Inlägg från: TinkyWinky |Visa alla inlägg
  • TinkyWinky

Bugaboo-tråd nr 21

BeautifulFlower skrev 2011-06-29 19:13:38 följande:

jag går ¨återigen i tankarna om att bli en stolt bugga ägare, vagn missbrukare som jag är. Min dotter är idag 1,5 år, kanske 84-86 cm och väger runt 12-13 kg skulle jag tro. Hur trång skulle en cameleon bli för henne? Vill inte att det ska kännas som hon sitter ihop tryckt i vagen, men jag gillar cameleon snäppet mera än bee+- som annars är ett bra alternativ egentligen.

Ni som har barn som är över 1-års strecket nu, vilken bugga vagn har ni och hur funkar det??

jag inhandlade en cam för ngn vecka sen o va oxå tveksam om sonen skulle få plats då han e 2 år, c 10,5 kilo o 89 cm lång. men han sitter super.. kolla bilderna i bildtråden, finns troligtvis på sista sidan :))
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • TinkyWinky
    imaj skrev 2011-07-15 21:46:03 följande:
    Igår kom Lillebror till världen!

Så ikväll har vi premiärkört AllBlacken med ståbräda. En dröm att köra och den rullar så lätt med ståbrädan på, dock en vanesak med hur man ska gå när dottern står på.
    Grattis :))
  • TinkyWinky

Lilla My: Skiiiit snygg :)) Man kunde önska man va gravid eller blir gravid snart så man kan inhandla en åsna :))

• TinkyWinky

undrar lite angående åkpåsar.
    när ungefär börjar ni använda dem?
    vlägger oftast sonen i dne på kvällen så han får somna i den o med bara pyjamas tycker ja det börjar bli kallt. (iaf här o speciellt idag) visst han har en filt men blev kallt iaf tyckte sonen..

e det värt o köpa en ny föär över 1000 kr eller ska man lägga ca halv priset på en begagnad. har den nya klarblåa på sufletten så hade velat ha samma blåa. men vet ju ej om det e samm som de som finns på blocket.. e ju dumt o köpa o sen e det fel blå o då måste man sälja..

plz hjälp mig :) ;) 

• TinkyWinky

Kan ngn av dessa va samma färg som den blåa ja har? Köpte ju min i början av sommarne.
    här e bild

o här e annonserna 0på åkpåsarna ja hittat i blått

http://www.blocket.se/vastmanland/Bugaboo_filt__akpase_och_sol_suflett_35230270.htm?ca=20&w=3

http://www.blocket.se/simrishamn/Bugaboo_akpase_34957807.htm?ca=20&w=3

o funderar ioxå opm man ska ta en grå om ja ej får rätt färg på en blå. har ju grå varukorg o sittdel, men det e kanske ej samma gråa färg?

http://www.blocket.se/skaraborg/Akpase_Bugaboo_34624311.htm?ca=20&w=3

http://www.blocket.se/horby/Bugaboo_akpase_34505160.htm?ca=20&w=3

• TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-08-08 08:23:27 följande:
    Det är den högra som är den nyare blå, den som har samma nyans som din topp. Den ser lite turkos ut på bilden och det är precis det jag menar att det kan vara lurigt att avgöra. Men här får du en tydlig bild av hur kontrasten ser ut på den gamla blå, och som inte passar till nyare klarblå.
    tack Ska kolla vidare. fick ngn som hade kvar åkpåsen iaf :)
  • TinkyWinky
    Badankan skrev 2011-08-09 19:43:07 följande:
    Hej, jag kan knappt något alls om Bugaboo vagnar och har därför några enkla frågor ang Bugaboo Cameleon. 1. Har förstått att där finns tre lägen på sittdelen men finns det fullt liggläge? Och fullt sittläge (alltså helt upprätt)? 2. Kan man ha skötväska på vagnen 3. Vid vilken ålder har ni börjat använda sittdelen? 4. Har jag förstått det rätt att man ej kan köpa denna som endast som sittvagn utan man får alltid både liggdel och sittdel med i priset? /Malin
    ska försöka svara på ngn av dina frågor iaf :)

1. Japp tre lägen. tror att det som är fullt liggläge räknas som oxå fullt liggläge. får se va för svar du får av dem andra här ;) Japp fullt upprätt då är ryggen o sittdelen rak. iaf va ja tycker :)
    2.  ja det är klart du kan ha skötväskan på vagnen men sen om den är ivägen eller annat är en annan sak. har nu ingen skötväska på min vagn utan det som ska med såsom blöjor, våtservetter, extra kläder mm ligger i varukorgen då den går o stänga. har en liten väska på styret där ja har plånbok o annat. bild lägger ja in i bildtråden.
    3. ja jag köpte ju min vagn nyligen o då va sonen under 2 år. men ja hade nog använt den från när barnet ej vill ligga ner mer i en vanlig liggdel. det vaså med sonen när han va ca 3 månader. 
    4. Jo du kan köpa den utan liggdel, det gjorde jag. plockade ihop det jag ville ha o sen beställde ja. blev lite över 7500:- tror ja. köpte den på www.kopbarnvagn.se

• TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2011-08-12 10:05:50 följande:
    går dte köpa bara en denim suflett? eller man måste köpa en hel vagn eller lyckas hitta det begagnat ?
    till cameleon Glad
  • TinkyWinky
    kittel skrev 2011-08-17 12:34:24 följande:
    Hej!
    Jag har precis packat upp min nya Cameleon och den är förstås JÄTTESNYGG! Men, handtaget vickar någon centimeter fram och åter hela tiden , ska det verkligen sitta så, det känns lite ´rappligt´. Alltså inte upp och ner, att det glider, utan i fästet i navet i chassit, där man sätter fast stolen/liggdelen. Någon som vet?
    va kul. tuyckte oxå detva konstigt när ja först packa upp vagnen. men man vänjer sig, nu e det absolut inget som stör mig. :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21