Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Bugaboo-tråd nr 21

mollan nu skrev 2010-09-15 10:02:40 följande:
    ser ut som man kan göra vagnen smalare? den där lådan på vänstra bilden är så smal och staget mellan framhjulen ser teleskopisk ut
    Haha, nån som tittar utifrån annat än bara designen.

Du har rätt. den där vita plutten på stagen mellan framhjulen sitter inte i samma position på båda vagnarna.
  • yrväder

isåfall är det ju sjukt nytänkande. Visserligen tar den ju dubbel plats som syskonvagn, men jag skulle hellre ha en syskonvagn på bredden än på längden egentligen, man ser ju båda barnen lättare och kommer åt dom lättare. Jag tror att största anledningen till att dubbelvagnarna på längden har slagit igenom är för att dom går att göra om till singelvagn och då slipper man köpa en ny extra vagn när man får syskon. Men är den teleskopisk och går att skjuta ihop till singelvagnsbredd så kommer man ju runt det problemet iaf.

• yrväder
    bohusbebis skrev 2010-09-15 10:09:30 följande:
    Att den går att ta bort en av delarna och trycka ihop till singelvagn?
    Möjligen, mollan gjorde mig uppmärksam på detaljer jag inte kikat på innan Men det ser ut såg, stagen mellan framhjulen ser teleskopiskt ut som mollan säger, smalare på en sida, plus att det sitter ett sånt spänne där som det gör på styret. Och man ser tydligt att den ena vagnen på bilden har smalare mellan framhjulen samt att spännet inte sitter i samma position.
  • yrväder
    Asereht skrev 2010-09-15 10:10:13 följande:
    Fast First Wheels brukar ju vara halvt trasiga redan som demoex så en sån skulle jag aldrig vågat köra. Iaf så har de två jag kikat på varit det vilket fick mig att aldrig ens överväga en sån pga den kassa kvaliteten.

Jag är heller inte i behov av syskonvagn så för min del är det egalt men jag var ju beredd på snålvatten om man säger så.
    Ok, men i vilket fall så finns ju själva designen sen innan.
  • yrväder

Bugaboo will introduce the Bugaboo Donkey: the first mono-duo-mono convertible stroller for kids and goods. The Bugaboo Donkey can easily – in three clicks – be converted from a full-sized mono to a full-sized side by side du...o and back again to a mono. All with flexible and multiple storage space. This makes it suitable for your first child, your second child, or both and for twins. And even in full duo position, the stroller is still compact.

• yrväder
    Jossanjo skrev 2010-09-15 10:21:34 följande:
    Det där är väl nytänkande om något! Sen att den utseendemässigt ser ut som andra dubbelvagnar spelar ingen roll. Nog svårt att förändra. Dock undrar jag om man kan ha sittdelen mot sig när den är en dubbelvagn.
    Jag ogillar att det större barnet alltid måste vändas bort.
    Borde ju gå, ser ju ut att ha ungefär samma funktioner som camen i övrigt.
    Jossanjo skrev 2010-09-15 10:22:30 följande:
    Någon som vet när den släpps? I vår eller nästa höst?
    På nån sida stod våren 2011. Får se om det stämmer.
  • yrväder
    Joddan skrev 2010-09-15 10:37:19 följande:
    Den är 60cm som singel och 74 som dubbel!
    Då låter det ju som att den inte går att göra helt till singelvagn, utan att "låddelen" (för hunden ) bredvid kommer vara smalaste läget.
  • yrväder
    Jossanjo skrev 2010-09-15 11:08:20 följande:
    men hur kan nya vagnen vara 60 cm som singel med den där hundkorgen bredvid.
    Man måste ju kunna ha cam-klädsel på den. Kör dom ytterligare en ny klädsel tror jag många som har cam struntar i den. Blir kaka å kaka tänker jag.
    Men den kanske går att få ihop helt då? Utan hundkorgen?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21