Inlägg från: gavagai |Visa alla inlägg
  • gavagai

Bugaboo-tråd nr 21

the baby skrev 2011-05-03 15:17:10 följande:
    Jag tycker de har jättefina saker! Mycket egenuppsydda saker, som skötväskor och skötunderlägg. Även fina skor och mössor, lakan och filtar. Och tapeter och inredning. Jag skulle nog lätt kunna hitta saker för 600 så det var bra att du tipsade mig, ska nog slå till! 
    Framför allt tycker jag det är ett så mysigt ställe, så jag vill att det ska gå bra för dem som startat det! Köp, och gå dit och shoppa och fika!

Tapeter! Det behöver jag. Då kan man ju köpa ett par erbjudanden och utnyttja tillsammans med någon annan för att få ihop ett par rullar kanske.

När vi var i Berlin tidigare i vår hittade vi ganska många kaféer som var barnvänliga där. De hade hela rum med leksaker och grejer för att barnen verkligen skulle ha roligt medan man fick tid att fika. Är Babyrevolution t.o.m. någonting i den stilen? Tyvärr verkade det inte gå så jättebra för kaféerna i Berlin. Flera av dem verkade vara på väg att slå igen.
  • gavagai
    BeeWee skrev 2011-05-03 17:04:56 följande:
    Jättebra deal på Groupon ju!
    Någon som vet om man kan betala med två checkar samtidigt, alltså om jag köper en och sambon köper en? 
    Ni kan förmodligen inte betala samma grej med två checkar, alltså köpa någonting för 1200 och betala 400, men köper ni däremot två olika saker, så kan det ju inte vara några problem, att ni alltså köper varsin sak för 600 kr och alltså har betalat 200 kr var. Eller?
  • gavagai

Om jag förstår saken rätt så har 406 personer köpt dealen nu, och den finns bara tillgänglig för 500 personer. Jag sticker iväg och handlar en jag.

• gavagai
    gavagai skrev 2011-05-03 17:36:15 följande:
    Om jag förstår saken rätt så har 406 personer köpt dealen nu, och den finns bara tillgänglig för 500 personer. Jag sticker iväg och handlar en jag.
    Nu har 407 personer köpt. Det blir mycket barnsaker inköpta nu, med den förra dealen jag tipsade om också. Undrar om jag egentligen behöver det...
  • gavagai
    BeeWee skrev 2011-05-03 18:15:01 följande:
    Pratade med Babyrevolution. Man måste använda checkarna i två separata köp.
    Ja, men man måste ju kunna vara där två personer samtidigt och köpa två olika saker. De kan ju inte veta om man hör ihop eller inte. Däremot förstår jag att de inte vill sälja t.ex. en barnvagn för 40% av priset tll någon som lagt ihop flera kuponger.
  • gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-04 10:11:08 följande:
    Tjejer, det är jätte kul med tips och annat svammel som inte rör bugaboo. Men de har faktiskt inget med denna tråd att göra. Vi har en egen svammel tråd som har vart väldigt aktiv förr. Kan vi inte hålla sånt till den tråden?
    Aha! Jag har nog inte ens varit med i den tråden. Var finns den? Tittar man tillbaka i den här tråden så är det ju en del som inte rör bugaboo, mer sociala saker om t.ex. graviditet och barn och sådant. Då är det alltså meningen att det ska vara i den andra tråden? Jag har ingen direkt åsikt i frågan, men vore bra att veta. Dock kan det ju vara rätt svårt att skilja på det ibland, eftersom bugaboo-snack lätt går över i allmänt sysnack, familjesnack eller inköpssnack t.ex. :-P
  • gavagai

Jag såg nu att det naturligtvis länkas till svammeltråden i denna ts. Har gjort ett inlägg där.

• gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-04 15:40:21 följande:
    Ja alltså det är inte bara riktat emot dig, sånt snack som inte rör bugaboo har egentligen inget i denna tråd att göra. Detta är en tråd gällande bugaboo. Jag personligen tycker att det är jätte kul att kunna prata om annat med, därför så startades svammeltråden för några år sedan just för att man skulle kunna prata om allt möjligt som inte nödvändigtvis rörde bugaboo. 
    Nu på sista tiden så är vi på väg tillbaka till samma spår där just bugaboo inte är huvudfrågan. Vilket det faktikst ska vara i denna tråd.
    Kort och gott Bugaboo grejer, oavsätt om de e skötväska sy eller vad som helst är väldigt välkommet här, Graviditeter, "övrig shopping", sko storlekar ja allt annat hör hemma i svammeltråden.
    Sen är det inte så att jag avrättar nån om de kommer in nåt svammel. men de börjar bli väldigt mycket sånt nu! Och det är trist! 
    Låter bra, tycker jag.
  • gavagai
    rivkale skrev 2011-05-04 21:46:27 följande:
    En fråga!

Har ngn testat buggans egen solskärm "Breezy"? Jag har varit igenom ett antal olika solskärmar av olika slag och aldrig hittat ngt bra. Nu blev jag jättesugen på denna då den verkar vara bra på flera sätt.

Om den nu är bra, var kan man köpa den? Vet ngn en sajt utomlands. Jag har ju köpt Donmkeyn precis och vill därför isf köpa den tillhörande solskärmen, så jag måste leta på utländska sajter. Jag har förstått att köper man vagn ifrån USA så måste man betala en massa tull. Hur är det med ngt billigare såsom denna? Finns det en gräns när man måste börja tulla?
    Finns ingen gräns, utan egentligen ska allt kosta, men i praktiken slipper ofta mindre paket med lågt värde igenom, så det är bara att hoppas på det bästa.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21