• Noiis
    thisissarah skrev 2011-01-26 11:47:06 följande:
    Fick hem min bugaboo igår! Var lite krångligt att få till allt men till slut så!
    När man gungar den från sida till sida så låter den lite knakig men det är väl sånt man får ta när den är begad, eller låter nya också så?
    Åh grattis ja dom kan knaka lite men köp silicon spray och spruta på alla leder så ska du se att den kommer sluta låta
  • Noiis
    thisissarah skrev 2011-01-26 16:33:30 följande:
    Jag kom på det. =)
    men du fick du inte med en liten svart påse med spray, trasa kräm och pump? för i så fall är de siliconspray där i.
    om den andre ägaren inte gjort slut på den förstås
  • Noiis
    Tant Pruselius skrev 2011-01-28 08:50:06 följande:
    Jag tycker att Bee är perfekt som ligga i bilen vagn och inne på shoppingcentran och enklare utflykter för äldre barn. Men för småttingar (under 1½) tycker jag att den är alldeles för oombonad och omysig, men det är min personliga åsikt...
    Håller med dig till fullo! Jag köpte min första bee när noa va kanske 6-7 månader och de va på tok för tidigt. Jag blev inte nöjd med been och av den orsaken så testade jag bee hur många ggr som helst!
    Men föll aldrig för den trots att jag så gärna ville!
    så Noa har åkt Cam större delen av hans barnvagns tid.
    Men så i sommras landade det en bee plus här hemma och camen åkte ut och jag kan med handen på hjärtat säga att NU älskar jag den!
    Jag har haft jävligt höga krav på vagn så att den ska fungera med de livet vi lever och de e faktiskt först nu som jag tycker att been är den bästa vagnen för oss. och Noa han har blir 3 i mars
    S¨å personligen skulle jag inte välja att ha bee till ett litet barn, hamnar så långt ner och sen så känns de ju verkligen att vagnen är "billigare" än en cameleon.
    Men då har ju jag förvisso haft turen att kunna jämföra dem båda!
  • Noiis
    oOMayaOo skrev 2011-01-28 20:12:32 följande:
    Jag skulle behöva lite hjälp från er Bugaboo-proffs!

Som sittvagn, föredrar ni Cameleon eller Bee/Bee+?
    Finns det en båge att köpa till Bee?  
    beror på ålder tycker jag. mindre barn= cameleon större barn= bee+
    de finns några som köpt bygel från ebay till bee plus dock ej orginal utan dom e egentligen till zapp (?!) men funkar bra. finns bilder i bildtråden om du vill kika
  • Noiis
    Bellbox skrev 2011-01-28 22:35:36 följande:
    skulle vara intressant att veta om de t.ex förbättrat/förändrat smådetaljer på vagnen när de lanserade det "nya" chassit, såsom delar i framhjulen o.s.v... Vissa säger ju att deras rostat t.ex medan jag aldrig såg tillstymmelse till det (men det kanske berodde på ålder på vagnen eller vart man bodde? Min var typ 1,5 år gammal bara men jag bor i snö & slask m.m)
    att hjulen rostas tror jag beror på hur vida man har salt på vägarna eller grus.
    Den vintern vår fastighets skötare hade salt här rostade mina hjul! men bugaboo var vänliga nog att byta ut dom. 
    de e bara dom små silvriga bitarna som rostar men e man inte jävligt snabb med att ta bort de har man ju rost överallt. dock så körde min fastighetsägare på grus nu dom sista vintrarna och de har inte setts en tillstymmelse till rost på nån av min vagnar. 
    Första vagnen jag hade va av modell äldre 2006 den hade lite rost, den andra köpte jag 2009 alltså efter att man hade bytt chassit. och hjulen rostade iaf. 
    men som sagt efter att den hade bytts ut så kom de ingen rost! och av den orsaken e jag rätt övertygad om att de e de som avgör om man får rost eller inte.
  • Noiis

Noa sitter bara fast runt midjan. Axlarna ökar han sig ur. Bågen är inte till som säkerhets grej på nån vagn. Alla mina 16 vagnar sitter bågarna på typ samma sätt och ingen tillverkare skulle någonsin hävda att de va ok att köra utan sele

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21