Inlägg från: Sara E |Visa alla inlägg
  • Sara E

Bugaboo-tråd nr 21

Min cameleon blir bara värre och värre ang det problemet jag skrev om tidigare i tråden.
    Jag får hänga mig på vagnen för att sittdelen ska klicka i läge på chassit. Och nu har den börjat gnissla något vansinnigt. Både när man sätter dit det, och när min son rör sig i vagnen knarrar och gnisslar det.

Tror ni att det är en reklamationsfråga? Att det är något fel?
    Eller är det jag som är alldeless bakom flötet?

Skickade iväg ett mail till kidzshop och hoppas på att få svar.

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Bebis BF 13/10-11♥ www.glamina.blogg.se
  • Sara E

Håller med om att det säkert är tänkt att man inte ska hänga skötväskan på styret. Men man MÅSTE ju faktiskt.
    Finns ju ingen möjlighet att komma åt någonting i skötväskan som ligger i varukorgen, med liggdelen på.
    Jag kommer behöva ha min på styret

• Sara E

Har kikat runt lite på åkpåsar till våran cam. Och har hittat denna som jag tycker är såå fin. Tror den skulle göra sig så fin i vår rosa pärla

Nu till min fråga!
    Våran lilla flicka kommer att födas nu i oktober. Så åkpåsen kommer användas i vinter i liggdelen. Men även i sittdelen frammåt våren, och nästa vinter.
    Jag har ingen erfarenhet av åkpåsar i den ergonomiska sittdelen.  Skulle den sitta bra? Eller bara glida ur?
    Vill ju inte köpa en dyr åkpåse som kommer vara värdelös i sittdelen.
  • Sara E

Tack för alla era svar!
    Någon av er får gärna slänga ut en bild på hur det ser ut. Men det blir nog till att beställa en sådan

• Sara E

Lillstroem, jag har en bild med cerise sufflett och orange liggdelslock. Kan ladda upp i kväll om du vill.

• Sara E
    Lillstroem skrev 2011-08-18 19:24:30 följande:
    Ja, tack gärna det! :)
    Nu finns bild i bildtråden
  • Sara E

Är det fult att kombinera fleece med canvas?
    Har cerise suflett och liggdelslock på min cam nu (sessan kommer om ca 6 veckor)

Jag spånar redan efter hur jag ska ha den som sittvagn i vår. "Råkade" buda in ett topset i gul fleece på tradera för några dagar sedan, och min tanke var att kombinera den gula fleecen med den cerisa canvasen. (eftersom jag tycker gult och rosa är underbar kombo.
    Vad tror ni?

• Sara E
    Fröken Småland skrev 2011-08-26 13:54:16 följande:
    Rosa och gult är galet fint ihop och tar man gult sittdelsöverdrag och rosa canvassufflett så får man det bästa av två världar tycker jag.
    Kul att höra att jag inte är ensam om att gilla den kombon! 
    Det var exakt så jag hade tänkt mig det.

Är lite sugen på en gul åkpåse med Men det får nog vänta ett tag. Tror det är viktigare att prioritera en ståbräda till brorsan och ev terräng hjul till vintern
    Det är ju så mycket man vill ha!
  • Sara E

Jag la upp ett par bilder på buggan som blev liggvagn nyss.
    Vilken av färgerna ska jag ha på? *beslutsångest*

• Sara E

Jag tycker den är super lätt att fälla och fälla upp! Jag brukar inte ha så mycket i varukorgen, men det kanske stämmer att den hamnar upp och ned.

• Sara E

Var superlänge sedan jag var inne här nu! Hoppas alla mår bra!

I dagarna hoppas jag att vår lilla kommer. Men jag har funderat lite.
    Vi bor på 3e våningen utan hiss och kommer lämna vagnen i förrådet. Tycker det verkar tungt och bökigt att bära upp hela liggdelen för alla trappor (sammanlagt  8 trappor från förrådet).
    Får det plats en mjuklift i liggdelen?

• Sara E

Var så länge sedan jag skrev något i tråden nu. Så nu är det väll på tiden.
    Äger en cameleon till dottern som är 9 månader. Till saken hör den att hon har jättesvårt att sova i den pga sittdelen, eftersom hon vill ligga på sidan och sova. Funderar starkt på att byta ut den mot en bee+ (har inte råd att behålla båda)
    Gör jag bort mig om byter?

• Sara E

Hihi när män väl fattat hur bra en bugaboo verkligen är så flyter de med ;)
    Det började med att jag övertalade honom att köpa en cam. Jag fick en ny suflett och mugghållare till den när jag fyllde år och nu är han sugen på att köpa den där snacksbrickan man sätter ist för bumpern. Tvingade med mig honom till Göteborg så han fick klämma och känna på en bee+ , som han tycktes gilla, och gick med på att investera en om jag sålde camen. Övervägde detta men bearbetade honom att en bee inte kommer funka i vinter. Dagen efter kommer det ut en skitfin bee+ denim på blocket. Han sa åt mig och ringa direkt och åkte till göteborg och köpte den Hahaha! Nu äger vi både en bee+ och en Cam. Haha och varje gång nån undrar vilken vagn de ska köpa talar han så gott om våra bugaboos. Snacka om inbiten nu ;)

• Sara E

Nu var det jättelängesedan jag skrev här, man har onekligen fullt upp märker jag.
    Jag är hur sugen som helst på Buffalon. Jag tror verkligen att den skulle uppfylla mina "krav"
    Så jag går i tankarna att sälja min älskade Cam. (trodde aldrig att det skulle hända sålänge jag hade ett vagnsbarn)
    Vill observera att detta inte är någon annons!!! Jag vill bara ha lite åsikter.
     Camen är inköpt våren 2011. (grå bas och endast med sittdelen)
    Pedantskött och det finns två suffletter till den (rosa och offwhite) Finns även terränghjul.
    Vad tror ni att jag skulle kunna lägga ut den i för pris i en annons? Jag har kikat runt lite men tycker att det är så svårt att avgöra då de flesta säljs med liggdel.
    Observerar än en gång att detta INTE är en annons!

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥Junie 15/10-11♥ www.glamina.blogg.se
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21