Bugaboo-tråd nr 21
Det känns som en omöjlighet att undvika att dra vagnen uppför bussar, tåg och enstaka trappsteg osv. Så nu känns det lite bättre att jag har ett gammalt chassi till min annars så pimpade vagn :)
Det känns som en omöjlighet att undvika att dra vagnen uppför bussar, tåg och enstaka trappsteg osv. Så nu känns det lite bättre att jag har ett gammalt chassi till min annars så pimpade vagn :)
Johanna200: på pramworld blev det 3000 kr billigare för en Donkey Duo än i Sverige. Gör en förfrågan där om pris och jämför med svenska priser.
Jag har bara hört bra om pramworld gällande service och garantier, så det kan vara värt att kolla upp!
Någon som kan tipsa om ett lås till chassit och ev sitt- o liggdelen?
Har ni två lås till donkey?
Sunningdale: att knäppa av liggdelen från chassit är plättlätt. Du trycker bara in två knappar på sidorna och lyfter samtidigt rakt upp. Däremot att ta bort själva tyget från ramen på liggdelen, exempelvis vid tvätt eller byte till är lite mer meck. Tillräckligt mycket för att inte orka byta fram och tillbaka från ligg till sittdel.
Jag bytte till sittdelen vid 4,5 mån. I två veckor höll jag på och pallra upp henne med kuddar i liggdelen för att hon låg och ville se hela tiden.
Benen är så korta ändå så de kommer säkert inte över böjen och blir utsatta för vinden på samma sätt som när benen är längre. Annars blir det nog till att köpa en åkpåse. Bugaboos är ganska tunn och kan vara rätt skön lite kallare kvällar även i sommar.
Oj! En ny CAM! Blir både lite bitter och glad. Bitter pga tillbehören försvinner om tre år och andrahandsvärdet droppar. Glad pga att utvecklingen går framåt...
Även om det är plogat så är det dagar då du kommer svära över svivelhjulen pga isknölar och vallar. Vinterdäcken är därför ett måste.
Det är dock inte samma sköna gung och styrbarhet i cameleon som i en vanlig fyrhjuling, chassit är ganska stumt.
På pramworld är priserna ungefär 20% lägre än Sverige. De har väldigt bra service, 3 års garanti och verkar pålitliga om vagnen krånglar. De skickar nya delar utan knussel.
Jag beställde min Bugaboo Donkey därifrån och är mycket nöjd!
Jag blir absolut tooooookig! Är det någon som sytt kantband på sin dyna och fått till det utan att det blir veck eller att sömmarna som ska täckas kikar fram?
Kanske fel tråd, men det är ju några här som sytt egna suffletter och grejat!