Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

RedTopaz skrev 2011-11-13 16:08:36 följande:
    Bott här? Jag bor i Västra Jakobsberg.
    Uppvuxen i Viksjö och bodde i Jakan i 8 år senare i Viksjö igen i 2 år sedan flydde vi storstan.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Asereht
    RocketQueen skrev 2011-11-13 16:25:33 följande:
    Tänkte slänga in en fråga till experterna här. Vi ska åka och titta på e begagnad cameleon här i veckan. Den är rätt dyr för att vara begagnad men ska tydligen inte vara använd nånting. Vad ska vi titta efter? Något speciellt man ska hålla koll på när man köper begagnat? Något som man absolut inte vill hitta?
    Spontant tycker jag det låter märkligt att man köper en så dyr vagn som Cameleon utan att använda den. Så viktigast är väl att kontrollera så det inte är en kopia det är fråga om.
  • Asereht
    VårtLillaMirakel skrev 2011-11-13 22:07:43 följande:
    Jag kanske gör någor fel?

Hjulen fick jag på nu i alla fall, om än med lite våld

Tänkte höra en sak till om froggen, ska det vara så att när man fäller upp den så låser den sig inte i rätt läge föräns sittdelen/Liggdelen klickats på?
    Kolla så att du har rätt fäste på rätt sida. Om det inte är problemet så testa att vrida armarna på fästet ett helt varv för ibland kan de vara snurrade i konstigt läge. Hmmmm...jättebra förklaring, knappt så jag fattar själv.

Angående uppfällningen så, ja.
  • Asereht
    RedTopaz skrev 2011-11-13 20:36:07 följande:
    Asereht skrev 2011-11-13 16:24:48 följande:
    Uppvuxen i Viksjö och bodde i Jakan i 8 år senare i Viksjö igen i 2 år sedan flydde vi storstan.
    Aha, men var bor ni nu? =)
    Vi bor ute på sörmländska landsbygden.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-11-16 19:48:38 följande:
    Nepp, inget årtal. Bara ett serienummer och en item code.

Eller jo, ett datum finns men jag är ganska säker på att det inte är produktionsdatum.
    20 december 1991.

Det står:

Conforme aux exigences de securite
    Decret no 91.1292, du 20 decembre 1991 -France
    Jag läste någonstans att man inte började tillverka/producera Frog förrän 1996! Modellen innan hette eg inte Frog utan bara Bugaboo eller något sådant. Kommer inte ihåg vart jag läste det dock och jag vet ju inte om det stämmer. Jag surfar omkring och läser så mkt. *s*
  • Asereht
    Blondie 80 skrev 2011-11-17 13:39:37 följande:
    Åh, babyproffsen i Barkarby är verkligen inte min favoritaffär. Frågade om litet fäste till lattehållaren igår och fick svävande svar ang både pris och leveranstid . Om någon har ett över och vill deala med mig får ni gärna inboxa.
    Maila till någon av webshopparna istället, Kidzshop eller ugababy de brukar vara snabba och hjälpsamma.
  • Asereht
    mini75 skrev 2011-11-17 13:52:44 följande:
    TAck! JAg ringde en verkstad och det skulle bara kosta 135 kr så det blir till att lämna in där. När jag fick punka på uj:n så lämnade jag hos babyland och det kostade 300!!
    Vi tog med ett hjul och gick in på cykelaffären. De bytte slang åt oss och pumpade upp det för 80 pix!
  • Asereht

Nu handlar det ju inte så mkt om vad vi tycker är ok utan vilka regler som gäller på forumet. Moderatorer har bevakat den här tråden förr och varningar har utfärdats. Ska tråden få vara kvar så måste reglerna respekteras.

• Asereht
    Becka 77 skrev 2012-01-04 19:06:30 följande:
    En fundering. Funkar camens liggdelstyg på frogram?
    Japp.
  • Asereht
    Duntoffla skrev 2012-01-18 00:03:32 följande:
    Nu blev det en classic i alla fall Vi får se hur jag upplever den. Tycker att + är snyggare och har en del funktioner som jag gillar men det ska bara vara en extra shoppingvagn då vi har en UJ här ute på vischan som jag älskar men det funkar inte att ha lillan i den bland folk för då blir nog stissig. 

Men känner jag mig själv rätt så kanske det blir byte så småningom

Det tråkiga är ju att det är svårare att få tag på suffletter.

Finns det någon webbutik som har sånt kvar i lager? I Sverige eller utomlands? 
    Vad är du ute efter för färg?
  • Asereht

Till classic finns gul, röd, blå, svart, rosa och khaki. Tror inte det finns några fler än de.

• Asereht
    Duntoffla skrev 2012-01-18 20:48:37 följande:
    Rosa, orange, gul, vit... vet inte riktigt. Vet bara att jag har en svart och har en röd på gång.

Vilka färger har de kommit i? 
    Köpbarnvagn sålde ut blå och solsufflett för bara någon vecka sedan ifall det är av intresse.
  • Asereht
    straw2008 skrev 2012-01-19 10:47:41 följande:
    Finns denim med gul insida samt en vit o en röd adored. O silversufflan för sommaren.
    Men som Frks S skrev så är de limited och chansen att hitta någon av dem här hemma är nog lika med noll idag. Solsuffletten finns med men det är ju en uv-sufflett och inte en vanlig sufflett.
  • Asereht
    miaik skrev 2012-01-31 10:08:55 följande:
    Hej!

Jag har precis köpt en begagnad bugaboo bee (gamla modellen) och undrar om ni vet nåt ställe där jag kan få tag på suflett eller andra tillbehör till den?
    Har kollat blocket och tradera men de hade bara saker till bee +.
    Såg tillbehör på blocket nyss, tradera dyker det upp då och då också. man får kolla ofta.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21