Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Bugaboo-tråd nr 21

Men behandlar dom i så fall bara de som ska till England i så fall? Eftersom det bara var i England som det var tillåtet. Får dom ens behandla dom i Nederländerna om det inte är tillåtet där menar jag? Jag är lite tjatig Men man blir ju nyfiken

• RocketQueen
    bohusbebis skrev 2012-06-12 10:32:37 följande:
    Hittade två bugaboo-fästen (t mugghållare/parasoll) nr 1 + 3... i prylförrådet... Nån som vet till vilka vagnar resp passar? Har inga buggavagnar kvar...
    Det är olika fästen beroende var på vagnen man vill ha mugghållaren. Iaf på Camen,
  • RocketQueen
    ziingo skrev 2012-06-15 16:49:47 följande:
    Idag såg jag en bugaboo jag inte sett tidigare. Den hade plasthandtag istället för de där skumgummit som på min cam. Sen hade den även bromsen inåt och inte satt framåt som på min. Någon som vet vad det var för vagn jag såg?
    Ser inte Geckon ut så? Jag är långt ifrån expert visserligen...
  • RocketQueen

Varukorgen är stor, däremot är den väldigt svår att komma åt. Speciellt när man har liggdelen på. Jag har min skötväska som hänger i axelremmen på handtaget utan problem. Det är en Skip hop som har specialremmar men jag tycker den kommer för högt då så jag använder axelremmen.

Om jag fick välja en valfri förbättring så skulle det vara Donkeyns framhjul på camen

• RocketQueen

Jag har ett offwhite topset. Väldigt snyggt men det blir ganska ljust i vagnen, jag hade velat att det var mörkt på insidan så lillen sov bättre.

• RocketQueen
    Galia skrev 2012-09-02 19:09:56 följande:
    Jag har tidigare läst att man ska spruta in silikonspray vid alla rörliga delar. Kan någon precisera så vore jag tacksam? Jag är rädd att spruta in på ngt olämpligt ställe så jag har ännu inte vågat trots att jag har silikonspray hemma även kallad 5-56?
    Se till att det inte kommer nåt på teleskopshandtaget för det kan börja glida. Resten av vagnen kan du spraya ner utan att det är nån fara
  • RocketQueen

Skillnad på chassit kan du se på handtaget, är det vingmuttrar eller snäppfästen man justerar höjden med? De nyare har snäppfästen. Kolla så att hjulen är i bra skick och att den är enkelt att fälla precis som du redan tänkt. Sen behöver det absolut inte vara ett dåligt chassi bara för att det är äldre, många föredrar de äldre med muttrarna.

Kolla så att alla tygdelar är fräscha och inte mögliga eller så.

Casablanca skrev 2012-10-04 16:23:01 följande:
    Hej. Vi kommer nog att köpa en begagnad Cam till vår nya bebis och nu undrar jag om det är något speciellt vi skall tänka på?

Vi kommer att testa att fälla ihop den och fälla upp den, och såklart kolla så bromsarna fungerar. Men är det någon annan funktion som kan vara extra bra att ha koll på?

Och hur ser man om det är ett fösta eller andra generationens chassi? Vill helst ha en lite nyare, 2nd gen, men är lite orolig för att bli lurad.

Hoppas att någon kan hjälpa mig! 

• RocketQueen

Casablanca skrev 2012-10-04 16:23:01 följande:
    Hej. Vi kommer nog att köpa en begagnad Cam till vår nya bebis och nu undrar jag om det är något speciellt vi skall tänka på?

Vi kommer att testa att fälla ihop den och fälla upp den, och såklart kolla så bromsarna fungerar. Men är det någon annan funktion som kan vara extra bra att ha koll på?

Och hur ser man om det är ett fösta eller andra generationens chassi? Vill helst ha en lite nyare, 2nd gen, men är lite orolig för att bli lurad.

Hoppas att någon kan hjälpa mig! 

Och när det gäller kopior så är kvitto inget att lita på eftersom det kan vara ett kvitto från precis vilken annan vagn som helst. Här har du bästa tipsen för att undvika kopior blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2012/03/varning-for-bugaboo-cameleon-kopior/
  • RocketQueen

Warholkollektionen Flowers finns till Bee+, Donkey och CAM. Inte Buffalo. Men jag vet många som har Donkeysuffletter på sina bufflar så det är ju ett alternativ

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21