Inlägg från: TinkyWinky |Visa alla inlägg
  • TinkyWinky

Bugaboo-tråd nr 21

TinkyWinky skrev 2011-08-22 20:15:47 följande:
    man får väl inte annonsera här ?!
    såg att ngn redan nämt det. sorry..
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • TinkyWinky

Är det dumt att sälja sin cam som ja har ny, färgen är den nya blåa i sufletten o grå bas o varukorg för o byta te en denim klädsel?

• TinkyWinky
    TinkyWinky skrev 2011-08-24 18:53:08 följande:
    thj: Vet ej om det e ok o fråga här, men ja köpte en bugga från er för en 2 månader sen men hittar inte kvittot. går det få ngt slags skrivet kvitto på att den är köpt hos er som ngn sorts garanti ifall den skulle gå sönder eller ngt ??
    tack sam för svar. om du ej svarar så ringer ja till butiken imon :) 
    har anmält inlägget o bett om att få det borttaget.. 
  • TinkyWinky
    linaloo skrev 2011-09-07 23:19:30 följande:
    Använder ni original regnskyddet? Tycker det verkar himla stort o bökigt att ha med sig.. 

jag har brios till sittvagn, ej framåtvänd.. skyddar mer på vagnen tycker jag.. 
  • TinkyWinky

prova sonens vinteroverall idag o satt honom i vagnen, shit det blev trångt :( O ja som vill ha åkpåse med då det kan bli riktigt kallt plus när han har vinterjacka kommer det ju bli lika trångt, o det är speciellt vid armarna.

nu till frågan. hade ni bytt vagn? Jag älskar ju denna o hade tänkt ha den i vinter men ser rätt mörkt ut att det ska funka.. han satt uruselt med overallen på sig :/

bilder finns i bildtråden.. 

• TinkyWinky

ngn här som skickat en cam utan liggdel med posten och isf vad det kostar ungefär?
    För med bussgods går det på 450:- här i halland :/ 

• TinkyWinky
    Lindadjo skrev 2011-10-06 09:38:41 följande:
    Är det inte den det pratades om tidigare i tråden? Killen fyller år och kompisarna jävlas med honom genom att lägga ut en falsk annons? Eller vad det nu var?
    ingen aning, har missat att läsa i tråden på ngn vecka..
  • TinkyWinky

När bytte ni från liggdel till sittdel :)?? 

Funderar starkt på att köpa en bugga till nästa barn som är beräknat i februari  :)
    Har haft bugga innan men bara då med sittdel så vet ej hur liggdelen är.

Först va ja inne på en emmaljunga nitro med city korg men eftersom ja ej hittar ngn billig vagn och korg i "rätt" färg så lutar det åt en bugga då ja ändå vill ha denna vagn sen när lillebror ska byta till sittdel.

Sen vilken åkpåse har ni haft till nyfödd i liggdelen :)?? 

★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
  • TinkyWinky
    FabulousMom skrev 2012-11-05 23:04:36 följande:
    Har köpt min första Bugaboo (Cameleon) till lillebror i magen och är nu dels på jakt efter en ståbräda och dels efter en skötväska, till att börja med. Kan man använda alla typer av skötväskor till och hur fäster man dem i så fall? Vad rekommenderar ni för skötväskor till?
    rekommenderar att inte fästa/hänga skötväskan på vagnen då det oftast sliter på dem utan om det går ha vagnen i varukorgen, o speciellt om du oxå ska ha ståbräda som mig så kommer stora barnet ej kunna stå där om väskan hänger där.. 

Är oxå på jakt efter en skötväska, men har ej betsämt mig för vilken, är sugen på en elodie " bild nedan", men den e såå dyr :/

O ang ståbräda, vilken passar till buggan o funkar bra?

• TinkyWinky
    FabulousMom skrev 2012-11-06 23:55:12 följande:

Sant, tänkte inte på att det inte funkar med ståbrädan!

Jag är helt nollställd när det gäller skötväska, vet inte alls vad jag ska ha.

