Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Bejbybåm: Nej, jag åker aldrig kollektivt för jag bor på landet så jag kanske är lite väl optimistisk? Men det är ju bara att klicka av liggdelen och ställa på marken, fälla ihop chassit och ställa mot en vägg/stolpe/papperskorg och när bussen närmar sig så upp med chassit på axeln, lyft upp liggdelen i bygeln och ta storasyrran i handen. Borde funka men visst blir det meckigt att få möte i dörren

• Fröken Småland

Haha, nej den blev hysterisk vagnen men man tager vad man haver Tyget köpte jag en gång för flera år sedan och det var det enda som jag hade som var rejält styvt så det fick det bli. Ja, jag har slaktat en supergammal och blekt bas och så behöll jag den svarta fotdelen samt pinnarna i ryggen. Även botten plattan på varukorgen är original. Tror inte att jag kommer att använda den precis men det var kul att sy den Fast jag funderar på om det inte vore coolt med en sufflett i transparent plast? *funderar*

• Fröken Småland
    Berit82 skrev 2010-03-26 17:08:35 följande:
    Kanske inte heller tyget jag hade valt, men oj vad mycket andra fina tyger som hade passat superfint! Förstår inte hur du kan lägga ner projektet när du sett att det funkar...
    Det är inte målet som är målet utan resan dit
  • Fröken Småland

Stargirl: nja, nu ligger ju inte Göteborg i Småland . Men jag har tänkt att åka till mässan, vem är det som ställer ut? Tycker bara det brukar vara Babyamatörerna som har Bugaboo. Vet du om det blir något erbjudande? Som kidzshop och toddler har 500 kr att handla annat för t ex.

• Fröken Småland
    SaraSelinda skrev 2010-03-27 08:37:00 följande:
    Måste få fråga bara, jag köpte min förra vagn på toddler och fick 500 kr att handla annat för, kan man handla saker från Bugaboo? Tänkte mer om det var så att man inte fick handla vad man ville.
    Det står väl om det på deras hemsida, första sidan? Surfa dit vetja
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-03-27 08:34:35 följande:
    Det är ngn butik som har bugaboo. Ligger de i Mölndal? Tror inte det är en amatörbutik hehehe....tror det är en fristående variant. Jag tror inte det är ngt erbjudande på Bee+ men man kanske kan deala till sig ngt om man köper en demomodell från mässan.Jag hörde ngt om att det fanns ngn tävling att man kan vinna sitt "köp"....men jag är osäker på vad det innebär. Men det låter ju lockande att kunna vinna tillbax sina pengar. Men jag vet inte om det är så generöst men det låter ju så. Äh, jag vet inte. Ring dem och fråga.
    Aha, kanske den butiken som har sålt ut billiga fleeceset på sistone och någon demo-Bee? Skall göra lite efterspaning på den, var det något med "baby och barn" eller nåt sånt? *rotar i minnet*
  • Fröken Småland
    Honey1982 skrev 2010-03-27 10:03:25 följande:
    Om man köper en 09-vagn, kan man då beställa ny klädsel i butik? Passar den och så?
    Alla Cameleonklädslar passar till alla Cameleonvagnar oavsett ålder. Mycket fiffigt
  • Fröken Småland
    Miss Lau skrev 2010-03-29 14:45:42 följande:
    Jag brukar handla massor på både Blocket och tradera och det har aldrig hänt att sakerna inte kommer. Två gånger har jag köpt beg. Bugabooprylar. En åkpåse av en tjej här på FL som "kom bort" någonstans på vägen och nu en suflett via Tradera som också verkar ha "kommit bort".  Säg att jag haft otur och att det går att köpa även tillbehör till Bugaoo och få dessa skickade för idag är jag ledsen
    Du har haft extrem otur tycker jag, tråkigt Jag har också handlat mycket på Tradera och Blocket men jag brukar alltid använda mig av Schenker när jag köper dyrare saker eftersom man då får en spårbar och försäkrad försändelse. Alternativt att man ber säljaren att rekommendera brevet (kostar bara 38 kr extra om det är skrymmande). Det hjälper ju inte dig nu men kan vara ett tips i framtiden. En endaste gång har jag råkat ut för att ett paket kom bort med Posten, jag var avsändare. Köparen hade bara massor av positiva omdömen på Tradera så jag erbjöd mig omgående att stå för halva förlusten men vi efterlyste det såklart först men det blev aldrig hittat. Som tur var rörde det sig bara om en hundralapp eller två.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21