Koffie skrev 2010-03-08 16:00:02 följande:
Ja, fast jag har hört rätt många reagera så just inför en förlossning. Min egen mamma var livrädd att hon plötsligt skulle vägra förstå engelska när hon skulle föda min syster i England..så hon propsade på att pappa skulle vara med på förlossningen, vilket inte var någon självklarhet i sjuttiotalets England. Och jodå, det kom ett moment då hon liksom kopplade ur och bara inte förstod, så pappa fick sitta och översätta allt till svenska .. Och det fast mamma faktiskt pratar engelska som om hon vore infödd.. Nåja, kompisar till mig har haft samma känsla innan och därför också planerat att åka hem till Sverige för att föda där - och det har funkat, så det borde funka för TS också!
Jag funderade oxa pa om jag skulle glomma bort engelskan under forlossningen innan jag fodde var dotter, men kom fram till att oavsett jag gjorde det eller inte (inte i mitt fall), sa kande jag mig anda trygg i forvissningen om att jag skulle bli omhandertagen pa basta satt, formodligen betydligt battre an pa ett svenskt sjukhus (uttalar mig endast om sjukhuset jag valde nu). Norska och svenska ar ju dessutom sa lika att aven om TS glommer bort, sa kommer personalen att forsta henne, och kunna hjalpa henne tillratta.
Men, som sagt, jag ser inte problemet, hon har ju inte fatt avslag annu.