• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

straw2008 skrev 2010-05-29 20:27:47 följande:
    Jag ser ofta frankofants... tycker tyvärr de ser riktigt stökiga o fula ut... inte min smak ALLS o skulle aldrig i hela livet bbetala så mkt som de kostar. En bra sak med dom är ju dock att det är reflex fastsydd utmed kanten (har jag för mig i alla fall.
    Jag är inte så imponerad av deras reflex faktiskt. För att reflexen ska göra någon nytta ska den sitta i  knähöjd.
    Jag ser alldeles för många vagnar på stan med reflexen i brösthöjd. {#lang_emotions_undecided}
    My sugar is raw
  • Senap
    straw2008 skrev 2010-05-30 22:31:30 följande:
    Fast bara 10 grader i sthlm...
    Skulle just skriva det att på morgnarna när det är 110 grader varmt och snålblåst är det skönt att ha åkpåsen.
    My sugar is raw
  • Senap
    Kajsan skrev 2010-05-31 00:04:05 följande:
    Nä, jag tycker det låter smått varmt att ha åkpåse när det är 110 grader varmt ute. Men det är jag det 
    *bitchslapar*

{#lang_emotions_kiss}
    My sugar is raw
  • Senap
    Flerbarnstokan skrev 2010-06-04 19:12:20 följande:
    Fast min 8 år gamla Brio som dottern ofta sov ute i är inte blekt. En sommar och 1,5 års användning där vagnen aldrig stått ute tycker jag känns som väldigt dålig kvalite!!! Vet inte om det är vanligt att bugga tygerna bleks? Jag har hunnit med många vagnar genom åren och aldrig varit med om ngt liknande vare sig brio, emmaljunga, urban jungle eller carena så jag tycker inte att det kan ses som normalt slitage, om inte bugaboo vill ses som en vagn med sämre kvalite än andra avseende tyg.
    Emmaljunga har stora problem med solblekning av sina tyger och slutade lämna tyggaranti för flera år sedan (om de inte börjat igen) Likaså har UJ problem med det.
    Det är ett vanligt problem hos de flesta barnvagnsmärken iom att man inte kan behandla tygerna på barnprodukter med massa kemiska medel.
    Det är ju bra om du sluppit det problemet hittills men dina erfarenheter är ingen tillförlitlig statistik.
    My sugar is raw
  • Senap
    thj skrev 2010-06-07 10:57:42 följande:
    Den nya funkar till alla bugaboo modeller den gamla gick inte till bee o bee+
    Bättre fästen också. Innan var man tvungen att lägga vagnen för att haka av åkbrädan när den inte användes och nu görs det med ett klick.
    My sugar is raw
  • Senap
    sweetlina skrev 2010-06-07 12:43:53 följande:
    men visst kan man inte ha den där pallen till den nya lr funkar de??
    Nej, den passar inte på den nya.
    My sugar is raw
  • Senap
    Ellisizza skrev 2010-06-10 12:53:29 följande:
    Tack för infon om missfärgning. Det hade jag inte tänkt på!

Kanske ska gräva i plånboken och köpa en bugga-dyna då. Mycket pengar men samtidigt har man ju lagt mycket på vagnarna redan så det försvinner i mängden Solig
    Min hemmasydda dyna är av frotté (operfekt i värmen) och har inte färgat.
    Fast jag ska nog ha en Buggadyna ändå.  Foten i munnen *funderar på färgval*
    My sugar is raw
  • Senap
    Supersmurfen skrev 2010-06-14 14:02:45 följande:
    Har en fråga till, till er Bugaboo-bitna där ute...

Vad är skillnaderna mellan de senaste årsmodellerna? Tänkter på de senaste -09 och -10.. Något speciellt man ska tänka på om man väljer en äldre modell? Erfarenheter? Råd?
    Ingen alls eftersom Bugaboo inte har årsmodeller. Den stora förändringen på chassit kom 2007 har jag för mig.
    My sugar is raw
  • Senap
    lolo21 skrev 2010-06-17 10:23:14 följande:
    Hej alla Bugga-tokar=)

Jag funderar på barnvagn. Om allt går vägen väntar vi syskon till vår kille som när liten isf kommer är drygt tre år. Det är en liten kille som älskar att åka vagn, men syskonvagn känns ju lite sent när han ändå är drygt tre då?

Har en Bugga Cam som jag har tänkt köpa ståbräda till. Men eftersom bebben isf kommer i januari känns det inte som ett bra alternativ att bara ha den. Jag tror inte min kille kommer vilja stå eller gå själv i massor av snö... Buggan är ju dessutom en mardröm i snö, efter denna vintern gav jag upp o gick o köpte en Brio Sitty Oskyldig

Så läste jag något så ubersmart här på FL:) Det var någon som hade en vagn, jag vet inte vilken, med mjuklift till. Sen om den stora ville sitta så tog hon upp den lilla i sjalen, och tog bort mjukliften. Visst låter det supersmart! Vilken vagn kan man göra så med? För det kan ju inte gå med buggan?

Help please:)
    Jag gjorde så när jag bytt till sittdelen (och med Bee:n).
    Vi bytte till sittdel när dottern var 4 månader gammal.
    My sugar is raw
  • Senap

Visst får Bee plats i gamla resväskan till Cam (alltså den utan hjul)?
    *orkar inte hämta väskan i källaren för att prova*

My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21