• B l o n d i e

Ska köpa studsmatta, behöver tips!

Ska köpa en sån vanlig, stor studsmatta med skyddsnät, behöver tips på vart jag ska vända mig. Vill inte ha nån budgetmodell men inte den dyraste på marknaden heller. Vart har ni köpt eran och hur nöjda är ni?

TACK!

• Svar på tråden Ska köpa studsmatta, behöver tips!
  • B l o n d i e

Dessa finns ju för fan i varenda trädgård nästan, NÅGON måste väl veta vart de köpt sin??

• B l o n d i e

Tack, vet att de finns lite överallt men är intresserad av att veta om folk är nöjda osv, vilken prisklass man ska välja. Vågar man köpa en för 2000 till exempel, eller måste man satsa på en för 4000 för att få en bra?

• B l o n d i e
    viseversa skrev 2010-03-10 08:19:51 följande:
    Kan du inte satsa på något annat? Vet du hur många allvarliga olyckor som har hänt på dessa studsmattor?
    Gammal föråldrad myt, det är farligare att cykla än att studsa, googla så får du se.
  • B l o n d i e
    viseversa skrev 2010-03-10 08:41:43 följande:
    Ja du gör ju som du vill. Jag hade iallafall inte köpt en sån. Dom är ju livsfarliga!
    Hahaha så dina barn får inte cykla heller?
    Vad med att bada? Det är större risk att dö av drukning! Uuuuuu läskigt!
  • B l o n d i e
    La Lola skrev 2010-03-10 09:05:16 följande:
    Livsfarliga? Har nån dött av att hoppa i en sån alltså? Jag trodde man bara riskerade att bryta nån arm eller ben....
    Exakt. 50 barn dör per år i trafiken i Sverige, inga dödsfall har rapporterats i Sverige när det gäller studsmattor. Risken att skadas vid studsning är 0,4 gånger risken att skadas vid cykling. Finns massor med stora undersökningar som gjorts om detta.

viseversa: rekommenderar dig att skaffa egen kunskap om ämnet innan du sprider mera okunskap...
  • B l o n d i e
    B l o n d i e skrev 2010-03-10 09:10:37 följande:
    Exakt. 50 barn dör per år i trafiken i Sverige, inga dödsfall har rapporterats i Sverige när det gäller studsmattor. Risken att skadas vid studsning är 0,4 gånger risken att skadas vid cykling. Finns massor med stora undersökningar som gjorts om detta. viseversa: rekommenderar dig att skaffa egen kunskap om ämnet innan du sprider mera okunskap...
    Hej och tack för tips! Hittar ju alla möjliga sorter när jag googlar, allt från 1000 kr till 10 000 kr så man blir ju lite fundersam...hur mycket ska man lägga liksom...

Ska bli sååå roligt! Har tre barn under 7 år så vi kommer nog ha en del kul på den ja.
  • B l o n d i e

Tack alla för tips! Har sett en på kampanj nu, både på toys´r us och leklust, vet inte vilken vi skall välja men det blir nog en sådan. Känne bra, var inne på att köpa från trampolinspec. men det känns så hutlöst dyrt!

• B l o n d i e

Köpte en på toys `r us för 1500:- inkl nät, de öppnade ny butik i Uppsala i förrgår så de sålde ut de för under halva priset. Den ska vara jättebra, deras eget märke vilket betyder inga mellanhänder - lägre pris. Det är även den största på över fyra meter i diameter, ska bli sååå kul!

Svar på tråden Ska köpa studsmatta, behöver tips!