Inlägg från: Överbandsfürern |Visa alla inlägg
  • Överbandsfürern

Bugaboo-tråd nr 21

Här är min tös 5 mån, hon verkar inte ha stört sig på att benen är uppåt, hon ligger juff uppåt med benen, fast de är lite längre bara men hon vikar dem forfarande som på bilden när hon ligger och sover i vagnen

• Överbandsfürern
    Kavat skrev 2010-11-15 11:27:46 följande:
    Nej! Men vad är det som låter? Kan du lokalisera ljudet?
    Det låter både i mitten, alltså där handtaget sitter fast, i själva navet i mitten.(jag är så bra på att förklara ju ) Samt även där ramen är iklickad, alltså att det är ett knackande när man vickar på ramen.
    Jag har inte testat att smörja med något ännu, är det silikonspray som är det bästa? har för mig sambon smorde med det när jag hade gjort rent hjulen sist.
    Tror inte man hör gnisslet från hjulen, annars finns det också.

Och jag förstår inte h u r jag kan ha sån otur jämt Jag kör den verkligen med bomullshänder, inget drag i trappor, ungarna får inte ens peta på den.
    Är mer rädd om vagnen än om barnen ibland känns det som
  • Överbandsfürern

FÖrresten, detta knaket, är det nån idé att maila samma filmklipp till inköpsstället och fråga om de anser att det är okej att det låter så?!

• Överbandsfürern
    Bellbox skrev 2010-11-16 09:06:48 följande:
    Paraflaxdrinken:
    Kanske tänker jag fel men ljudet ser ut att komma exakt när de små framhjulen "svänger runt" en bit in i klippet... kan ju vara något annat på chassit saom påverkas av att hjulen rör sig såklart, men skulle det kunna vara något med denna främre del?
    Låter det t.ex lika om du flyttar fjädringen på framhjulet till annat läge?
    Eller låter det lika om du lyfter upp framhjulen liiiite i luften och enbart kör på bakhjulen & sen kör vagnen fram & tillbaka?
    Det är inte swirvelhjulen som låter knakande, de gnisslar :-/
    Utan det är i mitten som det knakar, för det låter även när jag kör på bakhjulen bara.
    Handtaget går ju att vippa lite, men det hör ju till fjädringen i vagnen väl?! Iaf, det är även i det momentet som det knakar.

Äh, jag mailar dem klippet så får vi se vad de säger.

Jag ska väl eg bo i ett madrasserat rum utan nåt som kan gå sönder, har haft mycket otur det senaste, inte bara med vagnen, men en olycka kommer ju sällan ensam sägs det ju :-S
  • Överbandsfürern

Åhhh, jag såg en All Black (heter den va?) på stan i lilla Säffle idag... shit va snygg den va. Jag gillar annars inte svarta vagnar (tråkiga ) men HUR kan en bugga bli tråkig?? nje just det

• Överbandsfürern
    Insomnie skrev 2010-11-18 09:29:29 följande:
    Hehe, ja det var inte liiite extra saker du har plockat på dig... Det enda tillbehör som jag har köpt är Bugaboos gröna Paul Frank åkpåse... Tycker den är så himla fin och lite häftig. Har förstått genom tråden här att deras åkpåsar inte är de varmaste men jag tänker mig nog att bebisen oftast kommer ha overall på sig i alla fall och det blir snart mildare väder... Har en sån där budgetskinnfäll ifrån IKEA hemma, kanske ska lägga det under åkpåsen?

Jag har inte ens testat att sätta på orginalregnskyddet ännu, men jag håller med om att det är stort och klumpigt. Är det brios som funkar bäst eller finns det andra som också funkar bra? Behöver ju i första hand något som funkar med liggdelen....

Jag gillar också att Cam:en är så lätt att förändra. En av de starkaste argumenten till att köpa den, förutom att den är riktigt snygg
    Jag tycker att bugaboos åkpåse är det bästa jag har testat. Den är tunn, sitter som ett smäck i vagnen, men ändå värmer den nåt otroligt.
    Förra vintern hade dottern en ws-overall (ja och mössa och sockar såklart) och en liten filt över sig i den, men filten va mest för att ha som snutte. Och hon va lagom varm när jag plockade upp henne, alltså inte svettig och inte kall.

Nu i vinter har hon en tunn Mikk-line overall och skor på sig nere i åkpåsen, och en snutte över sig. och är varm när jag plockar upp henne.

Men som med allt annat är ju alla barn olika Mina barn är väldigt varma utav sig.
  • Överbandsfürern

Min son som är 3½ vågar jag inte ens testa att sätta i buggan då han väger dryga 20kg eller 19 kanske det. nåja. en bit över 1m är han också (5½ åringen är 123cm och väger 28kg...så jag har nog stora barn )

Men dottern, är 14 månader, väger väl runt 12kg och är nog snart 80cm och sitter som en drottning i vagnen.

Dock har jag en BT syskonjogger om jag ska ut och gå långt med barna, för då orkar inte 3åringen. Men äldsta sonen har inte åkt vagn en meter från det att han fyllde 3 år, och han är superduktig på att gå!

• Överbandsfürern
    lissats skrev 2010-11-19 13:09:13 följande:
    Ska man ändra någonting (vet ej vad) i vagnen allt eftersom barnet växer och blir tyngre? Tänkte mest på dom små hjulen. 
    Något annat man bör tänka på? Hur ofta ska man rengöra hjulen etc?

En annan sak, visst ska vagnen stå varmt? Min sambo envisas med att vilja ha den i bilen(?)  
    Klart den ska ha det varmt och mysigt. För Inte vill han väl sätta ut sina älskade barn i bilen heller väl
  • Överbandsfürern

Fick förresten nya selspännen på posten häromdan och de fästena kändes säkra och bra, man spänner med en plastgrej, typ som ett svep, fast lite finare

INgen som fattar vad jag menar kanske. haha

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21