Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Sorrena skrev 2013-05-15 14:20:02 följande:
    Jo men jag bryr mig inte om den är billigare i holland.. om folk är så besatta av det så kan dom köpa vagnen där.

Ah det är alltså du som är säljaren.....
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Sorrena skrev 2013-05-15 15:15:09 följande:
    Men grejen är att när folk mailar så säger dom typ "den kostar si och så där" och jag menar.. varför ens påpeka det då? dom fattar väl att man inte kan skänka bort den:/

Skriv att prutmejl undanbedes eller låt bli att svara på prutmejl? Du kommer få för vagnen vad någon är villig att betala.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Vi bytte vår cameleon mot en bee då inget av våra barn velat sova i fast läge. Fanns liksom inget annat att göra.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Galia skrev 2013-06-17 00:10:25 följande:
    Kan de sova på mage i bee?

Ja den är som en vanlig vagn. Fast den är väldigt kort... alltså tror inte ett barn på över 80 cm kan ligga plant på mage o få plats. Kanske på sidan ihopkurad men plant på mage... prova i affär så vet du.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

De säljer cam (kompletta) för under 2000 o frog ännu billigare på blocket. Gör båda kompletta o sälj för 2000 st ? Beroende på skick o färg givetvis.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    LitenBlomma skrev 2013-07-23 23:33:43 följande:
    Jag hade kanske tur då? Sålde en CAM 09 utan tillbehör för 4500kr.

Mm det är senaste 2 månaderna som priserna sjunkit som värst. Sålde själv en cam för 5500 i mars som jag köpt för 1500. Men som sagt senaste månaderna...
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Frog utgick för många år sen o jag har inte sett en fräsch på över 5 år. Den är oxå väldigt liten. Jag upplever cam som ett mkt bättre alternativ.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Man får säkert bära sittdelen i handtaget men det gör man inte. Inte heller liggdelen, den är jättestor o klumpig o tung. Ev kan man släpa sådär i 1-2 månader men sen blir det för tungt. Varför inte lämna vagnen i förråd eller så?

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Tror absolut inte den möglar? Har aldrig hört talas om det. Som sagt du kommer inte kunna bära den speciellt länge. Snittas du får du tex absolut inte bära mer än ditt barn. Finns liten hiss eller ingen hiss alls ?

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    svaneke skrev 2013-08-11 17:35:58 följande:
    Ingen hiss alls och vi bor som sagt på fjärde våningen...  Men där är fuktigt och luktar verkligen källare, man vill väl inte stoppa ner en färsk bebis i en sån stinkande vagn?

Fast vår vagn har aldrig tagit lukt av att stå någonstans. Hur som helst så verkar du inte vilja lämna vagnen i källaren. Men du kommer inte kunna bära vare sig sitt eller liggdel. Liggdelen är klumpig o väldigt stor.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Zayco skrev 2013-08-11 19:17:52 följande:
    Men liggdelen går väl att platta till? Då blir den väl inte så klumpig? 

Oftast har man något i liggdelen, som täcke åkpåse kudde osv. Klart man KAN bära den o bädda den vareviga gång man ska ut o in. Givetvis är det möjligt men väääldigt opraktiskt, 4 trappor dessutom ?? Har man otur har man 2 liter mjölk i andra handen samt handväska o baby
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    DexX skrev 2013-08-11 21:53:46 följande:
    Hej tänkte sy ett top set till en kompis i present och en fråga ang dragkedjan på locket är det någon speciell storlek på den? Eller är de samma storlek som tex i en tjocktröja? Tacksam för snabbt svar :P

Det enda (nästan) sättet är att ta ett gammalt lock o använda den dragkedjan, alltså slakta ett lock.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    EllisBell skrev 2013-08-11 22:06:36 följande:
    Jag har alltid burit upp mina bebisar i liggdelen utan problem. Har tom haft den som bebissäng i början när man vill ha bebisen med sig i det rum man är även när den sover. En CAM-liggdel väger nada. Sittdelen ännu mindre.

Klart man kan ha den som säng, det har väl inget med bärandet att göra ?? Vad vi tyckte var opraktiskt är att den är stor o klumpig, att bära liggdelen så att inte barnet rullar omkring i den är ju nästan omöjligt. Sittdel med barn som väger 10 kg... det får en i alla fall stark i armarna efter 4 trappor! Klart det är fysiskt möjligt men ingen jag vet att någon håller på med i längden.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    winden skrev 2013-08-15 22:49:53 följande:
    Jag har nu köpt en Bugaboo... Ångrat köp  . Jag vet nu att jag har betalat för märket, inte kvalite... Små svängbara hjul... Man kommer inte fram i grusväg, småskog osv... Visst kan man vända på handtaget, men man kan inte köra så bra med små hjul bak.... Barnet kan inte ligga på mage på vagnen, barnet kan inte röra sig byta sovställning, och det ser väldigt obekvämt ut med benen rätt upp i luften.... Med liggdelen, så kan man knappt komma åt varukorgen under. Varukorgen är väldigt liten... Handtaget glappar... Det känns rangligt att köra vagnen.... Min kompis band  sin lilla chihuahua på vagnen och den lilla svaga hunden lyckades välta omkull vagnen... Hjulen på vagnen slits ut fort och man måste byta ofta... Bromsen är trög.... För att fälla in vagnen i bil så måste  man dela vagnen i 2 delar... 

Vet precis vad du menar, var av de anledningarna vi bytte bort vår cam snabbt. Det vi inte uppskattade var att man inte kommer åt korgen, bromsen samt lust sittdelen, vårt barn kan ine sova i en fixerad position. Vi bytte den till en bee.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    EllisBell skrev 2013-08-16 07:51:55 följande:
    winden: på grusväg använder man terränghjulen/snöhjulen fram. Och byta sovställning har jag aldrig sett ett barn ha problem med i en Bugaboo. Och du måste ju ha vetat hur man fäller innan du köpte vagnen? I ärlighetens namn tror jag inte alls att du har en Bugaboo utan att du är en bitter liten människa som kör runt med en ful Emmaljunga och som irriterar dig på människor som har andra preferenser än du. Barnsligt.

Hur byter du sovställning när du är fastspännd som en spinden i ett nät ? Som barn ligger du fixerad i en ställning o kan inte byta ställning i bugaboo cameleon.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    winden skrev 2013-08-16 09:22:26 följande:
    ´straw bee men det är väl för lite äldre barn

Nej den funkar från nyfödd. Men du kan absolut inte gå i skogen med den, plant underlag är det som gäller.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Om ni ska vända på styret så stora hjulen blir fram (för ett tag) så måste ni LÅSA de små hjulen med vita grejjen. Då blir den som en vanlig 4 hjuling

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Ang pris så är det stoooor skillnad på idag o en dag i aug. Under juli & aug kom det ju in 20-40 CAM om DAGEN på blocket. Idag 2-4. I somras kunde man få en fin för 2000 i Sthlm, idag kring 3000.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    bennysson skrev 2013-09-12 23:10:45 följande:
    Mer ergonomisk sits hittar du inte. Det är värre för barnets rygg och bäcken att sitta som ett L. Har träffat läkare och sjukgymnaster som kommenterat just hur bra och skonsam buggans sittdel är

Fast det spelar ju ingen roll om inte barnet gillar den, faktiskt. Jag sitter otroligt oergonomiskt på kontoret, jag sitter absolut bäst med benen i kors på kontorsstolen. Våra barn avskydde ju ergonomiska sittdelen.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Du ska dra på regnskyddet runt ramen. Inte en droppe kommer i vagnen då.

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21