagnad Bugaboo Cam. Hur vet man om handtaget är glidfritt eller inte? Har läst en massa om det men förstår inte riktigt vad som menas! Jag har den modellen på chassit där det är två vita "spärrar" för att höja och sänka handtaget. Mvh Sofia  

Om du håller i sturet o har foten mot pinnen som hjulen sitter på o drar, då ska det INTE gå at dra upp. Dra inte för hårt bara. OM det glider finns ett kit på kidxshopen att köpa för 150 så är det fixat.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    tilde72 skrev 2013-01-17 09:51:43 följande:
    Till vilken ålder/kg kan Bugaboo Bee användas till? 

3,5 år typ. 17 kg har vi kört som mest o det går bra.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Höghus skrev 2013-01-17 14:33:07 följande:
    Fast Camen funkar ju också till 17 kilo och 3+ år... Så varför ska man köpa en Bee om man redan har en cam? Om jag haft en lång 4-åring som inte orkade gå längre sträckor hade jag hellre köpt en UJ.

Personligen skulle jag aldrig köra ett så stort barn i e ncam, cam är en ren baby vagn enligt mig. Inget kul då benen hänger o dinglar utanför ramen o huvudet buktar under sufletten. Jag tycker UJ oxå är en småbarnsvagn.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Sofia köp kittet som finns på kidzshop för 160 kr så är ptoblemet löst

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21