• Bakeapple

Ska köpa studsmatta, behöver tips!

Vi köpte vår förra året på Ica Maxi. Kommer inte riktigt ihåg vad den kostade, den är 3 m i diameter. Har skyddsnät till. Lite meckig att montera, men vi har haft många roliga stunder på den! Skönt studs är det i den, jag hoppar minst lika mycket som barnen, perfekt träning! Har man skyddsnät och inte hoppar flera åt gången, ffa inte många barn i olika storlek och ser till att de små rackarna inte gör massa volter är det inte särskilt farligt heller.

• Bakeapple
    Wallmo skrev 2010-03-11 16:28:53 följande:
    Ett litet tips angående de livsfarliga studsmattorna. Jag har en kompis som köpte en studsmatta till sina barn 3 och 4 år gamla och "grävde ner den". Själva studsmattan är altså inte högre upp än på de små studsmattorna som man har kunnat ha inomhus. Det gjorde ju att om barnen skulle ramla av så var fallet inte mer än ca 30 cm. Att den sedan inte såg ut att ta upp halva trädgården längre är ju ytterligare ett plus. Smart tycker jag.
    Men om man gräver ner studsmattan försvinner ju utrymmet under som man behöver för att kunna studsa??? Man sjunker ju ganska långt ner när man studsar, då kan man ju skada sig om man slår i marken.
Svar på tråden Ska köpa studsmatta, behöver tips!