Miss Lau skrev 2010-03-29 14:45:42 följande:
Jag brukar handla massor på både Blocket och tradera och det har aldrig hänt att sakerna inte kommer. Två gånger har jag köpt beg. Bugabooprylar. En åkpåse av en tjej här på FL som "kom bort" någonstans på vägen och nu en suflett via Tradera som också verkar ha "kommit bort". Säg att jag haft otur och att det går att köpa även tillbehör till Bugaoo och få dessa skickade för idag är jag ledsen
Du har haft extrem otur tycker jag, tråkigt

Jag har också handlat mycket på Tradera och Blocket men jag brukar alltid använda mig av Schenker när jag köper dyrare saker eftersom man då får en spårbar och försäkrad försändelse. Alternativt att man ber säljaren att rekommendera brevet (kostar bara 38 kr extra om det är skrymmande). Det hjälper ju inte dig nu men kan vara ett tips i framtiden. En endaste gång har jag råkat ut för att ett paket kom bort med Posten, jag var avsändare. Köparen hade bara massor av positiva omdömen på Tradera så jag erbjöd mig omgående att stå för halva förlusten men vi efterlyste det såklart först men det blev aldrig hittat. Som tur var rörde det sig bara om en hundralapp eller två.