Bugaboo-tråd nr 21
Dynan kan du väl tvätta i 30 grader? Allt tyg på camen går att tvätta i 40 grader.
Dynan kan du väl tvätta i 30 grader? Allt tyg på camen går att tvätta i 40 grader.
Tiinaan: det finns en speciell Bugaboo pump, men det går lika bra m en cykelpump. Testa att smörja vagnen med en silikonspray. Spraya lite kring de runda, vita plastknapparna du trycker in för att ändra läge och torka bort överflödet. Det funkade för mig när jag hade problem med att de runda knapparna fastnade i intryckt läge så att sittdelen inte gick att låsa i de olika lägena.
Jag bytte till sittdel när hon var 4,5 mån. Då blev hon så nöjd att åka vagn igen när hon kunde se lite.
Min tjej är 18 mån och sedan någon månad är hon mer nöjd att åka framåt på längre promenader. I affärer och på ställen med mycket folk har jag henne vänd mot mig för att kunna prata.
Någon som har ett tips på vad man kan göra när vita runda knapparna inte vill pluppa ut på sittdelen (cameleon 2007). Jag har skruvat loss skruven från insidan och sprayat med silikonspray, och tryckt knappen fram och tillbaka. Mekanismen verkar fungera.
Sedan går mitt chassi inte att fälla, men jag antar att jag måste ta bort stora silverpluggen för att kolla om något gått sönder? Har smort där också.
Hehe, kanske bäst att köpa ny.
Punka på vinterdäcket också
Vad för man ge för en sittdel förresten? Ser inga annonser ute nu på blocket eller Tradera.
Kolla att du kan fälla ihop vagnen utan problem, att bromsen fungerar, skicket på framdäcken, fråga om de haft punka på bakdäcken, kolla att runda knapparna klickar in och ut så att man kan tilta sittdelen, kolla att handtaget inte kasar när det är i låst läge.
Kolla efter ev mögel på tyget, det brukar samlas fukt på sittdelen där rygg/rumpa möts och även varukorgen och liggdelen.
Suflett, repor på chassi är mindre viktigt. Chassi kan du alltid dekorplasta och suflett byta (iof även sitt-eller liggdel om det är mögel).
Egentligen går allt fixa till om det skulle visa sig vara något fel på det, men är det fel på låsmekanismen i navet, dvs svårt att fälla den, så är det lite krångligare att laga.
Nu låter det som att det jämnt är en jäkla massa fel på chassit, men så är det ju naturligtvis inte! ð???
Tidigare fanns en bildtråd med pimpade buggor här på FL. Någon som har en länk?
Saal: jag tror svart eller off white. Vet dock inte hur det blir med blekningen på det svarta efter något år.
Meandi: välj vagn efter funktion, coola sufletter kan du köpa från många som syr upp efter dina önskemål :)
Det blir lite cirkulation i breezy sufletten, men det skyddar inte från solen.
Sydd sufflett, varukorg och bumperbar. Dekorplast från Bauhaus och Demin 007 liggdel.
Gamla buggan anno 2007 är värdig att rullas många mil till. 
Beba14: har ingen egen erfarenhet, men jag vet att man kan köpa bromsvajer på biltema och ganska enkelt laga den själv.
Sök Barnevognverksted bugaboo på youtube och du får upp en del filmer hur man kan meka.
Vet fler som syr den modellen (CAM 3) på sufflett till äldre cameleon och cameleon plus. Kolla mammapåvift, hon borde ha.