Ang ståbräda har jag bara googlat.. Hittade en på Babyproffsens hemsida, den heter Bugaboo Wheeled Board och kostar 899 kr. Den passar till Cameleon och Bee+.
    Ne skötväska e inte lättare o hitta ngn man gillar, iaf ej för mig då ja har visa krav ;) 

Ska kolla ang ståbräda.. Vet min syster hade en dyr ståbräda på sin vagn men de hjulen ville ej rulla när hon körde inne i affärer såjust då va den värdelös men annars funkade den.. 
  • TinkyWinky

Frågar igen. :)

Det blir som sagt en bugga, men vilken åkpåse ska man ha i liggdelen? o som kan passa till denim tyget :)
    Funderar om rött kan passa, eller annars vilken färg.. vill ha en åkpåse där man kan ta över det sk locket helt o bara ha som en sk liggdyna när dte är varmt o man går in i affärer.. 

• TinkyWinky
    Desss skrev 2012-11-14 21:22:59 följande:
    Behöver smakråd ;)

Har brun bas på min bugaboo.
    Funderar på om jag ska skaffa brunt topptyg med antingen svart eller vit åkpåse?
    Eller offwhite topptyg med svart eller vit åkpåse?

Beslutsångest! 

Sj gillar ja ej brunt o svart ihop så hade gått på offwhite topptyg då ja tycker det passar bäst till den bruna sittdelen, men då valt en annan färg på åkpåsen, ej svart eller vit då ja ej tycker det är fint ihop med det beiga/offwhite. utan isf tagit antingen en röd, blå eller turkos åkpåse. beroende va du får tag på, iaf en med färg :)
  • TinkyWinky
    Frusandberg skrev 2012-11-29 17:51:18 följande:
    Ok Någon som har erfarenhet av en organizer?
    Ja har haft den men ogillade den. Klumpig o ha på vagnen o tycker ej man fick plats med alls mkt saker som ja vill ha ner i en skötväska. Plus att vart ja än satt den på vagnen så tyckte ja den va ivägen.. 
  • TinkyWinky
    gavagai skrev 2012-12-05 22:46:57 följande:
    Någon här som vet var man kan beställa billiga vinterhjul till bugaboo? Tänker mig att Tyskland eller Nederländerna kan vara bra att beställa ifrån, men då måste man ju hitta ett ställe med hyfsat billig portokostnad, om det verkligen ska löna sig.

Jag hängde i den här tråden förut, men har inte varit här på länge. Nu är det en ny bebis på väg (planerad till om en vecka), så det är dags att piffa upp den gamla bugaboon igen. Glad

Jag har en Frog (eller hade) och en Cameleon, som jag byggt ihop av delar. Froggen lämnade jag dock in till en cykelhandlare för länge sedan för reparation, och nu fick jag just höra att han gått i konkurs, så risken finns att jag blivit av med min vagn (borde ha hört av mig till honom tidigare, men har inte haft behov av vagnen och det har inte blivit av). Ska ringa nya ägarna imorgon och luska om om vagnen finns kvar någonstans... Obestämd Dessvärre satt vinterhjulen på froggen. Därav ett eventuellt behov av nya. 
    Vill du ej köpa beg vinterhjul, för kollade för ngn dag sen o då fanns det en hel del :)
  • TinkyWinky
    gavagai skrev 2012-12-06 10:37:05 följande:
    Jo, jag kan nog tänka mig att köpa begagnade, men när jag tittar på priserna på dem på t.ex. Blocket, så ligger de nästan som nypriset i tyskland (typ 600 kr), och frakt inom Sverige brukar ju inte direkt bli billigt heller, om jag inte råkar hitta några i Uppsala, där jag bor.
    Ok. Visste ej va de kostar i tyskland. men det låter ju billigt :)
  • TinkyWinky
    Galia skrev 2012-12-15 00:39:15 följande:
    Sen undrar jag vad du menar med snöhjulen bak? Man byter inte bakhjulen utan där behåller du de vanliga.
    Tror hon menar att hon vänder över styret så bakhjulen blir bak?! 
    Eller har ja förstått fel.

Men ja testa o byta plats på hjulen..  
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21